Vilket spel eller spelserie hade du helst vela se i film- eller serieform?

Skribent

X-Com

edit: Pacman. En pillerknaprande pundare som är hemsökt av spöken.

Medlem

Metroid som serie för lite äldre publik och en tecknad serie i Duck Tales stuk om Mega Man.

Medlem

Sålänge det blir lika klockrent som Witcher så ser jag gärna serier på alla bra spel.
Varför inte liksom?

Medlem

Bioshock med hela grejen INNAN allt det hemska händer hade ju varit rätt fint, med art deco och neon

Men annars så...Blade Runner som serie?

Medlem

The Dig. Ett favvo spel helt klart, det var ju lite tänkt som film från början också.
Mass Effect skulle kunna göra sig riktigt bra som rulle eller serie.

Medlem

Ett påkostat Zelda!

Medlem
Medlem

Destiny som tv serie. Där man får följa Lord Shaxx och de andra karaktärerna.

Medlem
Medlem
Medlem

Warcraft vore grymt! Olol

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Du menar Fast and Furious?

Skrivet av IMSG:

Warcraft vore grymt! Olol

Filmen var sjysst så varför inte en serie.
Dock känns det smått omöjligt att leverera den nivån av CGI som de gjorde i filmen fast i samma tempo som en serie.

Fast frågan på tråden är ju inte vad vi tror är möjligt utan vad vi skulle vilja se

Medlem

Rage skulle funka som en tv serie.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Episk rymdopera i Mass Effect-universat!
Warhammer 40k hade nog också gjort sig väl i ett riktigt påkostat serieformat.
Håller med @My2nd om Hellblade.

@trickeh2k , visst är det trevligt med välgjort krigsdrama, men då är det ju betydligt bättre att basera det på verkligheten och inte på spel. Blir helt enkelt lite bättre då.

Var tvungen att svara dig: Eisenhorn från WH40k ska bli serie

Medlem

RimWorld kunde bli rätt häftigt.

Medlem

Hade gärna sett en Bloodborne film.

Medlem

Helt allvarligt tror jag Rocket League skulle bli någonting. Å isf vill jag alltså ha realism. Det går ju att göra absolut allt och få det att bli liksom sådär realistaction. Alla de här superhjältefilmerna har en kvalitet jag kan tänka mig. In med en kärlekshistoria å 😄
Vad det gäller story finns det ju både Dayz of Thunder och flera fotbollsfilmer. Det är ju bara att köra lite futuristiskt sådär åh nej vinner inte goda laget så.. - valfri konsekvens - Tänk vad coola matcherna skulle kunna bli...
Men som sagt, det får liksom inte ens bli i närheten av spelet i grafik och ljud.

Medlem

Ärligt talat; Destiny. De har en väldigt intressant värld som Destiny 2 inte riktigt fokuserar så värst mycket på (av diverse anledningar, gameplay främst trots allt). Anser inte att de nuvarande karaktärerna behöver vara i fokus ens.

Medlem

Mass Effect eller Diablo hade varit kul men jag hoppas det inte händer. Det var längesedan en tv/film-version blev bra. Det kan vi tacka de crackstinna feta Hollywoodproducenterna för. Det ska promotas in nån ny ung "talang" som inte tillför nåt. Utöver det så måste vi följa pågående woke-doktrin och skriva in 200 olika minoriteter utan att ge dem en meningsfull story. Massa kockar, massa viljor. Sen får ju inte hjälten för allt smör i världen vara en vit heterosexuell man. Strikt förbjudet. Ren ondska. Jag röstar på vänstern men hatar hur förstörd nöjesindustrin är just nu (för er som tror jag är en högertönt pga min åsikt).

MVh/ sur, trött gubbjävel


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Mass Effect eller Diablo hade varit kul men jag hoppas det inte händer. Det var längesedan en tv/film-version blev bra. Det kan vi tacka de crackstinna feta Hollywoodproducenterna för. Det ska promotas in nån ny ung "talang" som inte tillför nåt. Utöver det så måste vi följa pågående woke-doktrin och skriva in 200 olika minoriteter utan att ge dem en meningsfull story. Massa kockar, massa viljor. Sen får ju inte hjälten för allt smör i världen vara en vit heterosexuell man. Strikt förbjudet. Ren ondska. Jag röstar på vänstern men hatar hur förstörd nöjesindustrin är just nu (för er som tror jag är en högertönt pga min åsikt).

MVh/ sur, trött gubbjävel

Håller med om det mesta du skriver om dagens pk-klimat men det verkar som du missat The Witcher när du säger att det var längesen!?

Det blev riktigt bra och det är en vit heterosexuell man i huvudrollen. En väldigt kåt och sexuellt aktiv sådan också

Medlem

Monkey Island
Supreme Commander

Medlem

Oj, det är mycket som jag skulle vilja se. Alltsammans i form av påkostade TV-serier snarare än filmer. Betraktar allt mer att det senare är ett döende medium.

- Mass Effect är nog den värld och den story som vore mest spännande att se tolkad för tv. Skulle kräva stora resurser för att bli bra, men rätt gjort...

- The Last of Us vore också vansinnigt trevligt att se en tolkning av. Torde också vara lättare att producera.

- StarCraft skulle jag gärna se något baserat på också. Originalet och BW, vill säga. Tramset från tvåan får regissör och manusförfattare gärna ignorera. Men en rejäl rymdopera om kriget i ettan? Ja tack!

- Horizon: Zero Dawn vore också trevligt. Gärna med mer information om världen innan allt gick åt pipsvängen. Skulle kunna bli intressant. Eller katastrof.

- Heavy Rain, Detroit och allt annat av team Cage skulle nog kunna göra sig bra också. Kanske rent av som filmer (eftersom spelen är tämligen korta).

Skulle kunna göra listan längre. Men tummarna blöder redan...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Half-Life
Fallout
Elder Scrolls
Doom (gör om, gör rätt)
Metal Gear (även om spelen redan är som en film/serie)

Medlem

Enda jag kan komma på som redan många andra nämnt är ju Bioshock.

Känns som det redan finns massa andra liknande filmer/serier för varje annat spel som nämnts.

Medlem

Last of us

God of war (Ragnar Lothbrok som huvudrollen, fast han får biffa till sig lite först)

Warcraft skulle ju kunna bli en riktig GoT utmanare med storys som räcker till 20 säsonger+

KoP
Medlem

Dizzy: Prince of the Yolkfolk.

Medlem

Killzone skulle jag vilja se som serie/film.
Det universumet verkar jäkligt intressant.


signatur

"High life on low budget"

efter att ha sett See med en så lökig backstory så skulle horizon zero dawn vara fantastiskt

Medlem

Dungeon Keeper, komediserie om ett gäng diversifierade ondingar som gång på gång måste slå tillbaka hjältar som anfaller deras domän. Tänk The Office/IT Crowd.

Skribent
Skrivet av blackidus:

Half-Life
Fallout
Elder Scrolls
Doom (gör om, gör rätt)
Metal Gear (även om spelen redan är som en film/serie)

De har försökt 2 ggr nu och lyckats med konststycket att filmen blev ännu sämre andra gången, så låt bara skiten vara nu. Personligen anser jag att "Event Horizon" är den inofficiella Doom-filmen....


signatur

"Writer and Fighter"

Skriv svar