Spel du aldrig slutar spela.

Medlem

Vissa spel återkommer man väl till lite oftare än andra. Civilization 2, Heroes 3 och StarCraft, t.ex. Och även nyare klassiker som Mass Effect (1-2) och Last of Us dammas av vartannat år ungefär. Och Skyrim, förstås. Liksom Morrowind (även om det numera är svårspelat, hur mycket man än moddar).

När jag läser ovanstående inser jag att jag spelar fler gamla spel än nya. Nya läser jag mest om och förkastar. Eller köper och blir besviken...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av magnus.ivarsson.5682:

Hittade ett gammalt DOS spel vi spelade i skolan 1998 -1990,
nu online på webben och kom upp till 100 000 poäng efter 9 spel.
Låg ofta över 100 000 poäng 1990 .

https://www.youtube.com/watch?v=MeQoNOKaVmM

Gjorde några inspelningar
https://www.youtube.com/user/magi55/videos
men inspelningen slöade ner datorn och fick den att haka upp sig ,
så de sista spelade jag utan skärminspelning ,
men filmade high score efteråt.

Kan ni slå mitt nuvarande rekord?

https://www.myabandonware.com/game/blockout-ly/play-ly

--------------

Nostalgi! Det spelet hade jag totalt glömt bort men känner t.o.m. igenom menyn. Jag var aldrig bra på det, men många timmar blev det ändå

Inaktiv

Tyvärr är det (för) mycket PUBG när jag borde spela färdigt Witcher 3 och TLOU samt påbörja RDR2 :/ Inte bra men jag blir så lätt meddragen när boysen sitter och spelar så då hamnar singleplayerspelen på avbytarbänken.

Medlem

HoM 3, Diablo 2, wow, flera Zelda och Grim Dawn.

Medlem

World of Warcraft och League of Legends!


signatur

LoL & LoR! Bloggar på https://leagueoflegendsbetting.se

Medlem

league of legends

Medlem

Hittade ett gammalt DOS spel vi spelade i skolan 1998 -1990,
nu online på webben och kom upp till 100 000 poäng efter 9 spel som heter BlockOut.
Låg ofta över 100 000 poäng 1990 .

https://www.youtube.com/watch?v=MeQoNOKaVmM

Gjorde några inspelningar
https://www.youtube.com/user/magi55/videos
men inspelningen slöade ner datorn och fick den att haka upp sig ,
så de sista spelade jag utan skärminspelning ,
men filmade high score efteråt.

Kan ni slå mitt nuvarande rekord?

MagI


signatur

Är Svensk Mästare i 3D Tetris version BlockOut eller BlockOut2
på level: Out of control
https://blockout.nu

Medlem

mad max. så jävla gött och glida runt i öknen med en v8,

Medlem

Spelar ganska få spel överlag men det är spel som hållit extremt länge och som jag kan spela väldigt mycket av utan att tröttna. Souls-spelen, Fallout NV, 3 och 4, Baldur's Gate-spelen, Skyrim, Neverwinter Nights 1. Det går i cykler och det är nästan alltid så att ett av de spelen känns högaktuellt att spela. I 19 fall av 20 spelar jag hellre något av de spelen än provar något nytt

Medlem

Action quake 2 <3

Medlem

Det är nått speciellt att se en perfekt kavalleri chock rakt i fiendens flank medans din främre front håller dom fast i ett järngrepp och pilar öser över deras huvuden.

Totalt krig serien går nästan att spela i vilken form den än tar, låt mig bara slippa besvärjelser, drakar och annat slödder.

Medlem

Counter-Strike. Spelat sedan 2004, "seriöst" sedan 2015 (CS:GO). Spelade sist idag och då vann vi med 16-14, riktigt bra match där jag nästan gjorde en sjuk 1on4-clutch i en omöjlig situation.

Sen kommer jag alltid att lira Super Mario World en gång/år eller vartannat år. Likaså Zelda: A Link to the Past.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Kerbal Space Program
Red Dead Redemption 2
Grand Theft Auto V
CS:GO
Mass Effect 1-3
Euro Truck Simulator 2

Medlem

Vampire the Masquerade: Bloodlines.

Total War Warhammer 2 Mortal Empire kampanjen.

Skyrim tack vare mods.

Witcher 3.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd

Rimworld
Skyrim
FO3
FO:NV
Waverace 64
Baldur's Gate 2
FO1-2
Donkey Kong Country-spelen

Inaktiv

WoW
Overwatch
Skyrim
Fallout 4

Medlem

Quake 3 arena.. det går bara inte.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Eve online, blir aldrig mätt.

Medlem

Doom 1,2
Duke Nukem 3D
Quake 1,2
Super Metroid
Dark Souls
Skyrim
Witcher 3

Medlem

Finns bara ett spel som jag fortfarande spelar regelbundet (dvs flera gånger i veckan) sedan dag 1 och det är World of Warcraft.
Inga andra spel kommer ens i närheten av hur episkt det spelet är.
PUBG är väl typ ett spel jag spelat oavbrutet hyfsat regelbundet sedan release.

Annars finns det ju massor med spel som man kanske går tillbaka till vartannat år eller så men det räknar jag inte direkt som ett spel man ”aldrig slutar spela”.

Medlem

Jag får nog lägga till Wreckfest på min lista.

Har tagit Platinum trofén och köpt season pass men det är väldigt kul att köra online, och det fortsätter komma uppdateringar. Senast nu i förrgår kom ett nytt tournament läge med daily, weekly och monthly challenges där man genom ett poängsystem bygger upp sin fame och låser upp nya fordon och skins. Rekommenderas


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

GTA San Andreas, spelar om spelet minst en gång varje år.

Medlem

Jag brukar alltid återvända till Alan Wake och Final Fantasy XV. Nu är det dags igen för att testa en ny OLED-tv jag köpt. Underbart mysiga spel att köra i lugn och ro i mörkret


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av marsson90:

Jag brukar alltid återvända till Alan Wake och Final Fantasy XV. Nu är det dags igen för att testa en ny OLED-tv jag köpt. Underbart mysiga spel att köra i lugn och ro i mörkret

Alan Wake fyller ju tio år nu i maj så det passar väl utmärkt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Deus Ex, originalet, har jag säkert kört igenom 50 gånger. Börjar bli dags igen...

Medlem

Total War Rome 2


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Nomman:

Vissa spel återkommer man väl till lite oftare än andra. Civilization 2, Heroes 3 och StarCraft, t.ex. Och även nyare klassiker som Mass Effect (1-2) och Last of Us dammas av vartannat år ungefär. Och Skyrim, förstås. Liksom Morrowind (även om det numera är svårspelat, hur mycket man än moddar).

När jag läser ovanstående inser jag att jag spelar fler gamla spel än nya. Nya läser jag mest om och förkastar. Eller köper och blir besviken...

Funkar Civ 2 på Win 10?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Funkar Civ 2 på Win 10?

Jag brukar köra det i VirtualBox på en Windows XP-installation. Då fungerar det i prima

Har för mig att det finns en och annan inofficiell patch som ska get det stöd för 64-bit OS, men jag har aldrig fått det att fungera.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Doom 1 och 2 brukar jag köra igenom nån gång per år.
Samt divers Castlevania spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
  • Battlefield 4

  • The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Elite Dangerous

  • Cities skylines


signatur

“We all make choices, but in the end... our choices make us.”

- Andrew Ryan, 'Bioshock'.

Skriv svar