ELF
Medlem

@Fluffo: Kommer inte berätta vad jag tror.... Du vill bara sno affärsidéer ;p
Skämt åsido...

Blir nog tyvär allt fler påtvingade Google Stadia liknande lösningar (spyr lite i munnen och sväljer). Vill man kunna spela nya spel så lär man vara tvingad till att hyra dem istället för att kunna köpa dem på t.ex. GoG eller annan liknande drm fri plattform.
Lite OffT egentligen då det inte är typen av spel, utan hur de lanseras och spelas...

Men för att svara på den faktiska frågan.
Som någon annan skrev så tror jag att när vi är färdiga med upplösnings-rejset som bör stanna vid 8k så kommer det förhoppningsvis att jobbas mer på fysiken. Ser fortfarande väldigt stelt ut i många nya spel. Ragdolls, cloth, material generellt svarar orealistiskt när de stöter ihop med varandra. Förstörelse av material är fortfarande väldigt lågupplöst. Behövs mer splitter, men inte heller överdrivet mycket splitter som det kan vara ibland för att det ska se "häftigt" ut.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tänk om alla spel var gjorda i EN spelmotor, där alla spel skulle vara kompatibla med varandra. Typ som moddar man skulle kunna koppla ihop om man vill om man äger alla. Som ideen med GTA och FIFA innan. Samma spelmotor, och så pass avancerad AI att du t.ex. skulle kunna få i uppdrag att infiltrera en fotbollsklubb, spela ett par matcher i en riktig FIFAspel och sen när du får order dra fram en pistol och avrätta domaren på plan, spränga en bomb i publiken och avrätta motståndarlaget.
Eller att din gangster i GTA blir tvungen fly landet och ta värvning i Call of Duty: Främlingslegionen. Och att man ska kunna själv ställa in allt från grafik, svårighetsgrad, arkadstyrning eller simulator osv.
Släng i en Gudsimulator i det hela med så man kan leka Gud med VR-hjälm i samma värld och strukturera om allt som man vill.
Självklart ska alla spelen gå köra i VR om man vill eller med vanlig skärm.

Med en valfri onlinedel där vissa vill leva Sims-liv, andra är gangsters, några guitar heroes, fotbollsstjärnor, massmördare, sångare osv... ungefär som USA i dag alltså

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Förstår inte poängen. Man kan väl inte spela när man kör? Och när man inte kör så spelar men väl hellre hemma?

En bil är inte byggd för att transportera en person enbart.

Medlem

Jag är nöjd bra dom slutar slänga in torn av olika slag för att upptäcka kartan i var och vartannat open world spel.

Medlem

Mer 3D och VR.

Kanske blir det öppna världar som Google Street där man kan gå in i alla hus som i verkligheten där det knappt är skillnad mellan verklighet och fiction.

Medlem

VR kopplat direkt till hjärnstammen. I princip Matrix.

Medlem

Beror på hur woke spelutvecklare blir. Antingen så lägger de ner den skiten, eller så får vi mer historierevisionism, och spel som görs för att inte kränka någon grupp. Jag hoppas på det förstnämnda, men jag är inte övertygad.


signatur

I drank what?

Medlem

SC kanske har kommit ut, Blizzard har släppt en massa skit. Så va de med den spåkulan

Kontot avslutas
Skrivet av IMSG:

Tippar på att den tunga tekniken kommer hamna i telefonerna och vi i framtiden kommer använda dem som konsoler till TV:n. Så kan företagen sälja kringprylar som VR-headset, handkontroller, möss och tangentbord osv, osv. Vet att det finns en del av det idag men tekniken är inte där för att den klassiska gamern ska flytta från PC.

Det här tror jag också på.
Men jag tror också att det kommer bli vanligare att spela spel via molnet. Så med en app eller något så kan man logga in på sin smartateve, smartphone, dator etc. Och bara fortsätter där man spelade senast.
Det vi har sett med Google Stadia är bara början på något som kommer bli allt större hos fler företag.

Så vem vet, om det skulle bli så, då kanske konsoler i framtiden bara säljs som retro prylar för nostalgiker.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Framtiden är AI och machin learning. Det har redan börjat men kommer bli standard. AI kommer skapa en prototyp av hela spelet som sen utvecklarna istället finslipar.

AI gör 80% av spelet och utvecklarna gör dom sista 20%.

Ubisoft använder sig av AI när dom programmerar, den ska kunna hitta fel som gör det enklare för att utför sitt arbete.

I spelen tror jag att vi kommer få smartare AI på alla NPC's. Man kommer typ bara behöva "drag and drop" ett AI script till en fiende model och sen ge den en roll så fiende typer agerar olika (jag spekulerar).

MEG
Medlem

Svart bakgrund med en röd cirkel och en blå punkt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hjälm som vr fast bara med högupplösta 8K skärmar och inte rörelse biten. Man ligger i sin soffa med handkontroll och allt är inslutet i hjälmen man har på sig. Avskärmar ljud utifrån (något som går ställa in), inbyggt Bose system i hjälmen, allt för maxa film och spel upplevelsen fast ändå en slim hjälm och inte nån MC hjälm.
Grafik och ljud är foto realistiskt.
Tror mer på detta än VR som bygger på rörelse, vissa/många gamers pallar inte stå och flaxa med armarna utan vill ligga soft och lira.

Medlem

Jag tror vi kommer få se mer av en ny trend som visar sig sakta på horistonen : Självspelande spel. Typ Underlords, fast ännu värre. Jag tror självspelande spel kommer vara den nya stora vågen inom spel. Du har influens över en AI som spelar ett komplext spel för dig. Tänk hur komplext Civilizations kan potentiellt vara om du har en AI "King's Counsellor" som kan utföra komplexa relationer med andra nationer, och resurshantering, helt baserat på dina subjektiva kommando... Och allt du gör är att se dina beslut unfolda framför dina ögon.

Medlem

Skärmar, VR-hjälmar, glasögon osv kommer vara passé så snart vi kan sända bild- och ljudupplevelsen direkt till hjärnan a'la William Gibsons Cyberpunk.
Varför krångla till det med ett sämre medium mellan datorn och människan, när utdatan ändå är avsedd för människan och inte skärmen?
Svensk teknik har redan gjort det möjligt att styra spelen med hjärnan och det har inletts försök att projicera upplevelser direkt till hjärnan även om det är lång väg att gå. Förhoppningsvis slipper man koppla in sig fysiskt direkt till synnerven, även om det såklart är ett alternativ.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar