Antalet World of Warcraft-spelare har mer än fördubblats

Robot
Antalet World of Warcraft-spelare har mer än fördubblats

Släppet av Classic ser mer och mer ut som ett genidrag av Blizzard.

#Activision, #Blizzard, #World-of-warcraft


eld
Medlem

"you think you do but you don't"

Medlem

Roligt att det går bra för dem med eftersom dem inte släpper siffrorna så är det inte så imponerande heller. Dem kan ju lika gärna haft 500k subs innan o nu är dem på 1 mil. Ofantligt många spelare men "dött" om man jämnför med WoWs peak.

(Nu tror inte jag att det är så "lågt" men ni fattar vad jag menar)

Medlem
Skrivet av eld:

"you think you do but you don't"

Klockrent, han kunde verkligen inte ha mer fel. Och på ett så kaxigt sätt.

Medlem

Classic är lagom. Lich King var sista expansionen för mig innan jag slutade. Vågar inte komma tillbaka till classic dock, rädd att fastna 😓

Medlem

Spelade classic ett tag, men tröttnade igen. Har ju redan gjort allt ett antal ggr ^^

Medlem

Det ska tilläggas att Blizzard slutade redovisa antal WoW prenumeranter för några år sedan pga minskat intresse. Vill inte vara negativ men jag tror inte det går så jättebra ändå helt ärligt.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Classic är lagom. Lich King var sista expansionen för mig innan jag slutade. Vågar inte komma tillbaka till classic dock, rädd att fastna 😓

Inte spelat sen vanilla och började igen med classic. Raidade MC med 2.5h runs lr nåt, vilket inte är topp. Men var troligtvis rätt ok. Guiden blev för seriös och fick flashbacks från vanilla, slutade på stört. Är fasiken ett farligt spel

Medlem

Jag installerade och spelade Classic ett tag men går en 2årig utbildning och Classic kräver att man viger sitt liv åt spelet om man vill vara på topp, så jag slutade. Tyckte i alla fall att Classic var bättre än BFA då världen kändes mer levande.

Det roligaste jag gjorde i Classic var att skapa raids och raida Hillsbrad Foothills och det slutade med att det var 2 större raids som stred mot varandra, alla levlar blev inblandade och maxlevlade spelare kom för att hjälpa. Sånt händer inte i retail så länge det inte är 2 större streamers som springer runt med sina följare.

Nästa expansion kommer att vara inspirerat av Classic då nya utvecklare får se varför Vanilla var ett mästerverk även fast det inte var perfekt. Att de squishar max level ned till 60 säger ju bara det att de förstått att Vanilla gjorde rätt med att inte ha en miljard levlar.

Citatet:
''You think you do, but you don't''
Är vad Blizzard utvecklat sina spel från de senaste åren, de tror sig veta vad deras spelare vill ha men gör raka motsatsen mot vad vi vill ha. De släppte Classic och fick äta upp sina ord då en stor del av alla spelare ville ha Classic. När Classic släpptes fick WoW en massiv boost för att gamla spelare som ledsnat på retail kom tillbaka till den värld som WoW är menat att vara i.

Medlem

Efter både WC3 floppen och Diablo på mobiler tror inte jag lika många kommer köpa blizzards spel per automatik längre utan många kommer nog invänta en recension av spelen dom släpper framigenom. Jag hoppas verkligen det iaf så att blizzard måste prestera för att få en spelarbas.
Men jag har sett det förut, folk som har en vana att köpa vissa produkter från en viss tillverkare fastän konkurrenten har en mycket bättre och billigare produkt.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Att det är ett "Geni-drag" av Blizzard går ju att diskutera, för det första så var det ju inte ens deras egna idé och de har motarbetat det i många år(sänkte classic privatservrar) innan de äntligen lyssnade på communityn och började fila på Classic.

Medlem

Lite ljus i den mörka Warcraft-tunneln då

Medlem

Det absolut roligaste med classic är att läsa alla dem som tar åt sig ära, när dem säger sig ha en world/server first. Hahaha


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av duchovny:

Klockrent, han kunde verkligen inte ha mer fel. Och på ett så kaxigt sätt.

Vissa developers har verkligen en sån syn på sina kunder, att de vet bättre än konsumenten vad de vill ha. Tänk om Blizzard faktiskt lyssnade istället för att säga. De gjorde det med WoW Classic, varför inte i andra sammanhang...

Medlem

Tvivlar att det är så bra siffror, eller aktiva spelare.
I stort sett alla jag känner som såg fram emot Classic och lirade först, har slutat med Classic pga de redan hade gjort allt, ingen direkt utmaning.

Medlem
Skrivet av spawnstah:

Tvivlar att det är så bra siffror, eller aktiva spelare.
I stort sett alla jag känner som såg fram emot Classic och lirade först, har slutat med Classic pga de redan hade gjort allt, ingen direkt utmaning.

Du menar alltså att de medvetet skulle ljuga för finnansiärer och aktieägare? Det är inte bara rent vansinne det är dessutom sjukt olagligt.

Medlem
Skrivet av Komured:

Du menar alltså att de medvetet skulle ljuga för finnansiärer och aktieägare? Det är inte bara rent vansinne det är dessutom sjukt olagligt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6gn,_f%C3%B6rbannad_l%C3%...

Det finns många olika sätt man kan mäta och presentera saker utan att det behöver vara lögn. Sen är det också skillnad på vad man kan nyttja i marknadsföring, och vad du påtalar, man ska har skyldighet att presentera för aktieägare och investerare, vilket inte har någonting med deras subscription numbers utan är kopplat till finansiellt resultat.

Medlem
Skrivet av spawnstah:

https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6gn,_f%C3%B6rbannad_l%C3%...

Det finns många olika sätt man kan mäta och presentera saker utan att det behöver vara lögn. Sen är det också skillnad på vad man kan nyttja i marknadsföring, och vad du påtalar, man ska har skyldighet att presentera för aktieägare och investerare, vilket inte har någonting med deras subscription numbers utan är kopplat till finansiellt resultat.

Klart antalet prenumeranter har med det att göra, fler subs = bättre resultat = glada aktieägare. Går blizzard ut och säger, Vi har 10 miljoner prenummeranter på WoW så kommer marknaden förutsätta att det kommer bättre resultat osv, om det sen visar sig att det bara var 1.5 miljoner så kommer troligen väldigt många arga investerare förlora väldigt mycket pengar. Antalet Subs i WoW är direkt relaterat till hur bra WoW presterar ekonomiskt. Det brukar framställas så bra som möjligt men att använda sig av siffror som inte stämmer i en ekonomisk rapport är big nono.

Hade det vart en TV reklam där de säger att nu har vi 5 miljoner subs för att få fler att spela även fast de bara har 1 miljon subs hade vart falsk marknadsföring, att göra det i en ekonomirapport är marknadsmanipulering eftersom man blåser upp förväntningarna med falska siffror.

Spelar själv inte classic utan bara Retail (vilket iofs classic med är så dumt namn imo men men) men jag har inga problem alls att tro att de fördubblat sina subs iom senaste patchen och framförallt Classic, fan å hans moster och var å varannan spelar ju classic just nu.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Classic är lagom. Lich King var sista expansionen för mig innan jag slutade. Vågar inte komma tillbaka till classic dock, rädd att fastna 😓

Blev faktiskt lite så. Gick med i ett guild av en slump, hamnade som MT och så var det 12 timmar grind om dan igen för söndagsraid. Drog alt+f4 och sa tack o hej (ordagrant) på guild disc. Man är ju inte 20 längre...

1
Skriv svar