Dreams till PS5 är "uppenbart", men Media Molecule hoppas också förlänga PS4-eran

Robot
Dreams till PS5 är "uppenbart", men Media Molecule hoppas också förlänga PS4-eran

Dreams-klivet till PS5 beror på PS4-framgångarna.

#dreams, #media-molecule, #playstation-4, #playstation-5


Medlem

Passar mig perfekt. Kommer att köpa till PS5 och PSVR 2.0. Då finns det en massa upplevelser att ta del av, samt att förädling i form av massor av patchar har tagit form.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Frågan är ju hur PS5 och bakåtkompabilitet kommer att fungera, vågar man hoppas på att det blir högre upplösning och FPS?

Jag kommer nog vänta tills PS5 i alla fall, men jag gillar konceptet.

Medlem

Sjukt resursslöseri att inte släppa det på PC

Medlem

The pc master race har säkert redan flera liknande program och spel. Så det skulle vara slöseri att göra det till the masters som redan har allt 10x om....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

The pc master race har säkert redan flera liknande program och spel. Så det skulle vara slöseri att göra det till the masters som redan har allt 10x om....

Det finns inget sådant till PC. Det finns flera individuella program som gör sin sak bättre än Dreams, men för att göra något liknande måste du ha flera program och dessutom vara lite släng i lite mer avancerat användande av datorn än om du hoppar in i Dreams och börjar använda verktygen som förklaras på ett pedagogiskt sätt.

Men Dreams kommer till PC det också, det är mer eller mindre bekräftat. Dock är det kanske inte på g än på ett tag. Men de hade en plan för 20 års livstid för programmet läste jag, så det kommer dyka upp. Frågan är om någon annan ger sig på att ta PC marknaden först, medan de bollar PS4 och PS5 dragkraft.

Själv tror jag inte de flesta som spelar på en konsoll är särskilt intresserade. Säkert så hade många hoppat in och lekt lite om det kom gratis med PS5 t.ex, som dragplåster, men de flesta vill lira spel, inte bygga dem. Jag menar att det kanske inte är något de hakar upp sig på att "spara" på för att öka försäljningen, som man kanske gör med en titel som t.ex när Halo plötsligt blev konsoll exklusivt i samband med en ny generation.

Då skulle de nog tjäna mer på försäljning om de släppte det så brett som möjligt, för att nå alla med en konstnärsådra. Men man har ju haft fel förr


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Det finns inget sådant till PC. Det finns flera individuella program som gör sin sak bättre än Dreams, men för att göra något liknande måste du ha flera program och dessutom vara lite släng i lite mer avancerat användande av datorn än om du hoppar in i Dreams och börjar använda verktygen som förklaras på ett pedagogiskt sätt.

Men Dreams kommer till PC det också, det är mer eller mindre bekräftat. Dock är det kanske inte på g än på ett tag. Men de hade en plan för 20 års livstid för programmet läste jag, så det kommer dyka upp. Frågan är om någon annan ger sig på att ta PC marknaden först, medan de bollar PS4 och PS5 dragkraft.

Själv tror jag inte de flesta som spelar på en konsoll är särskilt intresserade. Säkert så hade många hoppat in och lekt lite om det kom gratis med PS5 t.ex, som dragplåster, men de flesta vill lira spel, inte bygga dem. Jag menar att det kanske inte är något de hakar upp sig på att "spara" på för att öka försäljningen, som man kanske gör med en titel som t.ex när Halo plötsligt blev konsoll exklusivt i samband med en ny generation.

Då skulle de nog tjäna mer på försäljning om de släppte det så brett som möjligt, för att nå alla med en konstnärsådra. Men man har ju haft fel förr

Det finns nog en målgrupp av konstnärliga personer som inte har något intresse för teknik överhuvudtaget och då skulle kanske en konsol vara mycket mer användarvänlig.
Man skulle ju kunna se Dreams som den förenklade konsolversionen av utvecklarverktyg/spelmotor, så det är inte från grunden anpassat för den avancerade användaren.

Jag vet inte riktigt om jag tror på att Sony kommer ge upp sitt spelbibliotek heller i framtiden, dom skulle riskera att tappa en stor del av sin kundkrets ifall det skulle ske.
Att dom släpper lite äldre spel till PC för att dra in lite extra på spel som inte är försäljningsmässigt på topp eller för att hypa för en uppföljare kan jag förstå, men skulle dom släppa alla nya, populära eller nästan nya spel även till PC så skulle jag och antagligen många andra inte investera i deras hårdvara.

Men visst, blir det så att alla släpper sina spel överallt så är det såklart skönt att bara behöva köpa och uppgradera PC med VR-headsetet som passar, men jag tror inte det blir så, då är ju konsolerna i stort sätt döda.
Alla större företag inom hårdvara kommer i så fall kunna släppa egna konsoler som kör all media, vilket jag inte tror att Sony och Microsoft vill.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men visst, blir det så att alla släpper sina spel överallt så är det såklart skönt att bara behöva köpa och uppgradera PC med VR-headsetet som passar, men jag tror inte det blir så, då är ju konsolerna i stort sätt döda.

