CS:GO börjar tysta irriterande spelare automatiskt

Robot
CS:GO börjar tysta irriterande spelare automatiskt

Trött på skrikiga ryssar, dryga stockholmare och svärande 12-åringar?

#CS-go, #Counter-strike-global-offensive, #Valve


Medlem

Det finns jättemånga som förnedrar spelare även om spelarna gör bra ifrån sig.
Detta system är välkommet om det fungerar.

Medlem

Något liknande infördes i LoL och kan med handen på hjärtat säga att communityn har blivit så mycket bättre än hur den var för en fem år sedan.


signatur

IDKFA

Medlem

Mycket bra.
Om det finns nått jag stör mig på är det omogna människor som inte vet hur man beter sig som tror att man ska hålla på svära och klaga på ALLA andra men man själv är så perfekt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äntligen! Att höra en cyka blyat konversation non stop game efter game blir tröttsamt, eller när svenskar inser att du är svensk men inte pratat för att du är skåning och så ska dom hata för det eller försöka härma dialekten.

För att va ärlig så mutar jag oftast alltid mina teammates så jag kan använda mitt headset till att faktiskt höra var motspelarna är istället för att få ett Edi nassuuuiii bllyuyuat english dog.

Medlem

Väldigt bra, sorgligt kanske att säga men svenskar är verkligen skitjobbiga i voice chat i typ alla spel. Värst är ryssar, men vi är inte långt efter.

Medlem

Spelar inte cs men tänkte testa när det blev gratis, var en unge som bara skrek, spenderade 5min i att försöka hitta hur man mutar men lyckades inte hitta något sånt.

Det var första och sista gången jag spelade.

Medlem

Tystar redan automatiskt alla ryssar och barn när jag spelar, 90% av kommunikationen görs sedan genom Discord. Men bra initiativ även om jag gissar att det kommer missbrukas.

Skrivet av jehuty:

Spelar inte cs men tänkte testa när det blev gratis, var en unge som bara skrek, spenderade 5min i att försöka hitta hur man mutar men lyckades inte hitta något sånt.

Det var första och sista gången jag spelade.

Ja, ”Enable voice: Off” i ljudinställningarna är verkligen lika undangömt som den stora röda högtalarsymbolen i matchstatistikmenyn eller för den delen ett högerklick på en specifik spelare följt av ett klick på ”Block communication”.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Väldigt bra, sorgligt kanske att säga men svenskar är verkligen skitjobbiga i voice chat i typ alla spel. Värst är ryssar, men vi är inte långt efter.

Skulle vilja påstå att ryssarna tar ledningen just för att dom aldrig pratar engelska. Så man får aldrig veta vad man gör fel eller vad man blir kallad. Och alltid i en mic från 2000 typ..


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Detta är så tacksamt att Valve lägger sån här fokus på spelet också. De är så katastrofalt hur folk bete sig när de kommer till voice chat eller text chat.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Managor:

Skulle vilja påstå att ryssarna tar ledningen just för att dom aldrig pratar engelska. Så man får aldrig veta vad man gör fel eller vad man blir kallad. Och alltid i en mic från 2000 typ..

Jag skulle säga Svenskarna är fan värst räcker bara spela esportal få man veta hur svenskarna bete sig, Ryssarna är inte ens närheten av svensken.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Skribent

Riktigt bra funktion. Håller med om att svenskarna är värsta spelargruppen.

Nu saknas bara en funktion för autommute när lagkamrater dör så man slipper höra på "baksätesförarna" när man är kvar och försöker clutcha.

Medlem

Märkligt att ryssar skall vara så jävla dryga i de flesta sammanhang. Måste vara vodka.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Frågan är om det spelar någon roll. Det är enorm skillnad på Face It Premium och Esea jämfört med MM. Både när det gäller fuskandet och spelarbasen. Tysta ner jo. Men svårt att spela som ett lag ifall man inte kan prata med varandra.

Skribent

@Kyrre: Visst är det så, men meningen är väl att de som gång på gång på gång inte tar det seriöst utan sitter och skriker inte ska kunna prata. En sådan person kommer inte bidra med något ändå så denne kan lika gärna tystas ner.

Medlem

Snart kan de väl tysta ner folk som har vissa åsikter (kanske lite cyniskt)

Medlem

Något som inte nödvändigtvis är medvetet men oerhört irriterande är när någon har mikrofonen igång när någon lagar mat eller spelar musik eller skriker i bakgrunden. Stör mig mer än otrevliga kommentarer.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jag skulle behöva ett sånt i verkliga livet.

Medlem

Skulle inte nämna nationaliteter ifall jag vore er.

Skribent
Medlem

Tycker att spelskaparna tillsammans med beslutsfattare måste börja agera på allvar. Detta är säkert välkomnat men på tok för sent.
De borde bara rakt av ta bort deras steam account efter flera varningar, som då givetvis gör en rättvis bedömning. Även 'triggers' borde bli bannade. Nu spelar jag sällan dessa spel längre, men dessa generationer av barn måste på allvar få lära sig hyfs i spel också. Det är deras sociala plattform där inte alltid vuxna hör och ser allt som sker.
Tycker det är så fruktansvärt oseriöst ochb oansvarigt av dessa företagen att blunda för problemen.

Medlem
Skrivet av Gejmer:

Tycker att spelskaparna tillsammans med beslutsfattare måste börja agera på allvar. Detta är säkert välkomnat men på tok för sent.
De borde bara rakt av ta bort deras steam account efter flera varningar, som då givetvis gör en rättvis bedömning. Även 'triggers' borde bli bannade. Nu spelar jag sällan dessa spel längre, men dessa generationer av barn måste på allvar få lära sig hyfs i spel också. Det är deras sociala plattform där inte alltid vuxna hör och ser allt som sker.
Tycker det är så fruktansvärt oseriöst ochb oansvarigt av dessa företagen att blunda för problemen.

Tyvärr så är det ju väldigt ofta inte "barn" utan gissar på ålder 18-25+ som inte beter sig. Dom fortsätter bete sig som dom alltid gjort, även när dom blivit äldre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Eller svärande 7 åringar ha ha! Min 7 åring svär hela tiden. Han har fått det från skolan och sin mamma för jag svär i princip aldrig.

1
Skriv svar