Vilket spel eller spelserie hade du helst vela se i film- eller serieform?

Gnällkuk
Vilket spel eller spelserie hade du helst vela se i film- eller serieform?

Med nyheten kring Overwatch och Diablos animerade serie tänkte jag att det kunder vara intressant med en diskussion kring ämnet.

Frågan är om det inte kommer att ske någon form av jättesatsning nu på detta. Jag tror att många spelhus är ruggigt sugna på att göra detta efter succén med Witcher. Rockstar känns ju som de skulle ge sig på ett försök med Red Dead-sereien.

Animerat i all ära, men undrar om inte spelfilmer/serier betyder mer än animerat? Givetvis handlar det om helt andra pengar, men ingen av de större spelhusen lär ha det skralt i kassan. Owerwatch är ju förvisso rätt tecknat i sig, så där passar det nog bättre med en animerad serie än riktiga skådespelare och "live action adoptation".

Vilka spel eller spelserier hade du varit sugen på att se? Hade du föredragit tecknat eller riktig spelfilm/serie?

Jag tror att förutom ovan nämnda så hade Battlefield kunnat gjort sig bra i serieform, krigsdrama/action brukar ju generellt sett vara väldigt populärt och det har ju gjorts en hel del framgångsrika serier på temat tidigare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Nu är ju inte Cyberpunk 2077 ute än, men en riktigt vuxen TV-serie (ej animerad) med skyhög budget som utspelar sig i Night City hade inte varit fel. Jag tänker mig kanske fem olika protagonister från olika gäng och samhällsklasser så att man verkligen får en nyanserad bild av samhället.

Battlefield Bad Company hade nog kunnat bli en riktigt rolig film.

Medlem

En Doom serie hade varit trevligt...

Medlem

1. Halo - Vilken redan är in the making med hjälp av Stephen Spielberg!
2. Bioshock!
3. Hellblade!
4. Gears Of War!

Episk rymdopera i Mass Effect-universat!
Warhammer 40k hade nog också gjort sig väl i ett riktigt påkostat serieformat.
Håller med @My2nd om Hellblade.

@trickeh2k , visst är det trevligt med välgjort krigsdrama, men då är det ju betydligt bättre att basera det på verkligheten och inte på spel. Blir helt enkelt lite bättre då.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv

Elder Scrolls serien. Hade varit fantastiskt!
Control
Uncharted väntar jag fortfarande på.
God of war kanske

Medlem

Bioshock och/eller Dead Space hade suttit finfint som antingen film eller serie.

Skrivet av xScaryKidx:

Bioshock och/eller Dead Space hade suttit finfint som antingen film eller serie.

Dead Space filmerna är jävligt bra speciellt första filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=M40k7JgHEFQ

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Bioshock och/eller Dead Space hade suttit finfint som antingen film eller serie.

Skrivet av Doomed Devil90:

Dead Space filmerna är jävligt bra speciellt första filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=M40k7JgHEFQ

Åh Dead Space hade varit underbart som live action

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu är ju inte Cyberpunk 2077 ute än, men en riktigt vuxen TV-serie (ej animerad) med skyhög budget som utspelar sig i Night City hade inte varit fel. Jag tänker mig kanske fem olika protagonister från olika gäng och samhällsklasser så att man verkligen får en nyanserad bild av samhället.

Battlefield Bad Company hade nog kunnat bli en riktigt rolig film.

Mjo, tänkte också på det men utan att ha spelat spelet så känns det som du säger att det måste till en redigt fet budget för att det ska bli bra. Men, de lyckades ju rätt bra med Alternated Carbon så varför inte?

Skrivet av Sapiens:

En Doom serie hade varit trevligt...
https://youtu.be/iKQSv8p9BXU

Hmm, vad skulle den handla om? Bara någon anonym snubbe som går runt och skjuter rymdmonster? Känns som ett tveksamt koncept...

Skrivet av My2nd:

1. Halo - Vilken redan är in the making med hjälp av Stephen Spielberg!
2. Bioshock!
3. Hellblade!
4. Gears Of War!

Åfan? Halo med Spielberg alltså, kan bli intressant Bioshock hade varit coolt, hade föredragit om de fokuserat på de tidigare spelen i serien, hade klart bäst atmosfär om du frågar mig.

Skrivet av hannes.theorell:

Episk rymdopera i Mass Effect-universat!
Warhammer 40k hade nog också gjort sig väl i ett riktigt påkostat serieformat.
Håller med @My2nd om Hellblade.

@trickeh2k , visst är det trevligt med välgjort krigsdrama, men då är det ju betydligt bättre att basera det på verkligheten och inte på spel. Blir helt enkelt lite bättre då.

