Fallout 76 kommer till Steam, gratistillägget Wastelanders också

Medlem
Skrivet av eld:

Jag tror det var moraliskt snarare än ekonomiskt

De pushar microtransactions rätt hårt, de som fortfarande spelar är inte precis överlyckliga.

Sant


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@Esri: Du tog orden ur munnen på mig. Bethesda borde hålla sig till att skriva story osv och låta någon som kan bygga själva spelen. Bara det att Skyrim efter 10 år och ett otal versioner fortfarande lider av buggar som fanns på dag ett säger ju allt man behöver veta.

Medlem

@RaXha: Absolut, jag ger dem att de verkar ha ett stort intresse och kunskap av att bygga världar och skriva story, men jag har aldrig stött på ett spel av dem som jag tycker känns bra för tiden då det släpptes. Skyrim kändes i princip 5-10 år gammalt, bortsett ifrån grafiken, och precis lika buggigt som dess föregångare. Det mest pinsamma med dem var ju releasen av skyrim till switch, som innehöll samma buggar som PC versionens 1.0 gjorde. Frågan är om det beror på okunskap, tidsbrist eller att det kort och gott skiter i det.

Medlem

Skulle inte vilja ha någon annan än bethesda som gör Elders scrolls... Har lagt flera hundra timmar på dom spelen tack vare för att dom är så mod vänliga, och lätt att Moda till dom. Dom spelen skulle va ingenting utan mods.

Isåfall vilken studio skulle ni vilja ha som gjorde Elders Scrolls istället?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Fallout 76 var kul i ett par veckor, tills det gick upp för en hur meningslöst allting är i det. Har inte spelat det sen ett par månader efter släppet dock. Men jag störde mig inte så mycket på buggar utan mer bara på hur spelet är uppbyggt. Det finns liksom inga ställen som känns unika, som att "Wow, här hittar man den här skitbra grejen". Man kan gå till vilket ställe som helst och göra vad som helst, för det är likadant som att gå till nåt annat ställe och göra vad som helst.

Medlem

När man ser vilka som valts ut som betatestare till wastelanders kan man konstatera två saker:

1. allt är ett stort RNG
2. de har inte en aning om vad de pysslar med

Det lutar mot ett rejält magplask tyvärr.

12
Skriv svar