Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

@DieZe: Sheild hero va bra. Som @almblad sa så kommer även s2-s3 snart.

Såg klart S2 av My hero academia nu, snäppet svagare än S1, men ger denna säsongen ändå 3/5

Froppy bästa hjälten?

Quake-konnässsör

@Devan: Froppy är klart bästa hjälten

Releasehästryttare

Lite memes från serien:

Postade inte alla, vill ni se fler så finns de här: https://imgur.com/gallery/eGWDb4M

Medlem

Alla Ghibli-filmer kommer släppas på blu-ray här i Sverige under april/maj.

Releasehästryttare

Sett de två första avsnitten av Interspecies Reviewers nu och jävlar vilken serie, jag har inte skrattat så mycket på länge.

Serien handlar om en planet där 100 tals olika raser lever tillsammans och en människa och en elva bestämmer sig att sätta betyg på kvinnor de ligger med av de olika raserna, så de går från bordell till bordell och har sex med så mycket som möjligt.

Serien är just nu rankad som nr 2 på Myanimelist!
https://myanimelist.net/anime/40010/Ishuzoku_Reviewers

Intro:

Outro:

Missa inte!

Quake-konnässsör

@Kazutoyo: De kommer också ut på Netflix

Releasehästryttare

OOOOOOOOokay then .. Jag såg avsnitt 3 nu och förstår varför serien blivit förbjuden i Usa ...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

OOOOOOOOokay then .. Jag såg avsnitt 3 nu och förstår varför serien blivit förbjuden i Usa ...

Du förstod det just nu? Inte efter att ha läst vad det handlar om?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

OOOOOOOOokay then .. Jag såg avsnitt 3 nu och förstår varför serien blivit förbjuden i Usa ...

Får ta och kolla in då. Gillar saker som inte är så överdrivet pk-tramsigt. Tack för tipset!

Edit: Kollade första avsnittet. Förstår verkligen varför denna serie blivit bannad av massa lättkränkta snöflingor.
Den är inte direkt ”rumsren” vad gäller dagens krystade läge kring saker och ting. Bra rekommendation! Ska se resten nu!

Releasehästryttare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du förstod det just nu? Inte efter att ha läst vad det handlar om?

Enkelt förklarat så gick det från en anime serie där man ser enstaka bröst och rumpa med mycket humor i avsnitt 1-2 till full hentai med tentakler instoppade i varje hål och mer i avsnitt 3 ...

Sidnotering: Japan är verkligen motsatsen till Usa där porr är ok men våld inte, så de cencurerade en av huvudpersonernas hand när han ger fingret åt en demon

@Jiminy: Vilken version kollar du på? dub ja/nej? cencur ja/nej?

Medlem
Skrivet av Devan:

Enkelt förklarat så gick det från en anime serie där man ser enstaka bröst och rumpa med mycket humor i avsnitt 1-2 till full hentai med tentakler instoppade i varje hål och mer i avsnitt 3 ...

Sidnotering: Japan är verkligen motsatsen till Usa där porr är ok men våld inte, så de cencurerade en av huvudpersonernas hand när han ger fingret åt en demon

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aXjdoXb_460swp.webp

@Jiminy: Vilken version kollar du på? dub ja/nej? cencur ja/nej?

Aldrig anime med dub. Det är hädelse. Alltid originalspråk med engelsk text. Kollar givetvis uncensored också Det är inte SÅ grovt som jag trodde dock. Man får trots allt inte se några könsorgan utan bara nakna överkroppar. Ska se ep 4 och 5 en annan dag då jag måste sova nu

Medlem

Några av mina eviga favorit animes är

Hajime No Ippo: Underbar anime om boxning som levererar skön blandning av komik och allvar mellan matcherna och och grym action under matcherna.

Lovely Complex: Stört skön romantisk komedi serie.

My Love Story!! (Ore Monogatari!!): Romantisk komedi serie som jag kan se om och om igen. Underbar komik som inte följer mönstret som många andra komedier.

Finns ju så sjukt mycket bra anime där ute så listan skulle ju kunna bli enorm om man så vill.

Håller starkt med tidigare medlemmar om att Ghost in the shell:Stand Alone Complex, Beserk, Rising of the Shield hero och My Hero Academia är måste se serier.

Medlem

Några rekommendationer. Overlord är ett guldkorn inom anime. Sen finns ju också Black Lagoon. Lagoon har en helvetes jävla bra engelsk dubbning. Sen finns ju också Violet Evergarden. Ancient Magus Bride är också ett sant mästerverk. Konosuba är skitrolig. Aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.

