Ni med barn och är spelintresserade...

Relik 📜

Som många andra spelar jag främst på kvällarna. Treåringen somnar runt 20:00, så då finns utrymme att lira eller titta på någon serie. Fru brukar gå och lägga sig 21-22 någon gång, och då om inte annat klämmer jag oftast in en speltimme.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av tarantino:

Spelar varje dag från 22:00 till 24:00 efter frugan har gått och lagt sig.

å fy fasen. skulle jag aldrig palla. måste lägga mig senast 10. Upp kl 0530 pojken till skolan (3je klass)
Jag spelar lite när jag vill. Leker med pojken mellan varven.
Brukar ha datorn på och spelet så det är bara att sätta sig när det passar.
Pojken och jag spelar lite tillsammans och lite var för sig.
Har hela gillestugan för spel. En hörna är pojkens med en 42 plasma, switch och playstation. En hörna är min med 42 plasma, ps4 två datorer och lite retro maskiner.
Ett riktigt flipperspel som jag renoverat får också plats och en 28 tums tjock TV för N64
Så alla har kul....utom frugan hehe.
Hon spelar på telefonen. JAg brukar hinna med en timme på kvällen med frun och då tittar vi på serier.
Samt en promenad efter fikat när jag kommer hem kl 16
Så allt är frid och fröjd trots barn., Spel varje dag ca 2-3 timmar vardagar. Helger mer. Varannan lördag har vi spelkväll sitter jag och pojken till 10.30 då frugan jobbar natt.
Våra hörnor år åtskilda så han ser inte vuxenspelen från sin soffa

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Går spela när barnen är vakna, dom gillar att titta på i kortare stunder iallafall. Annars får man lira på kvällarna när de somnat.

Tycker ärligt man kan spendera tid med barnen istället. Spela kan man göra när dom sover.

Medlem

Spelandet har väl sjunkit med ca. 85% sedan man fick barn vilket mest resulterar i en enorm backlog då jag p.g.a. taskig karaktär köper spel på samma vis som förr. Att utforska, göra sidosysslor eller hänge mig åt multiplayer har också fått stryka på foten till förmån för att oftast rusa igenom storyn så fort jag bara kan. Nuförtiden blir det mellan ca 22:30 - 23:30 varje afton så spel som Skyrim, The Witcher 3 med alla DLCs, ESO, RDR2 och ett pr andra som jag vill spela klart eller spela igen får jag nog tyvärr inse aldrig kommer att bli av. Det är kanske jag som är blödig men jag har inte hjärta att spela när barnen är vakna då jag istället vill ägna tid åt dem, är inte heller jättesugen på att undersöka om min fyraåring tycker att det är intressant att bara sitta med när jag spelar då de två spel jag har igång just nu är en andra omspelning av Doom 2016 samt ett första försök på Sekiro..

Medlem

Som så många andra så får jag mina kickar från klockan 20-21 tills jag bestämmer för att lägga mig. Lägger mig gärna inte senare än klockan 23. Min son är nu två och ett halvt och är av det väldigt morgonpigga slaget så det är full rulle hemma. Sen får man ju inte glömma bort att man ska ha lite egentid med sin bättre hälft. Har därför börjat spela mer singelplayer eller spel som fungerar bra i korta stötar. Spelar gärna BFV men det blir rätt sällan så man tappar alltid skill och det är sjukt frustrerande att aldrig ha tid att bli riktigt bra som förr. Därför jag också valt bort MMOs helt som wow classic och senaste guild wars-expansionen. Finns inget surare än att ta en tidig morgon med ett barn som vill leka och man känner sig en grottmänniska som blivit en zombie bara för man valt att spela i stället för att vara en bra farsa. Men visst finns det några timmar i veckan minsann!

Så finns det någon go stöt som vill lira då och då och som förstår ens situation eller sitter i samma båt så hojta gärna om ni vill spela något tillsammans.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Det funkar om man vill det nog! Det viktigaste är ju kommunikation med din partner. Var tydlig med att detta är nått som är viktigt för dig men var även också beredd på att kompromissa! Själva köpte vi en ipad då jag enbart kör på konsol och vi bara har en tv idag. Har inte fått nöjet ännu att spela med mitt barn då hon bara är 2,5år en så länge, men glädjer mig till att introducera henne för mitt stora intresse här i livet! Brukar kunna spela mellan 20-24 beroende på hur läggning av ungen går!

