Activision Blizzards spel försvinner från Geforce Now

Robot
Activision Blizzards spel försvinner från Geforce Now
Medlem

Antingen flyttar de väl till Stadia eller så har de en egen streamingtjänst på gång.

Medlem

Hm, jag får upp kanske 30 spel. Är det bara i USA som de har stöd för hundratals spel eller?

Medlem

Det är ju frågan med alla dessa molnspeltjänster, vad är våra rättigheter om spelen försvinner? Jag menar om man har en sparfil och kommit jättelångt och sen är det borta

Medlem
Skrivet av Keima:

Det är ju frågan med alla dessa molnspeltjänster, vad är våra rättigheter om spelen försvinner? Jag menar om man har en sparfil och kommit jättelångt och sen är det borta

Just i detta fall så använder ju Geforce now sig utav ditt befintliga steam bibliotek så sparfilen kommer läggas där och inte hos Nvidia. Liten fördel då sannolikheten att steam försvinner är ganska liten men så klart fortfarande en risk.

Edit: ingen aning hur det skulle funka om spelet inte stödjer steams cloud sync dock men frågan om något av de spelen är ens supporterade

Medlem

Kan de inte släppa en streaming tjänst mot en helt vanligt VM (Virtual Machine)? D.v.s. använda den teknik som gör det möjligt att streama med låg latens men att du streamar en riktig VM. Det skulle ta bort alla begränsningar och folk kan köpa/hyra en VM för att spela Fortnite, jobba med Photoshop eller vad som helst.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan de inte släppa en streaming tjänst mot en helt vanligt VM (Virtual Machine)? D.v.s. använda den teknik som gör det möjligt att streama med låg latens men att du streamar en riktig VM. Det skulle ta bort alla begränsningar och folk kan köpa/hyra en VM för att spela Fortnite, jobba med Photoshop eller vad som helst.

Borde vara möjligt, Geforce Now verkar i princip vara just en VM Fast nedlåst så att man inte kan se desktop eller starta något annat än det man valde innan start

Medlem

Bra jobbat Blizzard. Ni behöver verkligen mer dålig PR. Tänk på kundens bästa istället och låt oss göra vad vi vill med spelen vi betalt för istället för sånt här fjant.

Vid det här laget vill jag inte röra Blizzard produkter med en tång. Såg fram emot Diablo 3 men blir nog att skaffa Wolcen och Torchlight III istället.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Bra jobbat Blizzard. Ni behöver verkligen mer dålig PR. Tänk på kundens bästa istället och låt oss göra vad vi vill med spelen vi betalt för istället för sånt här fjant.

Vid det här laget vill jag inte röra Blizzard produkter med en tång. Såg fram emot Diablo 3 men blir nog att skaffa Wolcen och Torchlight III istället.

Det blir lite besvärligt med digitala köp. Du äger ju spelet på Steam men du äger det inte på Epic. Android vs iOS osv. Man behöver avvänja det med ägande för du betalar egentligen för tjänst/plattform i första hand.

Medlem

@Superemil: Absolut, men du måste tänka på hur GeForce Now fungerar. Du loggar in med ditt egna Blizzard konto på en dator du fjärrstyr hos Nvidia. Vilken dator jag väljer att använda mitt konto på borde de inte ha med att göra, vare sig den står i mitt hem eller jag lånar den från Nvidia gör ingen skillnad.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan de inte släppa en streaming tjänst mot en helt vanligt VM (Virtual Machine)? D.v.s. använda den teknik som gör det möjligt att streama med låg latens men att du streamar en riktig VM. Det skulle ta bort alla begränsningar och folk kan köpa/hyra en VM för att spela Fortnite, jobba med Photoshop eller vad som helst.

Finns en tjänst som heter Shadow och kostar ca 150kr per månad som gör precis det du är ute efter. Jag har ögonen på den, men det har inte lanserats i Sverige än. Skulle kanske gå med lite adressfusk och VPN men jag vänster hellre.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Finns en tjänst som heter Shadow och kostar ca 150kr per månad som gör precis det du är ute efter. Jag har ögonen på den, men det har inte lanserats i Sverige än. Skulle kanske gå med lite adressfusk och VPN men jag vänster hellre.

OK intressant. Lär nog inte fungera så bra om servrarna inte är nära och att då även lägga på en VPN delay skulle nog göra det rätt ospelbart.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan de inte släppa en streaming tjänst mot en helt vanligt VM (Virtual Machine)? D.v.s. använda den teknik som gör det möjligt att streama med låg latens men att du streamar en riktig VM. Det skulle ta bort alla begränsningar och folk kan köpa/hyra en VM för att spela Fortnite, jobba med Photoshop eller vad som helst.

Det är så Geforce Now fungerar. Du får upp en desktop, dock utan startmeny. Du kan öppna Steam-klienten samt (inte längre) Battle.net-klienten. Där kan du sedan öppna te.x Heartstone, Overwatch, HOTS, Wow etc.

Fungerar otroligt bra, europa-servrar och knappt latency. Hade betan ett par månader innan den skarpa releasen, och att kunna spela från stugan på min skräplaptop utan att behöva ta med midtowerlådan är en dröm.

1
Skriv svar