3 sämsta spelen ni spelat

Medlem

Secret of Kandar - C64
Rage racer - Playstation
Halo - XBOX ( Såna här spel SKA spelas med mus och tangentbord och inte handkontroll )


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Hong Kong 97!

Quake-konnässsör

Lair (PS3)
CoD: WW2 (PC)
Metal Gear Survive (PS4)

De man kommer ihåg på direkten.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Håller med om att originalversionen var en besvikelse.
Dock tillräckligt bra för att göra en intresserad av hur det ser ut idag.
Mycket bra spel i dagsläget. Att säga man skiter i hur det ser ut idag låter lite trotsålder och ”jag tänker minsan inte ändra på mina åsikter någonsin!!!”.

Men visst... din förlust

Om jag hade gjort det så hade jag förlåtit spelutvecklare att släppa ofärdiga spel. Nej, sådant ska inte belönas.

Medlem

Spelet otroligt många dåliga spel som helt lämnat minnet. Ett som jag förväntade mig skulle vara dåligt, efter all litteratur som finns, är E.T. till Atari 2600. Helt ok spel, med ett förvånansvärt djup när man förstår hur det fungerar. Några elaka buggar sabbar totalupplevelsen men det finns en hobby-patch som fixar det.

Men när det kommer till sämsta spel i relation till förväntan så är svaret enkelt: Simon the Sorcerer 3D.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Om jag hade gjort det så hade jag förlåtit spelutvecklare att släppa ofärdiga spel. Nej, sådant ska inte belönas.

Vilket tråkigt sätt att se på saker och ting. Ingen chans till förbättring någonsin? Lol

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vilket tråkigt sätt att se på saker och ting. Ingen chans till förbättring någonsin? Lol

Jo kanske ett nytt spel. De har ju redan släppt spelet. Ett spel ska inte ta några år innan det blir fixat.

Medlem

Greedfall (ps4)
Samtliga kortspel

Medlem

Call of Duty är ju verkligen helt hjärndöda spel för hjärndöda människor. I alla fall sist jag spelade ett. Battlefield är inte långt borta men är mer bombastiska i alla fall. Dem försöker ju i alla fall, även om dem misslyckas.

Medlem

kan inte nämna några sämsta spel jag spelat stort sätt alla spel jag har köpt och spelat har jag gillat sedan har jag väll spelat som är kanske mer okey but inte sämsta.

Postal-spelen är ju klara kandidater.
Superman 64 var ingen höjdare alls.
Sedan alla dessa jäkla hästspel syrran skaffade när vi var yngre...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag tror att de spel jag anser vara sämst är pga för höga förväntningar och förhoppningar.

Skyrim till exempel ogillar jag betydligt mer än Fallout 76 just för att jag hade enormt höga förväntningar av Skyrim och det levde inte upp till de, jämfört med Fallout 76 varav jag förväntade mig att det skulle vara extremt mycket värre än vad det var(när jag väl började spela det, jag tog inte del utav det på release).

Final Fantasy X-2 är lite i samma sits. Jag minns det som oerhört dåligt men jag tror det beror på att jag direkt jämför det med FFX, samt att det var länge sen jag spelade det.

Jag vet inte ens vad jag hade placerat på tredje plats egentligen, då inget av dessa två spelen känns som de förtjänar platsen som 'sämsta spelen' riktigt. Detsamma gäller positiva upplevelser, det finns några skitspel jag gillar just för att jag förbinder de med de roliga och positiva minnena jag byggt upp tillsammans med vänner.

Och ärligt talat, de enda spelen jag kommer på som jag faktiskt verkligen inte gillar, varken förr eller då jag nyligen testat de igen, är Diablo 2 och Path of Exile. Men även då vill jag inte säga att de är dåliga spel men snarare bara inte faller mig i smaken. Skitmånga älskar liksom spelen.

Allt som allt; ingen aning!

Medlem

Jag kommer bara på ett och det måste bli Witcher 3.

Medlem

Inte så genomtänkt lista men här kommer tre:
Halo (jösses vad överskattat)
Final Fantasy 15 (hur kan man sabba en serie så hårt?)
Battle for Azeroth (hur kan man sabba ett originalspel så hårt?)

Medlem

Darks Souls 2 måste jag säga. Spelade det en hel del till PS3 och var fine med det men efter att ha startat upp PS4 verisionen mådde jag dåligt, ful grafik, otroligt ful! långsamt stridssystem.

Men när jag gick omkring där nånstans i denna fula världen och det slog mig att träklubban jag springer omkring med är det mest effektiva vapnet mådde jag riktigt dåligt och "gav upp"
Nevermore.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Korvspad:

Inte så genomtänkt lista men här kommer tre:
Halo (jösses vad överskattat)
Final Fantasy 15 (hur kan man sabba en serie så hårt?)
Battle for Azeroth (hur kan man sabba ett originalspel så hårt?)

Just det ja, FF XV glömde jag helt när jag listade besvikelser. Det överlägset sämsta FF-spelet jag lirat. Fan, även om det hade varit ett nytt IP hade jag tyckt att det varit ett riktigt skitspel.

Medlem

Mafia 3 är nog den största besvikelsen jag någonsin har spelat!

Medlem

Hade varit mer intressant om folk nämnde varför de tycker spelen de listat är dåliga.

Medlem

Hmm, det står väl ganska klart att W3:Reforged är det sämsta spelet någonsin?
Iaf om man ska lyssna på internetz.

