Wolcen är för populärt för sitt eget bästa

Robot
Wolcen är för populärt för sitt eget bästa

Servrarna knäade under lanseringstrycket.

#releaselistan, #wolcen-lords-of-mayhem


Medlem

De underskattade sitt eget spel 😂

Vore kul att kunna spela i helgen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Förstår inte att det kan vara så svårt att hyra servrar någonstans där det är enkelt att skala upp eller ner efter behov?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ofta finns det centrala databaser som är flaskhalsar. En Blizzard-klassiker är ju att inloggningsservrarna går ner.

Releasehästryttare

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Testpilot

Som jag förstått så är det inte så illa om man nu lirar i offlineläget som skall finnas (?)

Hoppas det iallafall då jag ska testa i kväll.

Medlem

Körde igårkväll offline. Sjukt bra spel än så länge

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Som jag förstått så är det inte så illa om man nu lirar i offlineläget som skall finnas (?)

Hoppas det iallafall då jag ska testa i kväll.

Offline läget fungerar fint, körde 7 timmar inatt utan problem.

Medlem

@Harakiri: Det stämmer, men offline chars kan inte användas i co-op / online sedan

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Du var inte med under lanseringen av D3 va?

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Well Diablo 3 lanseringen känner vi väl igen...

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

tror du är någorlunda ensam om att tycka att blizzard vet vad de håller på med

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Blizzard vet vad de håller på med... Japp


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur bra är spelet, om man sätter det mot Grim Dawn och Poe? Jag kollade på det när det utannonserades för kanske 2 eller 3 år sedan, sedan såg jag en på jobbet spela typ förra året, då var det inte så hett tyckte jag. Men idag?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MEG
Medlem

Underbart spel, kan varmt rekommenderas.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Haha! skämtare där! bott under en sten eller?=)

Medlem

Sjukt bra spel. ett par hotfixar sen är det underbart.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Dagens roligaste
D3 lanseringen gick ju inte direkt smärtfritt och vad händer varje gång de släpper en expansion till WoW?
WoW är 15-16 år gammalt och det är fortfarande samma problem med servrarna varje gång de släpper en expansion.

Vet vad de håller på med.... Jo tack,

OT: Jag är sjukt sugen på detta spel, men tänker vänta på en eller två patchar och att det stabiliserat sig lite. Ska tydligen vara rejält buggigt?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Hur bra är spelet, om man sätter det mot Grim Dawn och Poe? Jag kollade på det när det utannonserades för kanske 2 eller 3 år sedan, sedan såg jag en på jobbet spela typ förra året, då var det inte så hett tyckte jag. Men idag?

Mycket har hänt bara på ett år. Jag skulle säga det är en blandning mellan PoE, Grim Dawn och Diablo III. Tar det bästa från alla och slår ihop det till ett fint spel.

Svårt att säga om det är bättre när det inte varit ute så länge och man inte fått klämma på end game, men det är bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ingen av er ovan som tänkt tanken att Devan kanske var sarkastisk?

Medlem

Det ser ju onekligen bra ut, gillar verkligen art direction. Har sneglat på spelet av och till genom åren, men väntar nog på litet fler patchar. Vi får se dock, suget efter ett arpg med spelglädje är rätt stort - själv får jag aldrig den känslan av PoE, roligt att bygga karaktärer men inte lika roligt att spela dem. Så medan man väntar på PoE2 som ser ut att rätta till detta...

Medlem

funkar felfritt och verkar tvärfett


signatur

//monster

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Hur bra är spelet, om man sätter det mot Grim Dawn och Poe? Jag kollade på det när det utannonserades för kanske 2 eller 3 år sedan, sedan såg jag en på jobbet spela typ förra året, då var det inte så hett tyckte jag. Men idag?

Som uber säger, det plockar det bästa av de tre spelen. Det har hänt otroligt mycket sedan det utannonserades (maj, 2015 då spelet hette Umbra). Till och med senaste året har det hänt en hel del, dessutom var det som gick att spela av act 1 klart avskalat. Gillar man dessa tre spel tror jag man kommer ha riktigt kul i det, enda som kan vara värt är att avvakta tills de löst online delen om du inte föredrar att spela själv utan vänner.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har inga vänner, spel som dessa kan man spela bra själv ändå.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Blizzard vet vad dom håller på med ? haha! Har du missat hela WC3 reforge grejen?

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Error 37, behöver jag säga mer?

Dock har jag mer tilllit till Blizzard än dessa men ändå, inget företag klarar av att avvara login conjestion i denna magnitud.

Medlem

@Sisyr: Måste varit menat sarkastiskt... Blizzard tävlar ju med Bethesda om sista platsen vad gäller kvalité och kundomsorg. Gått och blivit ett riktigt skit företag.

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet krashar hela tiden, helt värdelöst! D4 kan inte komma snart nog så vi får ett spel från några som vet vad de håller på med!

Jag hoppas det här inlägget var sarkastiskt menat för Blizzard vet absolut inte vad de håller på med. Lanseringen av tex D3 var katastrofalt dålig och väntetiderna för de som ville spela wow-classic var galet långa.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur bra är spelet, om man sätter det mot Grim Dawn och Poe? Jag kollade på det när det utannonserades för kanske 2 eller 3 år sedan, sedan såg jag en på jobbet spela typ förra året, då var det inte så hett tyckte jag. Men idag?

Ser det personligen som en besvikelse än så länge. Det har inget av det som gör Grim Dawn bra. Karaktärsbyggnadssystemet är likt en urvattnad version av PoE. Det är ett spel som kommer gå starkt i en vecka eller två medan folk kör igenom storyn sedan dör det svält döden.

Medlem

CryEngine Error - DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG. Sen dör spelet
Någon fler som få det felet?
Bara att vänta på en fix, eller någon som vet vad man kan göra?

12
Skriv svar