Recension - Kentucky Route Zero

Robot
Medlem

Jag gillar mycket i spelet, men den enorma textmängden och det extremt långsamma tempot gör att jag känner att jag har svårt att spela vidare just nu. Jag är en bit in i del tre.

Medlem

Inte spelat de sista delarna men anade nästan vart det barkade hän. Tack för en bra recension.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Testpilot

Håller med recensionen. Även om jag spelade de första akterna förra sommaren och nyligen akt V så kändes spelet lite väl utdraget och svårt att fatta vad som hände. Men samtidigt ett fint, annorlunda spel.

Frilansare
Skrivet av Tröjan:

Jag gillar mycket i spelet, men den enorma textmängden och det extremt långsamma tempot gör att jag känner att jag har svårt att spela vidare just nu. Jag är en bit in i del tre.

Ja det saktar verkligen ner i och med tredje delen. Men där finns uppsidor.

Frilansare

@majsalle: Tack för att du läste!

Medlem

Jag har länge känt att jag "borde" spela igenom detta spel. Alla påstår ju att det är så fantastisk, och när jag för andra gången nyligen försökte mig på det bara för att ännu en gång finna det ganska intetsägande och "tråkigt", med ett narrativ som är allt för diffust för min del, så kände jag mig nästan lite "dum". "Vad är det jag missar? Vad är det jag inte förstår?"
Då är det skönt att äntligen få läsa en bra recension som delar många av mina intryck från spelet, och plötsligt känner jag mig inte lika "korkad" som inte fattar hela poängen. Tack!

Frilansare
Skrivet av Guybrush82:

Jag har länge känt att jag "borde" spela igenom detta spel. Alla påstår ju att det är så fantastisk, och när jag för andra gången nyligen försökte mig på det bara för att ännu en gång finna det ganska intetsägande och "tråkigt", med ett narrativ som är allt för diffust för min del, så kände jag mig nästan lite "dum". "Vad är det jag missar? Vad är det jag inte förstår?"
Då är det skönt att äntligen få läsa en bra recension som delar många av mina intryck från spelet, och plötsligt känner jag mig inte lika "korkad" som inte fattar hela poängen. Tack!

Nej man är inte alls korkad om man inte fattar poängen här. Det är verkligen inte för alla. Misstänker också att några av de som hyllar det förbehållslöst, mest vill posera lite.

1
Skriv svar