Medlem

Utan rangordning och motivering, (jag orkade inte sortera).
Här är 15 spel som är mina största spelbesvikelser,
och som jag ångrar mest att jag köpt, någonsin!

Test Drive: Unlimited
Homefront
Breach
Dead Island
Frontlines: Fuel of war
Kane and Lynch: Dead Men
Eva Cash
Vin Diesel: Wheelman
Insurgency
True Crime: Streets of LA
Total Overdose
COD: BlOps IIII
Need for Speed-Rivals (2013), Need for Speed (2015), Payback (2017) och Heat (2019).
Duke Nukem Forever
Alien Colonial Marines


signatur

autograph

Medlem

Dragons lair - NES (Tror alla som testat detta vinner internet i dåliga spel tbh)
Jack the Nipper 2 - C64
Shroud of the Avatar (sämsta på många år iaf)

Medlem

Köpte ett hercules spel till nintendo 64 ett riktigt skräp spel

Inaktiv

Counter Strike
Star wars Battlefront
Team Fortress 2

Medlem
Skrivet av noyart:

Hade varit mer intressant om folk nämnde varför de tycker spelen de listat är dåliga.

Indeed! Annars är det bara en tävling i att säga så baitiga spel de kan utan att behöva lägga energi på att motivera varför.

Inaktiv
Skrivet av Jiminy:

Indeed! Annars är det bara en tävling i att säga så baitiga spel de kan utan att behöva lägga energi på att motivera varför.

OK!

Counter-Strike: Menlöst arkad pang pang som ej ger livet något värde. Otroligt dåligt gameplay, ful grafik, dåligt ljud och egentligen är det inte ens ett spel, det är en motor med mekanik till folk som ej vill tänka eller bli känslomässigt engagerade. dvs för tonåringar eller nåt. 2/10

Star Wars Battlefront: Menlöst arkad pang pang som ej ger livet något värde. Otroligt dåligt gameplay, ganska snygg grafik men bra ljud. egentligen är det inte ens ett spel, det är en motor med mekanik till folk som ej vill tänka eller bli känslomässigt engagerade. dvs för tonåringar eller nåt. 2/10

Team Fortress 2: Menlöst arkad pang pang som ej ger livet något värde. Otroligt dåligt gameplay, ganska intrssanta game modes, men egentligen är det inte ens ett spel, det är en motor med mekanik till folk som ej vill tänka eller bli känslomässigt engagerade. dvs för tonåringar eller nåt. 2/10

Medlem
Skrivet av anon_328457:

OK!

Counter-Strike: Menlöst arkad pang pang som ej ger livet något värde. Otroligt dåligt gameplay, ful grafik, dåligt ljud och egentligen är det inte ens ett spel, det är en motor med mekanik till folk som ej vill tänka eller bli känslomässigt engagerade. dvs för tonåringar eller nåt. 2/10

Star Wars Battlefront: Menlöst arkad pang pang som ej ger livet något värde. Otroligt dåligt gameplay, ganska snygg grafik men bra ljud. egentligen är det inte ens ett spel, det är en motor med mekanik till folk som ej vill tänka eller bli känslomässigt engagerade. dvs för tonåringar eller nåt. 2/10

Team Fortress 2: Menlöst arkad pang pang som ej ger livet något värde. Otroligt dåligt gameplay, ganska intrssanta game modes, men egentligen är det inte ens ett spel, det är en motor med mekanik till folk som ej vill tänka eller bli känslomässigt engagerade. dvs för tonåringar eller nåt. 2/10

Tror inte multiplayer FPS är din grej....😉

FM-guru
F.d. Sisyr

@anon_328457: Nåja, tonåringar vet jag inte. Spel används av många (de flesta?) som bl.a. en form av eskapism. Man kanske är tillräckligt emotionellt engagerad och tänkande i sitt verkliga liv och således bara försöker koppla av när man spelar. Då är inte lockelsen av hjärndött pang-pang särskilt märkvärdig.

Med det sagt kräver förstås även spelen du nämner att man tänker om man försöker bli bra på spelen, för att inte tala om hur emotionellt engagerade folk tenderar att vara...

Medlem

Maze the dark age på n64. Besvikelsen efter att ha sparat ihop 700kr och köpa den dyngan.

Ufc på Playstation 2. Riktig jävla skit. Var tråkigt direkt och besvikelsen va ett faktum.

Fight club på ps2. Julklapp. Varvat på 20min och det var skräp.

LA Noir ville verkligen gilla det men usch.

Daikatana var superhype men grodbanan dödade allt intresse.

Soldier of Fortune 2. Efter den fenomenala 1an så tänkte man att 2an skulle vara mer av samma men hepp.

Deus ex 2. Fy fan var tanken när man började spela det.

Stalker. Trasigt vid releasen och har aldrig gett det en chans igen.

Det finns ju hur många spel som helst och omöjligt att plocka ut endast 3.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

No Mans Sky.. det enda spelet som jag begärt pengarna tillbaks under de senaste 30 åren


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

No Mans Sky.. det enda spelet som jag begärt pengarna tillbaks under de senaste 30 åren

Känns lite som du går lite på mainstream-hatet där.
Spelet var underhållande redan från början även om det inte var i närheten av allt vad som utlovades.

Sen att de vänt på hela grejen och gjort spelet riktigt bra efteråt är enormt. Riktigt bra spel nuförtiden.

Men ja... vissa är fast i vad de bestämt sig för och kan inte ändra på sin åsikt av diverse skumma anledningar.

Men tycker du så är det ju din rättighet. Tycker personligen att det är obefogat dock.

Vi tycker alla olika

Skriv svar