Wolcen är för populärt för sitt eget bästa

Medlem

ni som har error, vågar man gissa på att ni kör AMD :)?


signatur

//monster

Medlem

Blir att vänta några dagar så att de har rett ut de flesta buggarna...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är mäktigt förvånad över att folk verkar så nöjda! Testade själv för ca 1- 1 1/2 år sen under EA och det var verkligen ljummet då och led av identitetskris, samt diverse reboots hade gjorts och kritiken till utvecklarna var övervägande dålig. Så jag fick igenom ett återköp!

Men folk verkar ju nöjda nu så kanske blir till att läsa ett par recensioner. 🙂


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Även där kopierar de Diablo 3!

Medlem

Wolcen med några polare, det är nice. Hade lite problem igår men nu funkar det bra för oss. Kört igenom hela första acten med 3 polare på några timmar. Skönt att dom gjort bra förändringar sedan early access... bättre ui definitivt... däremot måste dom fixa till statsen på itemsen så man ser förändringarna när man hovrar dem... sjukt svårt att se om itemen ger en fördel. Trodde det var ett krav 2020... orka sitta o jämföra 2 items genom att equipa och av equipa och se statsen förändras?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ni som har error, vågar man gissa på att ni kör AMD :)?

vad e det för problem?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Dagens roligaste
D3 lanseringen gick ju inte direkt smärtfritt och vad händer varje gång de släpper en expansion till WoW?
WoW är 15-16 år gammalt och det är fortfarande samma problem med servrarna varje gång de släpper en expansion.

Vet vad de håller på med.... Jo tack,

OT: Jag är sjukt sugen på detta spel, men tänker vänta på en eller två patchar och att det stabiliserat sig lite. Ska tydligen vara rejält buggigt?

Detta har ju med att göra att dom vill inte ha mera hårdvara som kostar pengar då dom vet att det är en peak 2-3 första dagarna.... sen lugnar det sig... Varför lägga sjuka pengar på server grejer när dom vet att dom tappar 2 miljoner spelare efter 1 dygn? känns väldigt onödigt att lägga pengar på dem. Då får man ha en kö istället. Helt rätt av blizzard

Medlem
Skrivet av robbis:

vad e det för problem?

ja majoriteten av alla krascher och grafiska problem, är med dom som kör AMD/ATI. jag har alltid kört nvidia och intel, aldrig direkt haft problem med något. inget kraschande, inga buggar. medan polare som alltid kört inte intel och nvidia, alltid haft problem med det mesta. budgetfråga


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ja majoriteten av alla krascher och grafiska problem, är med dom som kör AMD/ATI. jag har alltid kört nvidia och intel, aldrig direkt haft problem med något. inget kraschande, inga buggar. medan polare som alltid kört inte intel och nvidia, alltid haft problem med det mesta. budgetfråga

inte för det är sämre nödvändigtvis, utan för att utvecklarna rätt ofta får gratis grejer av just dessa största företag som äger 80%+ av hela marknaden sen alltid, för att skapa efter deras behov. nvidia och intel är alltid bättre än amd, i allt som inte är skapat specifikt för amd. detta vet man om man kan datorer


signatur

//monster

Medlem

Oj, så många här som uppenbarligen inte kommer köpa D4...överraskande! För bakom de hånfulla orden så är det väl ingen som ändå kommer kasta sig över det vid release? Näe, tänkte väl det ;D

Medlem
Skrivet av Ender:

Oj, så många här som uppenbarligen inte kommer köpa D4...överraskande! För bakom de hånfulla orden så är det väl ingen som ändå kommer kasta sig över det vid release? Näe, tänkte väl det ;D

Nä, tänker inte köpa D4, Blizzard är dött för mig numera.

Medlem

Till ni som får error och har överklockat grafikkortet. Testa att ta bort överklockningen så kommer spelet att funka :).
Hade lite problem att få igång spelet men nu funkar det

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

HAHAHAHAHAHA VA??????

Berätta gärna för mig när senast Blizzard lyckades med en spel-lansering? För så långt bak mannaminne går, kan jag inte minnas ett enda. Men var så god och rätta mig om jag har fel? 🤣🤣🤣🤣🤣

Jag inser att jag antagligen gick på en troll-bait här, för det finns inte på planeten att du är seriös 🤣🤣🤣🤣🤣

OT: För att tillägga så är det ju rätt fascinerande ändå att det släpps ett spel för enbart ~35$ idag som verkar vara av denna klass. Det har ju funnits ett tag i early access så dom blev nog helt klart tagna på mattan av denna ENORMA storm utav sales och spelare som dom fått. Hoppas dom löser problemen asap, då det alltid är tråkigt för dag1-konsumenten när det krånglar

Medlem
Skrivet av Ender:

Oj, så många här som uppenbarligen inte kommer köpa D4...överraskande! För bakom de hånfulla orden så är det väl ingen som ändå kommer kasta sig över det vid release? Näe, tänkte väl det ;D

Jag! här har du en som faktiskt INTE kommer köpa D4 vid release. Sedan länge slutat använda min plånbok för att markera mot Blizzard. Avstod WC3 Reforged också bl.a. och blir nog inte ens ett senare köp där, trotts att WC3 var ett av mina favoritspel när det begav sig.

