Suveräna Company of Heroes släpps på nytt idag - till ipad

Robot
Suveräna Company of Heroes släpps på nytt idag - till ipad

Inga mikrotransaktioner, bara skönt gameplay

#company-of-heroes, #ipad


Medlem

Jag har personligen bara lirat tvåan. Det gav mig en meh -upplevelse.

Är ettan bättre?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag har personligen bara lirat tvåan. Det gav mig en meh -upplevelse.

Är ettan bättre?

Tycker personligen att ettan är bättre. Tycker att tyska, usa och brittiska enheterna är roligare att spela med.

Geeks Gaming
Skrivet av Akronym:

Jag har personligen bara lirat tvåan. Det gav mig en meh -upplevelse.

Är ettan bättre?

För mig är ettan fortfarande de bättre spelet. Bättre singleplayer och bättre multiplayer överlag.

Medlem

Kanske världens bästa RTS. Spelade fortfarande det online och det är lika kul idag. Odödlig gameplay.

Tvåan var inte lika kul med alla uppgraderingar och lila tanks.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag har personligen bara lirat tvåan. Det gav mig en meh -upplevelse.

Är ettan bättre?

Jag instämmer med ovanstående: även om tvåan innehöll nya saker till gameplay som t ex väder och köld så var ettan ändå roligare. Tror det är mest för att det är andra enheter men vissa saker är svårt att sätta fingret på.

// edit

Glömde kommentera artikeln

Om nu det är svårt med RTS med handkontroll, hur sjutton blir det då på surfplatta? Det kanske inte är så stor skillnad, men låter omständligare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vad hände med CoH2 Blitzkrieg och alla dess grymma modifikationer som fanns till ettan?

Medlem
Medlem

Jag tycker faktiskt att tvåan var en klar uppgradering till ettan, och faktumet att det fortfarande får uppdateringar samt har en aktivare spelarbas gör det till mitt självklara val.

Kan dock säga att jag har en del negativa saker att säga om tvåans microtransaktions.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Tycks kosta 169kr. Blir nog ett köp.

Medlem

Hmmm, det står "Erbjuder Köp inuti app" i App store och listan för de köpen ser ut så här:

Köp inuti app
French Audio
German Audio
Russian Audio
Spanish Audio
Campaign Missions 2-5
Campaign Missions 6-10
Campaign Missions 11-15
All Mission Content
1 vs 1 Skirmish Maps
2 vs 2 Skirmish Maps

Ser ut som mikrotransaktioner...eller?

Medlem
Skrivet av backspaze:

Hmmm, det står "Erbjuder Köp inuti app" i App store och listan för de köpen ser ut så här:

Köp inuti app
French Audio
German Audio
Russian Audio
Spanish Audio
Campaign Missions 2-5
Campaign Missions 6-10
Campaign Missions 11-15
All Mission Content
1 vs 1 Skirmish Maps
2 vs 2 Skirmish Maps

Ser ut som mikrotransaktioner...eller?

Den listar alla registrerade köp som hör till appen, inte säkert att de är implementerade/används samt att vissa kanske används i andra delar av världen, t.ex att i vissa länder kanske man kan köpa Campaign Missions 2-5 för 59 kr, de testar olika prismodeller i olika länder. Men allt detta är teorier, kan någon köpa och bekräfta?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det verkar bli mer av en trend att släppa RTS på surfplattor: Rome: Total War, Civilization VI, och nu Company of Heroes. Har det släppts något mer som jag missat?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Baronova: Det roliga en gång i tiden fanns en red alert 3 variant på appel store och en gång I tiden fanns Heroes 3 HD remake på både andriod och apple store.

Jag undrar varför ubisoft tog bort Heroes 3 HD remaken och ersatte det med skit spelen Heroes of might and magic era och chaos eller deras might and magic batlleches royale.

Visst Heroes 3 HD saknade alla DLC´s men det var i all fall RIKTIGT utgåva av Heroes på mobil/tablets.

Skribent
Skrivet av Duke_Gamer:

@Baronova: Det roliga en gång i tiden fanns en red alert 3 variant på appel store och en gång I tiden fanns Heroes 3 HD remake på både andriod och apple store.

Jag undrar varför ubisoft tog bort Heroes 3 HD remaken och ersatte det med skit spelen Heroes of might and magic era och chaos eller deras might and magic batlleches royale.

Visst Heroes 3 HD saknade alla DLC´s men det var i all fall RIKTIGT utgåva av Heroes på mobil/tablets.

HOMM är ju ett av de spelen som verkligen funkar bra på mobila enheter. Hade älskat att ha tvåan på Ipad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad hände med CoH2 Blitzkrieg och alla dess grymma modifikationer som fanns till ettan?

Är också nyfiken på om det kom några bra sådana moddar till 2an någon gång. Fastnade aldrig för 2an pga. att jag hade vant mig vid moddar som Blitzkrieg etc.

Medlem

Det där lär jag kolla...tack för tipset!

ndr
Medlem
Skrivet av backspaze:

Hmmm, det står "Erbjuder Köp inuti app" i App store och listan för de köpen ser ut så här:

Köp inuti app
French Audio
German Audio
Russian Audio
Spanish Audio
Campaign Missions 2-5
Campaign Missions 6-10
Campaign Missions 11-15
All Mission Content
1 vs 1 Skirmish Maps
2 vs 2 Skirmish Maps

Ser ut som mikrotransaktioner...eller?

Skrivet av DKvarn:

Den listar alla registrerade köp som hör till appen, inte säkert att de är implementerade/används samt att vissa kanske används i andra delar av världen, t.ex att i vissa länder kanske man kan köpa Campaign Missions 2-5 för 59 kr, de testar olika prismodeller i olika länder. Men allt detta är teorier, kan någon köpa och bekräfta?

Som jag förstått det listas dom för 0-pris för att storleken på spelet inte ska bli för stor.
Man får därefter välja om man ska ladda ner tyska, specifika campaigns manuellt osv.

Medlem

@Johlor: Jo jag mnar ju det 1-5 kan dom ju porta till andriod och IOS. Jag har Heroes 3 HD remaken kvar på min tablet det fukar och spela men det går ej köpa eller ladda ner längre men vorre fan bättre med riktiga Heroes spelen än dom 2 skit spelen vi fått nu.

1
Skriv svar