ME-universumet hade nog fungerat bra! The Expanse är ju nästan lite åt det hållet Warhammer tror jag blir svårt om det inte är animerat med tanke på att rustningar och vapen är överdrivet stora, hade nog varit svårt att få till att fungera rent praktiskt, för att inte tala om hur töntigt det nog hade sett ut ändå

Ja, fast det var ju hela poängen med den här tråden - att det skulle basera sig på just spel Ja menar, kampnjen och trailern bara för BF3? Känns ju som man spelar ett påkostat actionspel!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av hannes.theorell:

Episk rymdopera i Mass Effect-universat!
Warhammer 40k hade nog också gjort sig väl i ett riktigt påkostat serieformat.
Håller med @My2nd om Hellblade.

@trickeh2k , visst är det trevligt med välgjort krigsdrama, men då är det ju betydligt bättre att basera det på verkligheten och inte på spel. Blir helt enkelt lite bättre då.

Btw dom håller på gör en warhammer 40k serie just nu.
https://www.hollywoodreporter.com/live-feed/warhammer-tv-seri...

Skrivet av My2nd:

Åh Dead Space hade varit underbart som live action

Jo fan, hade inte varit fel hehe.

Gnällkuk
Skrivet av Doomed Devil90:

Btw dom håller på gör en warhammer 40k serie just nu.
https://www.hollywoodreporter.com/live-feed/warhammer-tv-seri...

Oh, Man in the high castle är ju en serie man följer och gillar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Helst ingen, om jag är tvungen att välja, half-life eller mass effect. Kommer bli outhärdligt dock, och skulle inte vilja se det. Kan till och med förstöra två av de bästa spelen någonsin...
Inga spel bör göras om till film/serie och inga serier/filmer bör göras om till spel.
Punkt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Så länge de blir bra så kan de göra på det mesta, det är ju lite det som är problemet med spel-filmer. Ingen har blivit bra ännu.

Bortser man från det så:
Mass Effect
Half Life
Elder Scrolls
Star Wars: Knights of the Old Republic

Utan tvekan: Monkey Island serien, härligt färglad äventyrs komedi med Guybrush mot LeChuck.
lite Indiana Jones med pirat tema och insult fighting. Inget gimdark-game-of-thronesande-crap här inte.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

En grymt animerad Dark Souls/Bloodborne-serie hade varit trevligt. Skulle nog föredra en anime, men en animerad/cartoon skulle nog funka det också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox

Endast intresserad av live action och hög budget, annars kan det kvitta. Dessutom inget PG12-skit, vuxet ska det vara. Serie hellre än film.

Med de förutsättningarna:

1. Mass Effect
2. Hellblade
3. Dragon Age
4. Halo
5. Fallout


signatur

Jump in.

@trickeh2k: Du får kolla på lite Strike Back för BF-känslan. I övrigt blir det nog bara svårt att basera film och serie om militärhistoria på ett spelmaterial.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Starcraft?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Gnällkuk
Skrivet av hannes.theorell:

@trickeh2k: Du får kolla på lite Strike Back för BF-känslan. I övrigt blir det nog bara svårt att basera film och serie om militärhistoria på ett spelmaterial.

Aldrig hört talas om den innan, får försöka ta och spana in! Vet du vart man kan se den?
Behöver ju inte vara historiskt, kan ju vara som tidigare nämnt, Bad Company eller något annat fiktivt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av trickeh2k:

Aldrig hört talas om den innan, får försöka ta och spana in! Vet du vart man kan se den?
Behöver ju inte vara historiskt, kan ju vara som tidigare nämnt, Bad Company eller något annat fiktivt.

HBO visar den. Finns i 8 säsonger hittills.
Är löst baserad på f.d. SAS-soldaten Chris Ryans bok med samma namn så det är inget " 'Murica! " med vajande amerikanska flaggor och skrikande havsörnar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

To The moon kanske? Men det måste väl nästan redan finnas någon liknande film.

Medlem

HBO presents: Ett Black Mesa/Aperture Science drama över 3 (!) säsonger. Med urantung vetenskapstorr dialog.

Skribent
Skrivet av My2nd:

1. Halo - Vilken redan är in the making med hjälp av Stephen Spielberg!
2. Bioshock!
3. Hellblade!
4. Gears Of War!

Ridley Scott släppte väl en Halo-serie i upptakten till Halo 5?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

The Last Of Us hade jag inte tackat nej till att få se som serie eller film


signatur
Medlem

Leisure Suit Larry

Medlem

Fallout
Wastelands
Metro
Ms Röj
Assassins Creed
Dying Light


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det behövs en Neverhood- eller SKullmonkeys-film. Man kan aldrig ha för mycket claymation-filmer på marknaden.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Metro film eller serie har jag väntat på länge. Baserad på böckerna alltså och inte spelen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Fallout hade varit ballt!

Skriv svar