Ladda inför Wolcen-släppet med lanseringstrailern

Robot
Ladda inför Wolcen-släppet med lanseringstrailern

Allvarliga män och kvinnor drar ut i krig!

#diablo, #wolcen-lords-of-mayhem


Medlem

Kommer det bli nån prisskillnad från early access, dvs idag, till imorrn med riktiga releasen?

Medlem

Har hört mycket delade åsikter kring detta spel och att dom har ändrat mycket sen det släpptes i EA på steam 2017? Men det låter ju lockande nu så kanske blir ett köp.

Medlem

Går av fredag morgon samt ledig hela nästa vecka, riktigt bra spel detta. Lär bli en hel del Wolcen det närmaste för mig.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gnällkuk
Skrivet av Welo:

Har hört mycket delade åsikter kring detta spel och att dom har ändrat mycket sen det släpptes i EA på steam 2017? Men det låter ju lockande nu så kanske blir ett köp.

Det genomgick en hel del redan innan dess, jag backade det 2014 har jag för mig. Det är först sista året som utvecklingen efter sista major overhaul har börjat se bra ut. Jag tror det kan bli ett bra spel, ser fram emot morgondagen!

EDIT: Maj, 2015 var det då spelet hette Umbra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Kommer det bli nån prisskillnad från early access, dvs idag, till imorrn med riktiga releasen?

Ja, de ökar priset med €10 har jag för mig.

Medlem

@Birchoff: Vad jag har hört/läst så höjs det med €15 vid releasen, från ~30 till ~45.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Coop? Plattformar?

Medlem

Hur kommer multiplayer funka? Likt diablo 2 eller 3?


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av Welo:

Har hört mycket delade åsikter kring detta spel och att dom har ändrat mycket sen det släpptes i EA på steam 2017? Men det låter ju lockande nu så kanske blir ett köp.

Riktigt bra faktiskt, satt i samma båt och funderade, köpte efter att Gurra kört onsdagsstreamen och jag älskar det. Då har jag även kört en hel del Diablo på PC och även tagit platinum i D3 på ps4. Det finns lite småsaker att klaga på, jag tycker voice-actingen ibland är lite överdrivet macho, åtminstone i prologen, och även cutscenes i prologen kändes som det minst polerade, men överlag riktigt köttigt & tungt hack n slash som förmodligen är det snyggaste inom genren so far.

I dig!

Medlem
Skrivet av Welo:

Har hört mycket delade åsikter kring detta spel och att dom har ändrat mycket sen det släpptes i EA på steam 2017? Men det låter ju lockande nu så kanske blir ett köp.

Ja det finns MÅNGA som ratar spelet främst på grund av att de backade "ett helt annat spel" då teamet reworkade allt de visat upp innan. Givetvis såg de möjligheten när pengarna kom in att expandera teamet och göra saker på ett bättre(?) sätt.

Det har dock långt om länge blivit väldigt polerat och gameplay är i min mening riktigt bra. Men jag tvivlar starkt på att de hunnit med att skapa något vidare endgame och djup, känns som det blir väldigt generic. Att de släpper nyheter som NOW YOU CAN CUSTOMISE YOUR CHARACTER!! sen har lagt in att man kan byta mellan fem frisyrer och hudfärg när man skapar sin gubbe, hjälper inte direkt.

Men jag hoppas väldigt mycket på att jag har fel och vi får ett spännande spel!

Medlem

Gillar spelet skarpt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker det är riktigt bra. Kört igenom act 1 med alla chars och kört en del i det andra moded. Sk bli kul att äntligen kunna köra mp med polarna imorrn. Nån som vet vilken tid dom släpper det?

Medlem

Tack @Luciphear och @Zymac, jag köpte det precis till mig och sambon

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Någon som har koll på vilken tid det går live ?


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem
Skrivet av robbis:

Nån som vet vilken tid dom släpper det?

Skrivet av DeXZoR:

Någon som har koll på vilken tid det går live ?

6 PM CET enligt dom själv (18:00 den 13 feb)

https://twitter.com/WolcenGame/status/1226901738705256449


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Sweet, slutar 17.30 och kan patcha remote från jobbet 🤪

Gnällkuk
Skrivet av Vileoxe:

Då är det väl 19:00? Vi är ju GMT+1


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Då är det väl 19:00? Vi är ju GMT+1

Ja men GMT+1 och CET är samma sak

Gnällkuk
Skrivet av zavvy:

Ja men GMT+1 och CET är samma sak

Aha, så är det ja. Tack. Blir alltid så förvirrad


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Vileoxe:

De menar väl tidigast 18:00.

Not until 6PM CET, if we can provide a more specific hour in the next few days, we will


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: ja fast dom har en senare tweet som säger rätt o slätt 5pm UTC vilket blir 18:00 CET.. -sååatteehh


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör
Skrivet av Zymac:

@Tomas Helenius: ja fast dom har en senare tweet som säger rätt o slätt 5pm UTC vilket blir 18:00 CET.. -sååatteehh

Ah, dåså!


signatur
Medlem

Det ser väl helt ok ut, men det ser ut som tusen andra liknande spel.

Medlem

Någon som spelat och kan rekomendera?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Release om några timmar! ")

Gnällkuk
Skrivet av cybo:

Någon som spelat och kan rekomendera?

Helt omöjligt att svara på då man enbart fått spela upp till lvl 20 och endast en del av act 1. Dessutom är det så otroligt mycket som förändras till fullrelease. Så som spelet var i slutskedet av betan var det klart lovande, men lite som att bedöma hela diablo 3 på demon man fick testa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är släppt nu sedan ~15 minuter tillbaka, bara tanka.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Är släppt nu sedan ~15 minuter tillbaka, bara tanka.

i don't believe you!!

12
Skriv svar