[Uppdaterad]Baldur's Gate III släpps under 2020 enligt Google Stadia

Robot
[Uppdaterad]Baldur's Gate III släpps under 2020 enligt Google Stadia

Men Larian uppger nu att spelet inkluderades av misstag.

#Baldurs-gate-3, #Larian, #Stadia, #nyhetstips


Medlem

Man kan ju hoppas 🤤

Medlem

Känner mig tveksam, men håller tummarna

Medlem

Vet inte om jag skulle anse att Google Stadia är någon direkt trovärdig källa, dock.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Vet inte om jag skulle anse att Google Stadia är någon direkt trovärdig källa, dock.

Det är inte Stadia som är källan. Det är Google. Google sitter på mer data (och därigenom fakta) än någon annan. Men visst. Klart att de vill krydda sin tjänst. Det går dock alldeles utmärkt att krydda med sanningen.

Medlem

"We haven’t announced a release period, and were included in that lineup email in error" svarade Larian enligt pcgamer.com

https://www.pcgamer.com/stadia-says-baldurs-gate-3-will-be-ou...

Tvivlar på release i år.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv

Kan nämna att de övriga spelen som nämndes i slutet av nyheten så formulerade de sig att de kommer snart (soon) så lite mer specifika än i år som förmedlas i nyheten

Medlem

Spelet som kommer hetta min Stadia enormt

Medlem

Knappast release i år då vi inte sett typ någonting alls av spelet. Om de var så nära som release inom ett år så borde maskineriet med PR börjar tugga redan nu. Det tror åtminstone jag. Å andra sidan kanske de tycker det räcker med några månaders hype, då de har en hel del både cred bakom sig själva och varumärket.


signatur

K9
:.:

Medlem

Kanske Baldurs Gate 3 blir dragplåstret och Stadia basic släpps samtidigt? Kanske därför lite om spelet är släppt och inget datum på basic än Bara en tanke

Medlem

kommer det I år skulle jag bli jävligt lycklig hoppas dom inte gör det till stadia exclusive som vissa spel gjorde med EPIC.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Knappast release i år då vi inte sett typ någonting alls av spelet. Om de var så nära som release inom ett år så borde maskineriet med PR börjar tugga redan nu. Det tror åtminstone jag. Å andra sidan kanske de tycker det räcker med några månaders hype, då de har en hel del både cred bakom sig själva och varumärket.

De har troligen jobbat på det sedan DOS2 släpptes 2017 och det använder säkert Larians befintliga spelmotor så det är inte särskilt osannolikt. PR-maskineriet började ju när trailern släpptes förra året, de hade ju till och med en 'dokumentär' filmad hos Wizards of the Coast.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Kanske Baldurs Gate 3 blir dragplåstret och Stadia basic släpps samtidigt? Kanske därför lite om spelet är släppt och inget datum på basic än Bara en tanke

Tror jag inte.
Dagens unga casual spelare vet inte vad baldurs gate är.
Veteraner kommer majoriteten inte att välja stadia.
Jag tror inte baldurs gate blir en hit på stadia mao.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tror jag inte.
Dagens unga casual spelare vet inte vad baldurs gate är.
Veteraner kommer majoriteten inte att välja stadia.
Jag tror inte baldurs gate blir en hit på stadia mao.

Ja vi får väl se dock är BG3 exklusivt för Stadia och PC
Själv hoppas jag att det blir en hit för Stadia då jag själv personligen tycker Stadia fungerar bra och har det som ett komplement till min xone x

Medlem

Matig gameplay-trailer ja ... Det har man hoppats på i 100 fall av 100 och fått i kanske 8 fall av 100

1
Skriv svar