Intressant. Du tror att de flesta som spelar på konsol hade föredragit att spela på PC?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Intressant. Du tror att de flesta som spelar på konsol hade föredragit att spela på PC?

Det skulle nog vara många som skaffade pc i olika prisklasser ifall alla spel fanns.
Då konkurrerar dom med priset på billigaste pc-datorerna och grafiken på dyrare datorer, bästa upplevelsen blir inte på deras konsol alltså.

Varför skulle man just välja Microsoft eller Sonys hårdvara?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det skulle nog vara många som skaffade pc i olika prisklasser ifall alla spel fanns.
Då konkurrerar dom med priset på billigaste pc-datorerna och grafiken på dyrare datorer, bästa upplevelsen blir inte på deras konsol alltså.

Varför skulle man just välja Microsoft eller Sonys hårdvara?

Många väljer PC redan idag, många räcker inte för att döda konsoler. Bästa upplevelsen är subjektivt och utefter hur folk har det hemma såklart. Men grafikmässigt blir det bäst på en riktigt dyr PC.

Det finns massor av anledningar till att föredra konsol. Ekosystem, pris, smidighet, HDR, split-screen med många fler. Håller du med eller inte spelar mindre roll.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Många väljer PC redan idag, många räcker inte för att döda konsoler. Bästa upplevelsen är subjektivt och utefter hur folk har det hemma såklart. Men grafikmässigt blir det bäst på en riktigt dyr PC.

Det finns massor av anledningar till att föredra konsol. Ekosystem, pris, smidighet, HDR, split-screen med många fler. Håller du med eller inte spelar mindre roll.

Fast du tror inte att en hel stor del spelare köper konsol PGA dom exklusiva spelen?
Större delen av konsolkrigen brukar handla om vilken plattform som får bäst titlar.

Med bästa upplevelsen så menade jag bäst grafik, FPS och upplösning, men just nu så kvittar det som sagt, eftersom att spelen inte finns på PC.
Skulle nog tro att många av dom som köpte PS4 pro T.Ex. skulle vara villiga att betala för bättre grafik och flyt på bilden, ifall möjligheten fanns.

Vad är det i ekosystemet som man skulle sakna på PC?

Priset kan vara en fördel, men i vissa fall så skulle man nog kunna ta och lägga till vad konsolen skulle kostat på familjedatorn(kan vara laptop ifall man vill ha en smidig portabel lösning) istället, då är ju spel från Sony, Microsoft, PC och VR tillgängliga på en och samma hårdvara, man slipper alltså investera i flera ekosystem.

Smidigheten är ju lite mer komplicerat, men sen Windows 10 och SSD kom så skulle jag nog säga att PC är relativt smidigt.
Det mesta gör sig självt och det är knappt några väntetider längre.
Men visst, PC krånglar ju oftare, så vissa tycker fortfarande att det är för bökigt.

HDR är nog bara en tidsfråga innan det fungerar som det ska.

Skulle split-screen fortsätta att vara konsol-exklusivt i så fall?
Det var länge sedan jag spelade split-screen, men det kanske finns en marknad för det med.

Varför ens svara på mitt inlägg ifall det kvittar om jag håller med eller inte?
Försöker du mena på att det är fakta att det inte skulle påverka Sony negativt ifall dom släppte mjukvaran på PC?
Eller missförstår jag vad du menar med meningen....

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fast du tror inte att en hel stor del spelare köper konsol PGA dom exklusiva spelen?

Jo, såklart. Även om det mest är multiformat som säljs sen. Står man och väljer mellan konsoler och föredrar att spela på konsol så är det de konsolexklusiva spelen som nog spelar roll. Såvida inte kontrollen, kompisarna eller ekosystemet och tjänsterna väger tyngre. Men den diskussionen finns fortfarande om PS4-titlarna kommer till PC, om man föredrar konsol.

"Varför ens svara på mitt inlägg ifall det kvittar om jag håller med eller inte?"

Näe jag menar att det kvittar om du håller med om just de fördelarna, eftersom det finns många som tycker att de fördelarna finns. Då det är marknaden vi pratar, inte huruvida du ska köpa konsol eller PC. Du eller jag dödar inte konsolerna.
Diskussionen tyckte jag var intressant för att du tror att de som spelar på PS4 hellre hade spelat alla sina spel på en PC. Jag tror inte att det är sant.

Men Sony är ute efter att tjäna pengar i slutändan och det gör man inte genom att sälja konsoler. Enligt Sony mäter man framgång med antalet aktiva användare och når de PC och i framtiden även mobiler så når de absolut flest. Konsoler säljs med förlust, särskilt i början. Men helt nya titlar lär de inte släppa till PC i första taget, än så länge.

1
Skriv svar