Sju miljoner Resident Evil 7, och Devil May Cry 5 har sålt bäst i serien

Robot
Sju miljoner Resident Evil 7, och Devil May Cry 5 har sålt bäst i serien

Monstruösa Monster Hunter-succén är dock ohotad.

#devil-may-cry-5, #resident-evil-vii-biohazard


Medlem

Kul att det går bra för Capcom. Själv är jag mycket nöjd med DMC5, RE2 Remake och Resident Evil 7. Har bara påbörjat Monster Hunter men det kändes för stort och komplext för mig, där och då.

En stor anledning varför jag gillar ovannämnda titlar, är pga RE-engine. Den är riktigt bra. Bra flyt, blöt och slaffsig, med härligt ljus och atmosfär.

Ska bli kul att spela remaken av RE3 samt att se hur 8:an artar sig. Motorn finns ju där, kvalitén verkar de också ha med sig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tycker verkligen Capcom har stepped up their game på senare år. Dem hade ett ganska dåligt rykte ett tag men känns som de börjar komma in i matchen lite mer nu.

Som skräckfanatiker älskade jag vad RE7 och RE2maken hade att erbjuda. Hoppas verkligen Capcom fortsätter denna väg.

Jag förstår att många företag vill tjäna snabba pengar men det måste väl ändå kännas riktigt skönt när folk på riktigt älskar deras produkter och de får ett bra rykte? Är det inte värt att kanske kasta in lite extra cash för det? Kanske inte för dem som sitter på toppen av pyramiden men måste kännas väldigt bra för devsen som jobbat extremt hårt och under stor press för att få ut en produkt av bra kvalité som många människor visar kärlek för.

1
Skriv svar