Sony-chef tycker man ska räkna antalet spelare, inte sålda konsoler

Robot
Sony-chef tycker man ska räkna antalet spelare, inte sålda konsoler

Kenichiro Yoshida menar att det är mer rättvist.

#playstation-4, #playstation-5, #sony


Gnällkuk

Innebär det alltså att de halv om halvt slänger en jab mot MS?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alltså... Går man på antal aktiva spelare inom ett ekosystem så kommer ju Microsoft slå dem rejält på fingrarna inom kort om Sony inte gör underverk med PS Now, så jag tycker inte detta var ett så genomtänkt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Alltså... Går man på antal aktiva spelare inom ett ekosystem så kommer ju Microsoft slå dem rejält på fingrarna inom kort om Sony inte gör underverk med PS Now, så jag tycker inte detta var ett så genomtänkt.

Sony redovisade 103 miljoner aktiva användare (PSN) i månaden senast tror jag.

MS (Xbox Live) har haft 60-70 miljoner (?) trots att man räknar användare på Xbox, PC och telefoner så jag tror inte Sony oroar sig så mycket.

Medlem
Skrivet av Margy:

Sony redovisade 103 miljoner aktiva användare (PSN) i månaden senast tror jag.

MS (Xbox Live) har haft 60-70 miljoner (?) trots att man räknar användare på Xbox, PC och telefoner så jag tror inte Sony oroar sig så mycket.

Jag syftar på xCloud. Möjligheterna som finns med att sätta hela Xbox-plattformen i händerna på nästan vem som helst för några dollar i månaden ska inte underskattas. Sony har en lång väg dit med PS Now och köper dessutom kapacitet i Azure för att driva det vilket är lite ironiskt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gnällkuk
Skrivet av Arzei:

Jag syftar på xCloud. Möjligheterna som finns med att sätta hela Xbox-plattformen i händerna på nästan vem som helst för några dollar i månaden ska inte underskattas. Sony har en lång väg dit med PS Now och köper dessutom kapacitet i Azure för att driva det vilket är lite ironiskt.

Spelar ju mindre roll när andelen exklusiva spel är snudd på obefintliga. Så länge inte MS steppar upp så kommer Sony vinna ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

jbx
Medlem

Har köpt 4st ps4or. En standard på releasedagen, sen en vit sen en pro sen en vit pro...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

C64
Medlem

Jag är mest nyfiken på hur många Ps4 eller xbox som samlar damm i garderoben Men sen har folk glömt att stänga av Löpande års avgift Det måste vara lite Svenska kronor

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag syftar på xCloud. Möjligheterna som finns med att sätta hela Xbox-plattformen i händerna på nästan vem som helst för några dollar i månaden ska inte underskattas. Sony har en lång väg dit med PS Now och köper dessutom kapacitet i Azure för att driva det vilket är lite ironiskt.

Själv hoppas jag att Sony inte bryr sig om sånt skräp.

Ambassadör
Xbox

Yoshida har koll. Det är däråt det rör sig och inte plastlådeförsäljning.

Sony kommer naturligtvis att följa med marknaden, de har en fantastiskt produkt med sina grymma spel och den vill de naturligtvis få ut till så många som möjligt. Finns ingen anledning att ignorera den enorma potentialen, långt bortom den ganska statiska konsolspelarpoolen.

Med ett upphottat PSNow via Azure, spel på PC (säkert en egen launcher på g) och molnbaserat mobilt spelande tillsammans med PlayStations exklusiva, fantastiska spel så kommer det att bli succé.
Ingen ignorerar så mycket pengar på bordet.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Sony redovisade 103 miljoner aktiva användare (PSN) i månaden senast tror jag.

MS (Xbox Live) har haft 60-70 miljoner (?) trots att man räknar användare på Xbox, PC och telefoner så jag tror inte Sony oroar sig så mycket.

Öhh. Sony räknar ju folk med TV, mobil, handhållna enheter och allas släktingar med så deras sk aktiva psn användare är inte särskilt relevant jämfört med xbox live som är faktiska spelare. PS rä knar ju även alla konton på en konsol (något de var duktiga på att tvinga fram innan man för nåt år sedan kunde byta psn namn).

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Öhh. Sony räknar ju folk med TV, mobil, handhållna enheter och allas släktingar med så deras sk aktiva psn användare är inte särskilt relevant jämfört med xbox live som är faktiska spelare. PS rä knar ju även alla konton på en konsol (något de var duktiga på att tvinga fram innan man för nåt år sedan kunde byta psn namn).

Vad yrar du om egentligen? Trams.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Yoshida har koll. Det är däråt det rör sig och inte plastlådeförsäljning.

Sony kommer naturligtvis att följa med marknaden, de har en fantastiskt produkt med sina grymma spel och den vill de naturligtvis få ut till så många som möjligt. Finns ingen anledning att ignorera den enorma potentialen, långt bortom den ganska statiska konsolspelarpoolen.

Med ett upphottat PSNow via Azure, spel på PC (säkert en egen launcher på g) och molnbaserat mobilt spelande tillsammans med PlayStations exklusiva, fantastiska spel så kommer det att bli succé.
Ingen ignorerar så mycket pengar på bordet.

Jag håller med fullständigt, och det är egentligen även det jag menar med mina tidigare inlägg - Sony behöver bara visa denna upphottade PSNow och PC-strategi. Det skulle vara helt fantastiskt och jag skulle bli prenumerant direkt, jag menar bara att Microsoft (till synes) har en fördel här i dagsläget, åtminstone på en teknisk nivå. Sonys exklusiva franchises är det ingen som skämtar om.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Fortsätter Sony bara pumpa ut bra spel, så kommer jag utan tvekan köpa PS5.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Vad yrar du om egentligen? Trams.

Nej

Inaktiv
Skrivet av jbx:

Har köpt 4st ps4or. En standard på releasedagen, sen en vit sen en pro sen en vit pro...

Oj. Du hade ju haft råd med en riktig konsol då med juh 😁

Avstängd
Skrivet av Margy:

Sony redovisade 103 miljoner aktiva användare (PSN) i månaden senast tror jag.

MS (Xbox Live) har haft 60-70 miljoner (?) trots att man räknar användare på Xbox, PC och telefoner så jag tror inte Sony oroar sig så mycket.

Du glömde att Nintendo switch samt Playstation användare som spelar Minecraft (bedrock) även räknas av Microsoft


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Oj. Du hade ju haft råd med en riktig konsol då med juh 😁

Det är ju det han gjort. 4 gånger till och med. Jag antar att du med "riktig konsol" syftar på Xbox, som i dagsläget är mer än väldigt låst och nerbantad PC än vad den är konsol.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd

Man köper ju en konsol för spelen, inget annat. Därför sopar Sony mattan med microsoft just nu.

Finns det någon statistik på hur många PS4 vs Xbox account det finns?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

jbx
Medlem
Skrivet av anon_81726:

Oj. Du hade ju haft råd med en riktig konsol då med juh 😁

Har haft Xbox One sen dag ett oxå 😉


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Du glömde att Nintendo switch samt Playstation användare som spelar Minecraft (bedrock) även räknas av Microsoft

Tror inte det då siffrorna isåfall varit väldigt höga långt över vad ms presentera som live användare

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Tror inte det då siffrorna isåfall varit väldigt höga långt över vad ms presentera som live användare

Kanske det bara är de egentliga xbox liveanvändarna (som alltså kör på Xbox) som är lägre än vad du hoppas. Vem vet? Microsoft borde släppa dessa siffror som uppdelade över varifrån användarna kommer. Utan det är siffrorna väldigt intetsägande.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar