Skaparen av den bästa banan i Titanfall 2 kallar den ett "svart hål av resurser"

Robot
Skaparen av den bästa banan i Titanfall 2 kallar den ett "svart hål av resurser"

För att lyckas med den fenomenala banan Effect & Cause behövde Respawn kraftsamla ordentligt.

#bandesign, #respawn-entertainment, #titanfall-2


Medlem

Spelade av en händelse igenom just Titanfall 2 innan jul och det var faktiskt riktigt underhållande. Gillar också banan med antennen, riktigt stor karta man avverkar fram och tillbaka. Roligt att de visar att Respawn kan göra bra kampanjer när de vill (då föregångaren saknade detta). Tror det är lätt den bästa kampanjen jag spelat senaste åren, inte för att det finns i överflöd konkurrens då men iallfall.

Som en annan nyhet här nämner Bulletstorm utvecklarnas nya spel, där hade jag gärna sett en uppföljare istället.
Var för övrigt lite cliffhanger slut vill jag minnas.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Titanfall 2 har ärligt talat den bästa single player kampanjen jag spelat på fruktansvärt länge. Visst finns det många fler som är bra, kanske till och med lika bra, men lägger ändå Titanfall 2 högst upp på listan just för att jag inte förväntade mig det överhuvudtaget. Inget hann kännas tjatigt förren de introducerade något nytt genom hela kampanjen, gång på gång.

Medlem

Ett av förra årtiondets bästa spel!

Medlem

Effect & cause heter den väl?

"Dishonored 2" hade en liknande funktion där man tittade i en spegel tror jag och kunde se det förgångna. Men Dishonoreds spegelhus är en av de bästa spelnivåerna i något spel. Otroligt välgjort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Effect & cause heter den väl?

Helt rätt, lurigt av dem!


signatur
Medlem

Titanfall 2 var ett riktigt bra spel. Vet inte hur det gick för spelet om det sålde bra eller inte men det förtjänar definitivt kärlek.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

För mig är minnet av banan där dom bygger ihop ett träningsområde starkast, så sjukt bra kampanj att jag blir riktigt sugen på att spela det igen.

Just nu verkar det inne med att gapa om hur underskattat TF2 var, men ärligt talat hade MP delen sina problem; så som korta matcher, små banor, för mycket kö och laddningstider mellan matcherna och vissa riktigt tråkiga grejor som auto-aim pistolen.

Med det sagt så var rörelsesytemet helt magiskt och Apex kommer inte i närheten för mig, så jag önskar mer av den kakan, kanske den dagen BR dör.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av burkmopp:

För mig är minnet av banan där dom bygger ihop ett träningsområde starkast, så sjukt bra kampanj att jag blir riktigt sugen på att spela det igen.

Just nu verkar det inne med att gapa om hur underskattat TF2 var, men ärligt talat hade MP delen sina problem; så som korta matcher, små banor, för mycket kö och laddningstider mellan matcherna och vissa riktigt tråkiga grejor som auto-aim pistolen.

Med det sagt så var rörelsesytemet helt magiskt och Apex kommer inte i närheten för mig, så jag önskar mer av den kakan, kanske den dagen BR dör.

Hade också svårt att bli lika fast i tvåan. Ettan spelade jag frenetiskt mycket.


signatur
Medlem

Sjukt underskattat spel, tråkigt att det inte gick bättre för spelet men skyller på EAs korkade besult att släppa det mellan BF1 och CoD

Inaktiv

To each and his own.
Själv tyckte jag inte kampanjen var något särskilt faktiskt. Lite trött på CoD-stuket över lag kanske.

1
Skriv svar