Bioware: Anthem ska göras om ordentligt

Skribent

Jag plöjde ned alldeles för mycket timmar i Anthem. Men älskade verkligen världen och flygandet. Problemet med loot fanns dag 1. Och fanns samma dag när jag slutade spela. Att de inte lyckades få ordning på det är en monumentalt misslyckade på alla fronter. Att spelarbasen hade flytt var tydligt. Att försöka få ihop ett team på 4 spelare att dra Hearts of Rage på GM3 var ibland omöjligt. Eftersom det fanns så få spelare online.

Frågan är ju om varumärket Anthem klarar en reboot. Jag älskade stundtals spelet. Men f*n vet om jag är villig att ge det en andra chans.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Med tanke på hur BioWare har presterat de senare åren så kanske det inte är Anthem man ska ge upp om, utan BioWare :<

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Med tanke på hur BioWare har presterat de senare åren så kanske det inte är Anthem man ska ge upp om, utan BioWare :<

Alla relevanta personer med faktisk erfarenhet av bra spel har väl redan lämnat skutan, så du har nog rätt där, tyvärr...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Alla relevanta personer med faktisk erfarenhet av bra spel har väl redan lämnat skutan, så du har nog rätt där, tyvärr...

Jag skiter i om bra spelutvecklare lämnat företaget.
Dem spelutvecklare som är kvar. Levererar dem något bra. Då hoppar jag på tåget.

Backloggens befriare

Tycker det är dags att plocka ner skylten för BioWare istället för att ha ett företag som aldrig kommer att leva upp till de förväntningar som byggdes under en helt annan era med en helt annan typ av spel.

Bättre att omforma i en ny studio enligt min åsikt.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag skiter i om bra spelutvecklare lämnat företaget.
Dem spelutvecklare som är kvar. Levererar dem något bra. Då hoppar jag på tåget.

Nu var det iofs inte bra spelutvecklare rent generellt, jag menade, då Bioware med all säkerhet har mängder av otroligt duktiga utvecklare. Det jag menade var att de som styrt skutan och gett oss tidigare mästerverk är borta, så ingen större idé att hoppas på värdiga uppföljare till dessa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming

Jag hade mer än gärna spelat Anthem om spelet varit mer flytande. Större öppnare zoner med mindre laddningstider.
Men va bara så avtändande att spela när laddningstiderna är längre än själva uppdraget.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nu var det iofs inte bra spelutvecklare rent generellt, jag menade, då Bioware med all säkerhet har mängder av otroligt duktiga utvecklare. Det jag menade var att de som styrt skutan och gett oss tidigare mästerverk är borta, så ingen större idé att hoppas på värdiga uppföljare till dessa.

Så du menar på att.
Det är omöjligt för dem att leva upp till sitt gamla jag.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Så du menar på att.
Det är omöjligt för dem att leva upp till sitt gamla jag.

Japp, jag tror det kan bli väldigt svårt. De kan säkert lyckas göra bra spel, men inte med samma känsla som tidigare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Alienshade: du råkar inte vara med i en guild eller så? började köra med mina kompisar för några veckor sen, men dom tröttnade. men jag kör fortfarande på:)

Medlem

Började köra anthem för några veckor sen, jag gillar de väldigt mycket. Världen är helt fantastisk. Bra story, och gillar karaktärerna:) är de någon som vill lira några uppdrag eller skapa guild eller så så är det bara höra av er!

Medlem

Jag bockade "tror när jag ser", men viss HAR spelet potential...frågan är ju ifall de verkligen lyckas göra något av den. Jag blev löjligt besviken på den inledande storyn och det faktum att man startar ett uppdrag genom att bli teleporterad någonstans...var ju helt sämst. Jag hade sett fram emot att inleda mina uppdrag ut i den fria världen med basen som utgångspunkt...kasta sig ut från fortet och raketa iväg över öppna landskap.

Ruskig besvikelse.

Medlem

Om det nu ska göras om ordentligt, så hade kanske VR varit häftigt att lägga till. Flyga runt med VR-headset, Iron Man-style. Hade varit hype.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det finns potential, dock så ser jag inte hur man ska kunna gottgöra det man gjort betalande kunder. De får absolut inte ta betalt för nylanseringen för de som betalat, eller nylansera till fullpris, det är absolut minimum.

Det är ju så irriterande att även om de lyckas väl så känns det som om man uppmuntrar hastiga produkter för att det är okej att bara fixa dem senare, oavsett hur välment det är. Det finns ju inte en chans att EA ger direktivet att fixa spelet ur godheten i sitt hjärta.

Medlem

Jag hoppas FZ följer upp på detta så vi får se hur det slutar. Men jag, som så många andra, tvivlar på det.

Medlem
Skrivet av Theade:

Hur mycket har EA haft med detta att göra? Jag tänker på tidsplan, beslut och verksamhet? Känns konstigt att bara kasta bajs på Bioware? Är det någon som VET alltså har riktigt fakta om hur det går till, på riktigt, är väldigt intressant.

Sen är jag en av dom som också sett BioWares fall, men vill inte riktigt tro att det enbart beror på dom.

Jo, det var helt och hållet BioWares fel.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar