Bioware: Anthem ska göras om ordentligt

Robot
Bioware: Anthem ska göras om ordentligt

"Ibland gör man rätt, ibland gör man fel" skriver utvecklarna och tar sikte på framtiden.

#anthem, #bioware


Medlem

Vem kommer ens vänta på detta? 2020 med nya konsoler och gigantiska släpp på ingång. Hur ska Anthem överhuvudtaget kunna höras genom spelåret 2020/2021? De lär ju göra något i HÄSTVÄG för att vända skeppet. Jag tror bara inte Bioware har det i sig längre.

Medlem

Ibland gör man Anthem.

Medlem

Jag lägger hellre mina pengar på något roligare.

Medlem

Jag har hoppet uppe... gillade Anthem starkt! Ser gärna att dom fixar det och gör det ännu mera wonderful

Medlem

frågan är hur länge EA är beredda att mata den här döda hästen. Tror inte de vill göra en total remake.

Medlem

Ingen information alls om när det kan tänkas vara på gång, jag tror det är ett misstag.
Enligt blogginlägget får man känslan av att de precis börjat med arbetet. Men vad har de då gjort senaste året?

Kommer de släppa Anthem 2.0 som ett nytt spel eller uppgradera spelet med flera uppgraderingar? Varför ska man investera i spelet som det är nu om allt kommer vara förgäves när nya släpps?

Jag tycker de ger alldeles för lite information, kommer det ta 1 år till? Det kommer ju vara 0 spelare kvar då.

Medlem

Första maj kom tidigt i år


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Nä ge upp för i helsike!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Mja, varför inte. Kan tänka mig att testa igen.

Medlem

Tråkigt att de kan ösa pengar på detta, när vi inte ens kunde få det välbehövliga DLC:et till Andromeda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan FFXIV göra en lyckad remake kan nog dessa utvecklare lyckas

Medlem

Jag tror först på det när jag väl ser det, men jag hoppas verkligen de lyckas.

Medlem

Hur mycket har EA haft med detta att göra? Jag tänker på tidsplan, beslut och verksamhet? Känns konstigt att bara kasta bajs på Bioware? Är det någon som VET alltså har riktigt fakta om hur det går till, på riktigt, är väldigt intressant.

Sen är jag en av dom som också sett BioWares fall, men vill inte riktigt tro att det enbart beror på dom.


signatur

Niet.

Medlem

Har man tur får man Anthem gratis el för en billig penning. Jag fick spelet gratis på game stop när jag köpte annat. Tycker man gott kan köra det om man har tid. Förvänta er en helt ok singel player upplevelse med co op inslag. Som är värt några hundra. Tror att end game fortfarande är lite tråkigt så förvänta er inte Destiny el liknande spel. Jag har spelat klistrad sen jag fick det. Och är väldigt positiv. Jag gillar karaktärerna i spelet dom flesta iaf. Och små skrattar lever mig med vad som händer. Men tror att jag kanske har tröttnat om några veckor. Bra för mig för jag behöver verkligen inte ett online spel till i längden.

Medlem
Skrivet av Theade:

Hur mycket har EA haft med detta att göra? Jag tänker på tidsplan, beslut och verksamhet? Känns konstigt att bara kasta bajs på Bioware? Är det någon som VET alltså har riktigt fakta om hur det går till, på riktigt, är väldigt intressant.

Sen är jag en av dom som också sett BioWares fall, men vill inte riktigt tro att det enbart beror på dom.

Närmast sanningen man kommer veta är nog det som skrevs här:
https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964

Medlem

Undra lite hur EA tänker, spelet har väl knappt spelare; hela spelet är byggt som en game as a service med ANTAR jag mikrotransakationer så att bygga om det ska locka tillbaka spelare eller är det nya spelare dom söker?

Sänk det och ge mer tid/budget åt Dragon Age istället känns det rent spontat.

Medlem

För sent?


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Theade:

Hur mycket har EA haft med detta att göra? Jag tänker på tidsplan, beslut och verksamhet? Känns konstigt att bara kasta bajs på Bioware? Är det någon som VET alltså har riktigt fakta om hur det går till, på riktigt, är väldigt intressant.

Sen är jag en av dom som också sett BioWares fall, men vill inte riktigt tro att det enbart beror på dom.

Lika goda kålsupare skulle jag säga. Tror båda parter är orsaken till hur det blev som det blev.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle hellre se att de skapade ett single player RPG. Helst i Star Wars-miljö.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Tråkigt att de kan ösa pengar på detta, när vi inte ens kunde få det välbehövliga DLC:et till Andromeda.

För att det inte är ett Live service spel #spyr
Nej men ärligt. Ett live service spel är det som EA vill ha att dra in pengar på.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Låt det dö, låt games as a service gå i graven


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Meningslöst.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Då jag köpt spelet så vill jag gärna att de fixar den

(köpte den dock för 50 spänn av en polare)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag gillade Anthem, ganska mycket till och med, men nu har jag gett upp.
Jag gillade storyn och ville se den fortsätta, jag ville se karaktärerna gå vidare, jag ville se vad som hände med Owen etc etc.. Jag var förlåtande med mycket, bara jag fick mer story hade jag varit nöjd. Det är ju faktiskt det Bioware är bäst på.
Så mitt betyg på Anthem var: Bra -- OM det blir många story-uppdateringar!
Det kom EN. Den hade samma problem som resten av spelet. Bra men aldeles för kort.

Nu verkar det som om de tar bort fokus från att bygga vidare på storyn och då släpper de hela grejen jag var villig att vänta på. Så.. nu går jag vidare.

The dread wolf rises.

Medlem

Jag tycker de ska göra ett nytt Neverwinter Nights i stället. Som har likadan grafik som 1:an. Om ett RPG har för bra grafik så känns det ofta sämre, av nån konstig anledning. Kanske att det börjar kännas för "ostrikt" då. För att fylla upp så att det i slutändan blir ett lika kostsamt spel som vilka nya som helst, så ska de i stället lägga krutet på spelets innehåll och enormitet. Jordens klokaste hjärnor ska arbeta för fullt på att ge ett helt ofattbart stort spel ett mycket givande innehåll.

Avstängd

Jag vill se hur de tänker bygga om och kring spelet.
Vad dem kan bidra med?
Var hittar dem sina egna fel ?
Hur förbättrar man det ?

Hur fångar man en ny publik ?
Kan man fånga en ny publik ?

Om dem lyckas svara på allt detta i positiv anda. Så är jag mer än villig att ta en titt på det.
Varför starta ett helt nytt projekt. När det redan finns ett projekt där ute ?
Det förstår jag inte.

Jag personligen tycker om när en människa/företag kan rätta sina fel

MEG
Medlem

Tror att de fixar de största problemen för att sedan släppa det som ett betal dlc.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ge mig Mass Effect Trilogy Remaster istället!!!!! :'(

Gen
Medlem

De måste börja om från början precis som FFXIV. Ny story, ny VO, ny core gameplay, ändra världen osv. En hel del kan nog återanvändas, tex grafik, ljud och flygningen men man måste verkligen känna att det är ett nytt spel för att folk ska bli taggade.

12
Skriv svar