Kan också tipsa om denna tråd där det finns en hel del fina tips: #3855113

Medlem

Sambon är lärare så hon skall upp tidigt varje dag. Vilket gör att hon lägger sig lika tidigt som vår nu 4 åring gör. Så fram till de går och lägger sig vid 20.00 tiden så är det fullt fokus på familjen. Sedan efter det så är det hobbies, så som spel, till så sent som jag kommer undan med utan att riskera nattsömnen.

Medlem
Skrivet av unoR:

Tycker ärligt man kan spendera tid med barnen istället. Spela kan man göra när dom sover.

Jag har spelat igenom super mario odessey, cuphead, Luigis mansion 3 och lite annat med min 8 åring. Fin tid tillsammans om än lite hetsigt när vi spelade cuphead

Medlem

Man väntar tålmodigt i ca 8-12 år sen börjar man spela med dom.. fast man får nog mest inse att det är svårt att hitta tid till det generellt när man har familj. Mesta tiden som blir över försöker man umgås med frugan en stund innan det blir dax för sängen.

När jag började spela på allvar (SC2) så blev det åtskilliga timmar. När man nu sitter där som 39 bast, med en grabb på 7 år och en fru (som inte är ett dugg intresserad av spel) så har speltimmarna minskat drastiskt.

Som tur är så har spelintresset förts vidare till min avkomma och vi har tillsammans fått igenom att inreda en spelhörna i vårt vardagsrum (ett ganska stort sådant, så vi inte stör varandra)

Vi har inrett med en fläskig skärm, två bekväma fåtöljer, alla tänkbara konsoler och såklart en liten bar för pappas sena sittningar.

Självklart blir det inte i närhet av de 7-8 timmar per dag man täljde när man tävlade i BF2, men sånt får man ge upp för ett bättre ändamål. Nu mera spelar jag från ca 19.30/20.30 beroendes på om det är jag som lägger eller inte. Spelar till 22-tiden eller i vissa fall 23 om gubbkröppen orkar.

På helgerna kan det ju bli några bonustimmar om man har tur. Grabben gillar att simma och jag är allergisk mot klor, så då får frugan följa med. Kan vara världens bäst bevarade simulantsjukdom...schyyyyy.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Skrivet av Kiario:

Jag har spelat igenom super mario odessey, cuphead, Luigis mansion 3 och lite annat med min 8 åring. Fin tid tillsammans om än lite hetsigt när vi spelade cuphead

Självklart går alltid barnen först, men kan man hitta ett gemensamt intresse i spel så ser jag det bara som positivt.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Sena lvällar några gånger i veckan blir det. Sen känner man av när man behöver lägga sig tidigt nån kväll för återhämtning.

Medlem

Intressant tråd att läsa hur alla med små knoddar löser sitt spelbehov, själv har det mest blivit switch när lilltjejen (9 månader) sover.

Medlem

Jag spelar i princip inte alls längre, förutom sporadiskt på mobilen. Det finns helt enkelt inte tid. När The Last of Us 2 kommer blir det ändring på det om jag så ska offra sömnen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Det är väldigt intressant att läsa alla svar i denna tråden. Som jag skrev i huvudposten så i framtiden vill man ju ha barn. Och eftersom jag är en tjej, och mamman är ju hemma allra mest med barnet i början.

Hur har ni mammor löst biten med att kunna spela? Spelar ni mycket mindre? Och hur får ni ihop speltiden plus att ta hand om ett spädbarn?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Det är väldigt intressant att läsa alla svar i denna tråden. Som jag skrev i huvudposten så i framtiden vill man ju ha barn. Och eftersom jag är en tjej, och mamman är ju hemma allra mest med barnet i början.

Hur har ni mammor löst biten med att kunna spela? Spelar ni mycket mindre? Och hur får ni ihop speltiden plus att ta hand om ett spädbarn?

Nu är jag inte tjej. Men från hur det var för min tjej när vi fick första barnet så är det i de allra flesta fall tjejen som är mammaledig första tiden. Detta då barnet i de allra flesta fall äter bröstmjölk och mamman har detta med sig. I början äts det väldigt ofta men mellan maten så sover barnet ofta. Så första tiden går åt till att mata och byta blöja sedan vänta till det är dags igen. Så ganska mycket tid till att göra annat. Det händer dock saker varje månad och barnet kommer att börja kräva sin rätt till närhet i vaket tillstånd inom kort. Men barnet kommer fortfarande sova väldigt mycket. Det här med sovandet går igen genom hela tjejens föräldraledighet om än i varierande grad.

Så tid finns det nog utan att man behöver vara en dålig mamma. Sedan så hittar du förhoppningsvis en bra kille som tar ansvar. Ni är ju två om att vara föräldrar så man behöver inte springa på varje bajsblöja eller liknande utan kan dela på ansvaret så båda får möjlighet till återhämtning för både kropp och själ. När pappan kommer hem från jobbet tex under din mammaledighet så vill han mest troligt ha tid med barnet och vice versa. (så vida ni inte har någon konstig överenskommelse som vissa har, tex "Mamma kiss, pappa bajs" eller liknande).

Här finns en bra länk med info om vad som händer i ett barns utveckling varje månad och sedan varje år.

Barnet 0 - 6 månader
Barnet 6 - 12 månader

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Aletheides:

Nu är jag inte tjej. Men från hur det var för min tjej när vi fick första barnet så är det i de allra flesta fall tjejen som är mammaledig första tiden. Detta då barnet i de allra flesta fall äter bröstmjölk och mamman har detta med sig. I början äts det väldigt ofta men mellan maten så sover barnet ofta. Så första tiden går åt till att mata och byta blöja sedan vänta till det är dags igen. Så ganska mycket tid till att göra annat. Det händer dock saker varje månad och barnet kommer att börja kräva sin rätt till närhet i vaket tillstånd inom kort. Men barnet kommer fortfarande sova väldigt mycket. Det här med sovandet går igen genom hela tjejens föräldraledighet om än i varierande grad.

Så tid finns det nog utan att man behöver vara en dålig mamma. Sedan så hittar du förhoppningsvis en bra kille som tar ansvar. Ni är ju två om att vara föräldrar så man behöver inte springa på varje bajsblöja eller liknande utan kan dela på ansvaret så båda får möjlighet till återhämtning för både kropp och själ. När pappan kommer hem från jobbet tex under din mammaledighet så vill han mest troligt ha tid med barnet och vice versa. (så vida ni inte har någon konstig överenskommelse som vissa har, tex "Mamma kiss, pappa bajs" eller liknande).

Här finns en bra länk med info om vad som händer i ett barns utveckling varje månad och sedan varje år.

Barnet 0 - 6 månader
Barnet 6 - 12 månader

Tack för ditt svar! ja min sambo är väldigt spelintresserad också. Så även jag, får kolla in länkarna du gav mig.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Inaktiv
Skrivet av unoR:

Tycker ärligt man kan spendera tid med barnen istället. Spela kan man göra när dom sover.

Spännande åsikt. Dryg och självgod åsikt men ändå, spännande åsikt. Tycker ärligt man kan scrolls vidare och uppfostra sig själv före man kommer med oinsatta kommentarer.

Medlem

Bra att jag aldrig behövt kombinera eftersom resten av familjen har spelintresse också 😎👍

Medlem

Blir främst på kvällen när sambon och barnen sover. Brukar lägga mig runt 00:00-00:30. Upp 7:30, blä.

Medlem

Jag spelar väldigt sällan när de är hemma och är vakna.
Sen finns det nästan alltid något viktigare som måste göras först.

Istället kan jag åka iväg nån kväll i månaden till en polare eller så och spela något coop, det blir också indirekt gaming av att jag hjälper min stora pojk ibland när han kört fast.
Men om jag får välja mellan att spela 21-22 och läsa böcker för mina barn, så blir det alltid böcker! Det är en viktig uppoffring jag gör för barnen och vår förhoppningsvis gemensamma framtid, om jag förrutom träning och vänner dessutom
spelar spel varje dag, så kanske har jag inte heller har nån familj kvar om 4-6 månader?

Jag skulle sannolikt inte ha någon kärnfamilj alls kvar om jag regelbundet spelade när de var hemma eller snart skulle sova. På kvällen är det viktigt att få gjort allt och sen ligga intill i samma säng på natten. Jag spelade mer för - säg 3-6 månader sedan, men jävlar vad sömnen och familjen fick lida och sen självklart även jag i slutändan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag har två söner på 8 och 10. Jag spelar på kvällarna om jag orkar när de har somnat.

Mitt projekt nu är att skaffa en Switch Lite för att kunna spela när jag pendlar till jobbet och helt enkelt ha en konsol för mig själv när grabbarna har Switch och kapar min Xbox i vardagsrummet.

Medlem

Jag har en sambo som vill ha min tid när vi lagt ettåringen så det blir inte så mycket. Men jag ska börja kräva några kvällar i veckan där jag får sitta ifred.

Medlem
Skrivet av Augustus:

helt enkelt ha en konsol för mig själv när grabbarna har Switch och kapar min Xbox i vardagsrummet.

Jag har börjat med game streaming för det. Beställde en hållare från ms store så kan jag spela när sambon vill se Sveriges mästerkock.

Medlem

Intressant läsning!
Sambon förstår mitt behov av få spela. Vi är mitt i att försöka skaffa vårt första barn, och jag har redan förvarnat att jag kommer vilja fortsätta spela även efter att den kommit. Givetvis kommer jag inte offra tid för spel över barnet.

Dock sattes tankar igång när jag läste denna tråden. Lirade mycket MP tidigare (men numer är det SP i egen fart som gäller) och kunde förvånas över när man hade raider osv hur vissa föräldrar som spelade hade barn i bakgrunden som dem hela tiden sa till att vara tysta och titta på film/padda. Givetvis är det upp till var och en att göra som man vill, men jag själv hade aldrig haft mage att kyligt säga till mitt barn att låta mig vara för kunna spela online.

Medlem

Man gifter sig med en spelande kvinna och uppfostrar spelande barn. Problem solved.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spelar mer på Switchen. Fått köpa spel man redan har till PCn för ockerpriser. Men nu blir det Witcher 3 igen, som passar riktigt bra på switchen.

Medlem

Jag har regeln att efter 22 så är det inte massa snack, utan då fokus på dator och att lugna ner sig inför sömn Redan kl 19 om man har något man är rejält sugen på/inne i för tillfället.


signatur

//monster

Medlem

Hej! Har två stycken tjejer på 4 och 7. Det blir för det mesta från 21 och framåt. Men hon på 7 börjar lira med mig nu. Typ Giana Sisters och andra plattform. Calle😊😄

It's not a lake, it's an ocean

Jag har två blöjbarn hemma. Det hela är rätt enkelt: det finns extremt lite tid till spel. Och när tiden finns är det inte alltid jag har orken till annat än ströspela spel jag kan närmast utantill i huvudet, spel som inte kräver så mycket tankeverksamhet eller engagemang. Med detta sagt köpte jag och spelade ändå Resident Evil 2, Shenmue III, Yooka-Laylee and the Impossible Lair, Gears 5, Control, A Plague Tale, Team Sonic Racing, Super Monkey Ball: Banana Blitz HD och ett gäng Wii U-spel under 2019. Jag klarade inte ut alla, men ändå (jag köpte över 60 spel totalt, men de flesta lades bara till samlingen).

Jag har accepterat att jag inte hinner med gigantiska spel som Red Dead Redemption 2 (jag köpte det 2018 och spelade lite grand). Därför försöker jag spela så många spel det går men har väldigt sällan som mål att klara ut dem. Äldsta sonen har börjat visa ett visst intresse, men han är lite för liten än för att klara av att spela.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar