Nytt spelarrekord i Counter-Strike: Global Offensive

Robot
Nytt spelarrekord i Counter-Strike: Global Offensive

Åtta år efter lanseringen visar actionspelet styrkebesked - är battle royale-hypen på dekis?

#counter-strike-global-offensive, #dota-2, #pugb


Medlem

gamla hederliga CS kan man alltid lita på!


signatur

//monster

Medlem

ritkigt imponerande hur valve först räddade cs:go när det var helt stendött, och nu med f2p har de vänt trenden igen.

Medlem

En god klassiker! ^.^
Har spelat sedan Beta tiden och fortfarande lirar varje vecka!

Medlem

Cs har inte varit intressant sedan 1.0 o små kul i 1.3 sen dalade intesset.
Har man spelat escape from tarkov t.ex känns det otroligt svårt att gå tillbaka till nåt så enkelt som cs eller cod som saknar så mkt i jämförelse.

Medlem

@ace84: Enkelt? CS har högst skillceiling av alla FPS som finns, Tarkov är inte speciellt svårt spel. Det handlar ju mer om vilket gear man har än skicklighet.

Medlem

Jag tror att en del spelare flytt från PUBG och gått tillbaka till CS. Fuskandet har ökat en hel del, fler trådar än vanligt på reddit handlar om det och att Bluehole inte hanterar fuskarna på ett bra sätt. Flertalet exempel där aimbottare och wallhackers får temp-ban flera gånger istället för perm-ban. Mycket märkligt. Gissning från min sida är att de tidigare haft ett ganska stort team som jobbat manuellt med att hantera fuskare och nu har de dragit ner på personalen på den avdelningen.

Det var även en rea på PUBG för ett tag sen kan vara så att fuskare som inte spelat på ett tag köpt sig en ny nyckel.

Sen tekniska problemen som de har efter varannan patch, lite besvikelse över senaste nya banan, problem som hängt kvar sen långt tillbaka med mera som påverkar också.

Själv har jag tappat suget av ovan anledningar men även att ju mindre spelare som spelar, desto mer kondenserat blir det av spelare med väldigt många timmar - de som verkligen fastnat för spelet och spelar mycket. Detta gör att medelspelarens skill har ökat rejält, det är svårare än någonsin


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar