Senaste filmen du såg

Medlem

@Jiminy Allt perfekt, men ändå inte 10/10?

Medlem

The lighthouse

Jag fattade inte riktigt slutet.
Allt annat tyckte jag var bra speciellt skådespelet av Willem Defoe 4/5

Releasehästryttare
Skrivet av DAoG:

The lighthouse

Jag fattade inte riktigt slutet.
Allt annat tyckte jag var bra speciellt skådespelet av Willem Defoe 4/5

Jag tolkar det som han mördar Tom och tar hans övernaturliga krafter.

Medlem

Såg nyss Jay & Silent Bob Reboot

7/10. Ungefär som originalet. Tramsigt, roligt, stenat och massa roliga referenser till filmkultur.
Hade troligtvis varit bättre med lite... ja... "sånt" men nuförtiden är man vuxen och har ett jobb som ser ner på "sånt" så fick nöja mig med några koppar kaffe.

Gillar ni originalet så kommer ni gilla denna.

Uppdatering:

Såg precis Zombieland 2 (Zombieland Double Tap). Älskade ettan och var väldigt skeptisk till tvåan men såg den ändå.
Because reasons!

Förvånansvärt bra. Samma charm och sköna dialog som ettan men ändå inte lika bra.
Introt var sjysst men ettans intro är top 3 intro till filmer någonsin imo.

Hursomhelst blir det en 7/10 där ettan fick 8/10 enbart för att ettan var "nyskapande" i genren på sätt och vis.
Fortfarande en bra och rolig film. Rekommenderar den till folk som gillade ettan. Inte lika bra men ändå bra!

Releasehästryttare

The Wave 3/5

Småtrevlig liten sci-fi rulle med timetravel

Gnällkuk

@Jiminy: Skulle säga att det är ovanligt höga betyg för uppföljare, får lägga på minnet och kanske ta mig an dessa två En film som Jay & Silent Bob hade jag aldrig ens tänkt tanken på att se annars, den var jättebra och kul när man såg den - men det var sjukt länge sedan nu och man har inte riktigt samma barnsliga humor kanske


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

@Jiminy: En sann klassiker!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jumanji 2. Eller det är väl egentligen 3. Kanske 4 om man räknar med den där rymdfilmen som väl tekniskt sett var en uppföljare? Men i alla fall. Den senaste Jumanji alltså. Den var la okej... Men inte i närheten lika bra som deb förra delen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Jerkey Boys, 8/10, sett flera ggr innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Willow (1988), den var riktigt bra! En av 80-talets bästa fantasyfilmer. Har alla ingredienser som en bra fantasyfilm ska ha, helt klart 5/5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Willow (1988), den var riktigt bra! En av 80-talets bästa fantasyfilmer. Har alla ingredienser som en bra fantasyfilm ska ha, helt klart 5/5.

Aldrig sett den! Missade hypen när det begav sig då jag var 7 år gammal när den kom och under mina tonår tyckte jag bara den verkade vara en tramsig parodi-film på genren.

Kanske borde se den nu när man är "vuxen" och kan uppskatta saker och ting på ett annat sätt!

Edit: Började kolla på den häromdagen och kom väl en timme in ungefär. Tror man skulle sett den när den var aktuell och ha den nostalgin kvar i sinnet. I dagsläget är den ett riktigt sömnmedel imo.

Medlem

Grudge 2020. Såg på bio. Hade inte en enda "redeeming factor".
Jag försöker alltid hitta någon sak i skräckfilmer som höjer dem (då jag är en fanboy), men denna hade inget. Dålig "förklarande" story. Misslyckade skrämselmoment (de hade en scen jag blev berörd av men den rann ut i sanden och föll pladask). Många okända skådisar, vilket kan vara ett plus, men inte här.
4 sällskap lämnade biografen under filmens gång.
2/10, och då är jag generös

Medlem

Lady Bird (2017)

Trevlig rulle med en skön Saoirse Ronan i huvudrollen som sistaårsstudent i high school, som förbereder inför college, med all press som kommer med det.
Bra rollprestationer rakt igenom, där Saoirse Ronan och Luarie Metcalf (som spelar mamman) står ut mest.

7/10


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Videodrome

Jag fick ut noll från den här filmen. James Woods är en höjdare för en obskyr tevekanal som alltid är på jakt efter "hårda scener" som passar kanalens agenda. Han snappar upp några piratsända snuff-scener som kallas videodrome.

Sen hängde inte jag med mer i den filmen. Nånting om att han hallucinera och styrs av videodrome. Han får ett hål i magen... Kanske är jag som inte fattar. Bra skådespelare och hyfsat stämningsfull i alla fall.

3/10


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

FM-guru
F.d. Sisyr

The Lighthouse (2019). Bra. Oväntat bra. Skriver "oväntat" då jag inte alls gillade Eggers förra film, "The VVitch". Likt VVitch är även Lighthouse en mörk, väldigt långsam film men ett långt mycket skickligare hantverk och med ett manus på en annan nivå. Språkbruket i filmen är fascinerande - måste ha varit ett helvete att skriva dialogerna. Willem Dafoe är förjävligt bra som en smått manisk, hatisk fyrvaktare och klarar med bravur av att leverera både den knepiga dialogen liksom den (förmodat) svåra dialekten.

Är inte något större fan av svartvitt i modern film i allmänhet, men ibland funkar det och Lighthouse är ett av dem fallen. En inte helt tokig beskrivning av filmen vore att kalla den för något av en hollywoodversion av en Béla Tarr-rulle (även om det lär vara missvisande för dem som inte vet vem Tarr är).

8/10.

Medlem

Uncut Gems.

Hyfsad och välgjord thriller, inget spektakulärt men gör det den gör riktigt bra.
Adam Sandler äger rollen, det är sällan han får visa en seriösare sida av sitt skådespeleri men när han väl gör så lyckas han!

3/5


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Soulless:

Uncut Gems.

Hyfsad och välgjord thriller, inget spektakulärt men gör det den gör riktigt bra.
Adam Sandler äger rollen, det är sällan han får visa en seriösare sida av sitt skådespeleri men när han väl gör så lyckas han!

3/5

Vass film! Tycker den är oerhört välregisserad, ett medvetet kaos. Sen är väl inte storyn superintressant även om det är befriande med en så pass realistiskt gråskalig skara karaktärer, men Adam Sandler visade att han kan när han vill (vilket han väl i och för sig redan har gjort i "Punch-Drunk Love"). Hade nog gett den en trea på en femgradig skala jag med - om än närmare en fyra än en tvåa.

Den tidigare filmen av bröderna Safdie, Good Time, kan jag också rekommendera om man gillar Uncut Gems. Liknande stil och även där med en mycket bra prestation av huvudrollsinnehavaren (där Robert Pattinson).

Medlem

Terminator Dark Fate

7/10

Äntligen en värdig uppföljare till T2!
Givetvis inte lika bra som tvåan men jag gillade den!
Två välkända ansikten som triggar den där T2-stämningen på helt rätt sätt.

Skribent

Jag har varit sjuk tre dagar så det har blivit en del filmer. Några som jag sett sen förut och några nya.

Talladega Nights: The Ballad of Ricky-Bobby 3/5 (sett förut)
Funny People 3/5 (insåg efter en timme att jag sett den, men såg klart den ändå)
The Post 3/5 (ny)
Spring Breakers 1/5 (ny)
Maffiabröder 5/5 (sett förut)
Fighting with my family 3/5 (ny)
Uncut Gems 3/5 (ny)

Kan varit någon mer också, men man blandar ihop när man mosat så mycket på så kort tid.

edit: Glömde bort en film! En bra film också, får skylla på att det som sagt blev många filmer på kort tid.
Bohemian Rhapsody 4/5

Dog soldiers. sett den förr men det var ett tag sen och igår kväll kändes det liksom rätt att se den igen. Fler kvalitativa varulvsfilmer tack.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Terminator dark fate.

2/5
Var för mej ingen höjdar film, iprincip det enda bra jag tyckte var väl Linda Hamilton som Sarah Connor, storyn kändes inte nåt vidare och tycker att den kändes mer lämpad som en total reboot (och inte bara en vi skiter i dom senaste filmerna och gör detta till en direkt uppföljare till 2:an)istället och strunta i att Sarah Connor och John Connor aldrig funnits.
Den onde terminator var väl rätt visuellt cool, men vet inte riktigt, den kändes inte lika farlig som T-1000.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av magma:

Willow (1988), den var riktigt bra! En av 80-talets bästa fantasyfilmer. Har alla ingredienser som en bra fantasyfilm ska ha, helt klart 5/5.

Sorsha❤️

Köpte Gudfadern trilogin på Laserdisc förra veckan och i Söndags var det dags att se Gudfadern för första gången.

Med tanke på att jag inte har mycket till övers för kriminal eller maffiafilmer (köpte ändå denna box för att det känns som att man "skall" ha sett dom.) så tyckte jag ändå att denna film var riktigt bra, många fantastiska skådespelare som gör trovärdiga karaktärer. Lång som tusan dock så det gäller att vara på rätt humör och ha gott om tid.

4/5.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

The Goonies!!!
Klassiker som är så sjukt bra och kan ses om och om igen 👌


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Releasehästryttare

Manyeo Eller The witch som den heter översatt 4/5

Bra Koreansk film som handlar om barn som genmanipuleras till att använda mer av sin hjärna tills de i princip blir super skurkar.

Det är lite One punch man feeling över henne då hon är så galet överlägsen alla andra att hon bara leker med dem

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Dog soldiers. sett den förr men det var ett tag sen och igår kväll kändes det liksom rätt att se den igen. Fler kvalitativa varulvsfilmer tack.

Grym rulle! Såg den sjukt mycket i tonåren,såg den igen för inte så längesen och den håller än. I mitt tycke har ingen annan film haft bättre varulvar. Ingen jag har sett iaf.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Releasehästryttare

Terminator dark fate 4/5

Tycker den va riktigt underhållande, alla filmer efter 2an har ju varit meh, men denna är helt klart sevärd!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Terminator Dark Fate
Äntligen en värdig uppföljare till T2!

De förstörde ju allt som hände i 2:an redan i första minuten Det störde jag mig på. I övrigt rätt okej rulle. Man kan man ju inte ogilla Arnold!

"I am extremely funny"

Medlem
Skrivet av Nioreh:

De förstörde ju allt som hände i 2:an redan i första minuten Det störde jag mig på. I övrigt rätt okej rulle. Man kan man ju inte ogilla Arnold!

"I am extremely funny"

Jag gilla den!

Gen
Medlem

The Irishman - 6/10

Coolt att ha De Niro, Pacino och Pesci i samma gangsterrulle. Mycket som är bra men är samtidigt alldeles för långdragen och CGIn gör allt lite grötigt och konstigt.

Medlem

Midsommar. Stundtals extremt obehaglig, stundtals ganska "meh", ofta lite rolig också, framförallt för att det är roligt att se sverige porträtteras på samma sätt som amerikanska södern etc. brukar göras i skräck. Allt blir så härligt orimligt och konstigt.

Skriv svar