Pengaregn över The Wonderful 101, nya stretch goals uppsatta

Robot
Pengaregn över The Wonderful 101, nya stretch goals uppsatta

Många är sugna på Wii U-spelet på andra plattformar.

#kickstarter, #platinumgames, #the-wonderful-101


It's not a lake, it's an ocean

Intressant. Spelet är ju väldigt nischat och sålde tokuselt på Wii U. Men kul för de som vill ha spelet till nyare konsoler (även om det är lite svårt att se hur det skulle fungera på PS4 givet att Gamepaden var en så pass vital del av upplevelsen).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Oj det här påminner mig om att jag har spelet till Wiiu, fortfarande nytt o inplastat...

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Intressant. Spelet är ju väldigt nischat och sålde tokuselt på Wii U. Men kul för de som vill ha spelet till nyare konsoler (även om det är lite svårt att se hur det skulle fungera på PS4 givet att Gamepaden var en så pass vital del av upplevelsen).

När spelet släpptes hade Wii U sålt 5-10 miljoner (?). Nu ligger PS4 över 100 miljoner och Switch över 50 miljoner och så lägger vi på PC på det.

Med en så stor marknad samt pengar insamlade via Kickstarter så går det i stort sett inte att misslyckas med ett projekt som inte alls kräver lika mycket arbete som ett nytt spel.

Angående kontrollen så har jag inte spelat detta men vill minnas att jag läste om att det fanns ett Pro Controller-läge som borde vara enkelt att överföra?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Margy:

När spelet släpptes hade Wii U sålt 5-10 miljoner (?). Nu ligger PS4 över 100 miljoner och Switch över 50 miljoner och så lägger vi på PC på det.

Med en så stor marknad samt pengar insamlade via Kickstarter så går det i stort sett inte att misslyckas med ett projekt som inte alls kräver lika mycket arbete som ett nytt spel.

Angående kontrollen så har jag inte spelat detta men vill minnas att jag läste om att det fanns ett Pro Controller-läge som borde vara enkelt att överföra?

Jo, men Wii U hade ju flera miljonsäljare trots sin pyttelilla install base. The Wonderful 101 var inte ett av dem. Trots att det släpptes under en tid när Wii U-spelarna skrek eftee nya spel. Vet faktiskt inte hur det är med ett Pro Controller-läge, har bara spelat med Gamepaden.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar