Nya tecken på att Diablo blir anime hos Netflix

Robot
Nya tecken på att Diablo blir anime hos Netflix

Även Overwatch ska bli tecknad serie enligt nya uppgifter.

#blizzard, #diablo, #overwatch


Medlem

Anime,,, ugh
Så mycket animerat jag vill se men jag klarar inte av den Japanska anime stilen, förutom det som Ghibli gör.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Medlem
Skrivet av Sillage:

Anime,,, ugh
Så mycket animerat jag vill se men jag klarar inte av den Japanska anime stilen, förutom det som Ghibli gör.

Har du gett Castlevania en chans?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Tror att detta hade varit det enda alternativet som skulle fungera för Blizzard. Alternativt att de faktiskt startar upp en filmstudio och gör animerade filmer av sina IPs. För en sak är säker, oavsett hur dåliga Blizzard är nuförtiden så är deras animatörer grymma.

Medlem

Om dessa är anledningen till höjd månadskostnad på NF så blir det cancel direkt

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Har du gett Castlevania en chans?

Har set lite trailers på den och det är precis sånt jag inte gillar.
Det är både stilen i tecknandet men även hur "låg fps" själva animeringen känns (om den beskrivningen funkar ).

Jag älskar Japan, är spel nörd och gillar animerat, men Japansk anime och inte Japanska spel (för det mesta med båda) är nått jag inte gillar.
Så jag är en av de konstiga Japan älskarna ha ha


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Såatte. Diablo III fick mycket negativ kritik för att vara för tecknat i den grafiska stilen, så istället får att satsa på en "riktig" serie så gör dom just inte bara tecknat utan till och med anime?

"That was not logical even for you, doctor."

Tur att det finns mycket annat att se på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så, blir det en cartoon eller anime?

Jag gissar på det tidigare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Så, blir det en cartoon eller anime?

Jag gissar på det tidigare.

Står ju i meddelandet att det ska vara i anime stil, inte cartoon. Oavsett val, usch då Diablo inte passar in i något utav dom.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Står ju i meddelandet att det ska vara i anime stil, inte cartoon. Oavsett val, usch då Diablo inte passar in i något utav dom.

Problemet är att vissa har lite problem att definiera 'anime' såsom vi menar det i väst(dom flesta). En del kallar Castlevania för 'anime'. Så om det är i samma stil som Castlevania, så är det inte anime, men dom kallar Diablo för "anime" ändå, varav min fråga/fundering.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Gör dom det som Berserk animen (om bara Miura kan göra färdigt mangan någon gång!) så kan det bli riktigt nice. Diablo har ett mörkt universum som skulle passa rätt så bra i likande stil.

Skägg.
10 Chambers

89 % vill hellre se Diablo än Overwatch, era satanister!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

89 % vill hellre se Diablo än Overwatch, era satanister!

Njae, 89 % anser att Diablo har mer potential än Overwatch. Vilken serie vi helst ser har ni inte frågat.

Medlem

Grymt om dom gör det i CGI, som i FF Advent Children

Medlem
Skrivet av Vamp:

Njae, 89 % anser att Diablo har mer potential än Overwatch. Vilken serie vi helst ser har ni inte frågat.

Jag röstade på att overwatch har mer potential som anime än diablo.
Overwatch är i princip redan en 3d-anime med karaktärer som hade passat in i någon cheesy shonen med dess tramsiga personligheter osv.

Ska det göras anime av diablo så hoppas jag det blir något i stil med castlevania.
Vill inte ha kawaii eller loli i diablovärlden tack.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

89 % vill hellre se Diablo än Overwatch, era satanister!

91% nu 😈


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas på en riktigt mörk och köttig serie. Potentialen finns där helt klart.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Sillage: Förstår! Ville bara kolla för även om animationerna eller tecknandet inte faller i smak är den en story och action wise en bra serie i följd med spelens mystik och lore.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

@Sillage: Förstår! Ville bara kolla för även om animationerna eller tecknandet inte faller i smak är den en story och action wise en bra serie i följd med spelens mystik och lore.

Har prövat med att kolla andra som vänner har rekommenderat men jag sitter bara och blir irriterad över animationerna och den tecknade stilen jag inte gillar så pass att jag har svårt att anamma mig en bra story, tyvärr.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Har prövat med att kolla andra som vänner har rekommenderat men jag sitter bara och blir irriterad över animationerna och den tecknade stilen jag inte gillar så pass att jag har svårt att anamma mig en bra story, tyvärr.

Låter otroligt tråkigt och märkligt att man har en sån mental block mot en så pass trivial sak som hur något är tecknat :/

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Låter otroligt tråkigt och märkligt att man har en sån mental block mot en så pass trivial sak som hur något är tecknat :/

Jo det är tråkigt, kanske är för att jag tecknar själv, inte för att jag blir nöjd med mina teckningar heller ha ha
Tror det har med först å främst stilen, jag har en förkärlek till Franska tecknares stil har jag märkt.
Men favorit serie är tex Sillage (wake på engelska).

Olika omslag här nedan


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

1
Skriv svar