Köade i ösregn när D3 släpptes, sådan var jag då, lång tid har gått och jag har helt klart ändrat min syns på Blizzard, precis som Blizzard har förändrat sin syn på produkterna dom utvecklar och oss konsumenter.

Medlem

Spelat 4h nu utan några som helst krashar och dylikt.

Det är dock jävligt dåligt optimerat, jag får inte ens 60fps på lägsta inställningarna trots en ganska ok burk..

Får 110-120 på high på BF5 liksom.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ni som har error, vågar man gissa på att ni kör AMD :)?

Skrivet av monsterbenke:

ja majoriteten av alla krascher och grafiska problem, är med dom som kör AMD/ATI. jag har alltid kört nvidia och intel, aldrig direkt haft problem med något. inget kraschande, inga buggar. medan polare som alltid kört inte intel och nvidia, alltid haft problem med det mesta. budgetfråga

Jag kör AMD + AMD (Ryzen 3600 + Vega 56), har inte haft några som helst tekniska problem med spelet (annat än log-in bekymren som ju är pga servern).

Skrivet av Ztreek:

Spelat 4h nu utan några som helst krashar och dylikt.

Det är dock jävligt dåligt optimerat, jag får inte ens 60fps på lägsta inställningarna trots en ganska ok burk..

Får 110-120 på high på BF5 liksom.

Jag kör 1440p allt på High, ligger på ungefär 100fps i medel, droppar mot ~ 80 fps ibland men jag kan inte klaga på den prestandan. Som sagt, Ryzen 3600 + Vega 56 + 16GB 3600Mhz RAM.

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

😂😂😂😂

Medlem
Skrivet av Ender:

Oj, så många här som uppenbarligen inte kommer köpa D4...överraskande! För bakom de hånfulla orden så är det väl ingen som ändå kommer kasta sig över det vid release? Näe, tänkte väl det ;D

Kan helt ärligt säga att jag inte kommer göra det, har inte spelat Diablo sedan Hellfire.

Medlem
Skrivet av robbis:

Detta har ju med att göra att dom vill inte ha mera hårdvara som kostar pengar då dom vet att det är en peak 2-3 första dagarna.... sen lugnar det sig... Varför lägga sjuka pengar på server grejer när dom vet att dom tappar 2 miljoner spelare efter 1 dygn? känns väldigt onödigt att lägga pengar på dem. Då får man ha en kö istället. Helt rätt av blizzard

Det är ju ett sätt att se på det, personligen tycker jag att det är deras skyldighet och att de har tillräckligt med pengar för att kunna ha extra servrar igång de första dagarna så alla som faktiskt köpt deras expansion kan spela det när det släpps, inte 2-3 dagar senare.

Medlem

Backade detta i early access riktigt bra spel måste jag säga, precis som alla andra spel i development stage har det haft sina swings.

Folk säger det är blandning av grimdawn och D3 osv osv. Nä enda gemensamt dom har är att dom är ARPG...PuB G är inte fortnite eller tvärt om.

Hur som Wolcen erbjuder en hel del både i utmaning singleplayer och multiplayer, otroligt många specs, inte som typ D3 denna season är tornado build för wizard the shit. Utan i Wolcen har du betydligt bredare spec range.

Liten down är från början var Wolcen en mer open World, med houseing idag en bank kista. Hoppas spelet utvecklas dit igen. Hus ÄR coolare än en bank kista punkt.

Grafiskt sett är det riktigt nice, kanske animations kunde varit lite bättre, men detaljer på spells mm är riktigt fint. Flyter bra på min Ryzen med full gfx. Tror absolut Wolcen är här för stanna och ser faktiskt inte D4 som den riktiga utmanaren utan det kommer fler titlar som lätt kanske eventuellt kör över D4. The Last Epoch bara för nämna något som är väldigt draget till D2 fast i 2020 stil.

Sen har vi Linage Eternal (Om nån minns Linage serien) Ser riktigt nice ut...……..

Hur som om du är openminded och inte tror du köper ett nytt diablo utan ser Wolcen för vad det är tror jag du kommer ha en hel del jäkligt roliga timmar.

Medlem

När jag såg onsdagsstreamen med Gurra och såg honom spela med pistoler och daggers blev jag sjukt peppad på ett A-RPG i Cyberpunk-miljö med moderna vapen och Sci-Fi istället för Fantasy. Varför har ingen gjort det spelet än för? Varför verkar Fantasy ha ensamrätt på genren?

Medlem

Hmm, kluven, får kolla lite videos av det tror jag, alla verkar säga olika saker, jag vet att jag inte kommer få problem med något tekniskt, så det är bara gameplay då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag ska skaffa Wolcen för det ser bra ut av vad jag sett. Men just nu är speltiden fullt upptagen av andra spel.

Medlem

servern är nere ett tag till...
We're finishing to fix the database issues caused by the amount of simultaneous connections,and we're making sure that all character data have been retrieved. We will most likely need a bit more time before we can bring back the servers online and we will give you an ETA asap.
säger det på twitter..

12
Skriv svar