Medlem

Fick notis om svar från @Devan men ser inget!?
Blev det möjligtvis censurerat? Handlade det kanske om Interspecies? 😅

Releasehästryttare
Skrivet av Jiminy:

Fick notis om svar från @Devan men ser inget!?
Blev det möjligtvis censurerat? Handlade det kanske om Interspecies? 😅

Ja , vafan? nån har tagit bort mitt inlägg!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Fick notis om svar från @Devan men ser inget!?
Blev det möjligtvis censurerat? Handlade det kanske om Interspecies? 😅

Skrivet av Devan:

Ja , vafan? nån har tagit bort mitt inlägg!

Jag gissar på att cosplaybruden var lite för lättklädd hähä.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag gissar på att cosplaybruden var lite för lättklädd hähä.

Hahaha... för fan @Devan 🤣

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Jag gissar på att cosplaybruden var lite för lättklädd hähä.

@Jiminy:

Om man säger såhär , hon har betydligt mycket mer kläder på sig än vad underkläders annonser har ute på stan ...

Medlem

@Devan: Det var ju ändå en nice bild. 😏

Medlem

Studio Ghibli kommer till Netflix – då släpps ALLA animefilmer,
https://www.elle.se/studio-ghibli-netflix/

Såg att Netflix hade ett helt stim titlar nu om nu någon missat.

Studio Ghibli,
https://sv.wikipedia.org/wiki/Studio_Ghibli


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Moderator | Testpilot

Någon här som kollat in Tower of God? En väldigt hypad anime som har rötter i Sydkorea.

Här har ni en trailer och seriens intro.

Introt finns på Japanska, Engelska och Koreanska.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Såg första två avsnitten av Gleipnir

Visst kändes den ganska medioker i första avsnittet men i andra avsnittet när den kvinnliga huvudskådespelerskan går in i honom så "förlorade jag min skit".

(Se inte detta klipp om ni är känsliga för våld)

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg första två avsnitten av Gleipnir

https://cdn.myanimelist.net/images/anime/1380/106565.jpg

Visst kändes den ganska medioker i första avsnittet men i andra avsnittet när den kvinnliga huvudskådespelerskan går in i honom så "förlorade jag min skit".

(Se inte detta klipp om ni är känsliga för våld)

https://youtu.be/WCByo-tcn2g

Det där var inte speciellt våldsamt väl? Eller?
Jag är kanske avtrubbad från åratal av anime-tittande men tyckte iaf inte det var det minsta farligt. Har sett betydligt grövre serier än det där

Releasehästryttare
Skrivet av Jiminy:

Det där var inte speciellt våldsamt väl? Eller?
Jag är kanske avtrubbad från åratal av anime-tittande men tyckte iaf inte det var det minsta farligt. Har sett betydligt grövre serier än det där

Absolut, men bara för att det finns våldsammare saker betyder det ju inte att nån som inte är van vid våld inte kommer tycka det klippet är läskigt.

Lika bra att varna i så fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

Absolut, men bara för att det finns våldsammare saker betyder det ju inte att nån som inte är van vid våld inte kommer tycka det klippet är läskigt.

Lika bra att varna i så fall.

Lite överdrivet men visst. Finns en del känsliga personer

Releasehästryttare
Skrivet av Jiminy:

Lite överdrivet men visst. Finns en del känsliga personer

Precis, men mods här cencurear ju bilder på påklädda människor .. så .. yeah ..

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Precis, men mods här cencurear ju bilder på påklädda människor .. så .. yeah ..

Det är viss skillnad att vara "vanligt" påklädd kontra lättklädd och posera "sexigt" framför kameran. Vill du posta sådant kan du vända dig till ett annat forum.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

My Hero hade en ganska svag säsong 4, men satan sista avsnittet var riktigt jävla nice, fick rysningar. Grym animation, emotionellt, episkt och klockren musik.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

My Hero hade en ganska svag säsong 4, men satan sista avsnittet var riktigt jävla nice, fick rysningar. Grym animation, emotionellt, episkt och klockren musik.

Verkligen! Riktigt kul att se Enji sparka lite stjärt.

Visst måste det här vara det bästa anime introt 2020?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkligen! Riktigt kul att se Enji sparka lite stjärt.

Visst måste det här vara det bästa anime introt 2020? https://www.youtube.com/watch?v=_K7KggFzLhk

Ja, det var på tiden att få se lite action från han.

Hehe, lite Satoshi Kon känsla på det introt. Eller ja, lite flummigt. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar