Playstation stänger ner sitt officiella forum

Robot
Playstation stänger ner sitt officiella forum

Riktar diskussionerna till bloggen och sociala medier.

#forum, #playstation


Medlem

Bra initiativ, hoppas fler följer. När Reddit, Discord och dylikt redan finns är det bara överflödigt att ha något halvdant specialforum.

Gnällkuk
Skrivet av Fiddi:

Bra initiativ, hoppas fler följer. När Reddit, Discord och dylikt redan finns är det bara överflödigt att ha något halvdant specialforum.

Helt ärligt så tycker jag Reddit till mestadels är en enda soptipp. Vocal minority som skriker om precis allt, så vida du inte gör allt 100% rätt kommer du bli sågad vid fotknölarna och dumförklarad. Hade jag varit utvecklare hade jag sett till att inte ha en officiell Reddit-del, eller besöka en inofficiell.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Helt ärligt så tycker jag Reddit till mestadels är en enda soptipp. Vocal minority som skriker om precis allt, så vida du inte gör allt 100% rätt kommer du bli sågad vid fotknölarna och dumförklarad. Hade jag varit utvecklare hade jag sett till att inte ha en officiell Reddit-del, eller besöka en inofficiell.

Tycker det ganska exakt beskriver alla forum. Det absolut mesta är rent skitsnack och helt onödigt, kanske 1% intressant diskussion och även där är bara de mest extrema åsikterna representerade.

Medlem

Jag brukade vara rätt aktiv på Playstation-forumet under PS3-åren, men så gjorde dom en del ändringar så det blev mindre användarvänligt och aktiviteten sjönk rätt så rejält.

Jag saknar en massa officiella spelforum från 00-talet och tidiga 10-talet, men dom har i stort sett alla blivit misshandlade av sina admins och lagts ner. Det jag saknar mest är forums.bethsoft.com som försvinner och går offline snart efter att ha varit låst och arkiverat i en massa år. Dom har ett nyare forum, men det är skit. Bethesdas forum under Morrowind-tiden är det bästa jag stött på, folk var vänliga, diskussionerna var intressanta och moderatorerna gjorde ett suveränt jobb att hålla stället rent.

Skrivet av trickeh2k:

Helt ärligt så tycker jag Reddit till mestadels är en enda soptipp. Vocal minority som skriker om precis allt, så vida du inte gör allt 100% rätt kommer du bli sågad vid fotknölarna och dumförklarad. Hade jag varit utvecklare hade jag sett till att inte ha en officiell Reddit-del, eller besöka en inofficiell.

Ser inte nåt av det du skriver som unikt för Reddit


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

När service byts ut mot förtjänst.
Trist, företag som förlitar sig på Discord, Facebook eller andra sociala medier missar mig.
Ni känner till att anledningen till att företag går med i dessa är för att dra ut mer information/statistik om sina kunder som de sen kan sälja eller använda i eget syfte, inte för att ge bättre service.

Medlem

Tycker faktist tvärtom, att utvecklare ska helt skita i social media och instället enbart använda egna "officiella" forum.

Tråkig trend för industrin.

Gnällkuk
Skrivet av Fiddi:

Tycker det ganska exakt beskriver alla forum. Det absolut mesta är rent skitsnack och helt onödigt, kanske 1% intressant diskussion och även där är bara de mest extrema åsikterna representerade.

Inbillar mig att det är fler som gnäller på Reddit eftersom man redan har konto där (troligtvis) än att registrera ett nytt konto för aktuellt forum. De fåtal forum jag varit aktiva i har helt klart varit bättre än Reddit.

Skrivet av totalwarplayer:

Ser inte nåt av det du skriver som unikt för Reddit

Sa aldrig att det var unikt, bara att jag anser Reddit som den största av källor till gnäll.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Helt ärligt så tycker jag Reddit till mestadels är en enda soptipp. Vocal minority som skriker om precis allt, så vida du inte gör allt 100% rätt kommer du bli sågad vid fotknölarna och dumförklarad. Hade jag varit utvecklare hade jag sett till att inte ha en officiell Reddit-del, eller besöka en inofficiell.

Jo, platformar där censur förekommer i mycket högre andel är självklart bättre. ta tex Reddit där censurering förekommer i mycket mindre grad, så jävla dåligt att folk kan uttrycka sitt missnöje där! Bättre med FB och andra sociala medier där censurering redan finns i princip inbyggt, där admins lätt kan banna vissa ord eller meningar eller göra stor rensningar.

Tacka vet jag framtiden där gemene man bara kan uttrycka bra åsikter som på förhand accepterats av företag och stat!

Och JO, det förekommer mycket felriktad ilska och angry internet mobs som förstör, det gör det, men det är balansgången man får leva med för att kunna ha möjligheten att uttrycka sin åsikt utan att cesureras, vare sig du anser att det är rätt eller fel.

Medlem

@SypherZ: I dont think that word means what you think it means.

Skribent
Skrivet av Fiddi:

Bra initiativ, hoppas fler följer. När Reddit, Discord och dylikt redan finns är det bara överflödigt att ha något halvdant specialforum.

Vet vad du menar, men blev lite ironi att sitta på FZ och säga att spelforum inte behövs.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vet vad du menar, men blev lite ironi att sitta på FZ och säga att spelforum inte behövs.

Ser FZ mer som en nyhetsajt än ett spelforum, hade inte saknat forumdelen alls om den också försvann.

1
Skriv svar