Warcraft III får patch på 2 GB: "Har varit en ganska tuff vecka"

Robot
Warcraft III får patch på 2 GB: "Har varit en ganska tuff vecka"
Medlem
Citat:

Our community has come to expect really amazing things from us. And we've heard from them that we did not achieve that bar.

Hahaha, vilken shock de måste fått på kontoret!
Förväntningarna som folk hade var ju efter Blizzards egen beskrivning av produkten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

"Our community has come to expect really amazing things from us"

De har väl förväntat sig det ni själva lovat och adviserat era förljugna jävlar.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Att de inte ens nämner en mening i försvar till deras giriga "Vi får alla rättigheter på alla custom maps ni skapar" som är en enkel ändring är ju än värre. Så även om de putsar upp grafiken lite mer till vad de lovade så har de ändå dödat custom maps. Alternativt kommer någon olycklig stackare som missat det finstilta och skapar nästa DOTA sitta där och vara förbannad när Blizzard snor hela iden och säljer den som sin egen.

phi
Medlem

De har tydligen inte lärt sig att ”over-promise and under-deliver” är jävligt korkat.

Medlem

Jag tror faktiskt att detta blir det första spel Blizzard "överger" och inte kommer putsa till i den utsträckning som behövs. Tiden går utvisa om jag har rätt, men jag tror att Activision inte kommer anse att det är värt pengarna det skulle kosta.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Att de inte ens nämner en mening i försvar till deras giriga "Vi får alla rättigheter på alla custom maps ni skapar" som är en enkel ändring är ju än värre. Så även om de putsar upp grafiken lite mer till vad de lovade så har de ändå dödat custom maps. Alternativt kommer någon olycklig stackare som missat det finstilta och skapar nästa DOTA sitta där och vara förbannad när Blizzard snor hela iden och säljer den som sin egen.

Låter som standard i typ alla "yes I accept"-avtal?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Gamla blizzard skulle aldrig släppt ett ofärdigt spel

Men nu styr Robert Kotick skeppet och då är det bara pengar som räknas

Medlem
Skrivet av Karmak:

Gamla blizzard skulle aldrig släppt ett ofärdigt spel

Men nu styr Robert Kotick skeppet och då är det bara pengar som räknas

Han har antagligen en styrelse bakom sig också vilka är lika goda kålsupare -_-
Jag har dålig koll på varför man gick ihop med Activision. Var det för utgivarhistorien eller bara pengar?

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Att de inte ens nämner en mening i försvar till deras giriga "Vi får alla rättigheter på alla custom maps ni skapar" som är en enkel ändring är ju än värre. Så även om de putsar upp grafiken lite mer till vad de lovade så har de ändå dödat custom maps. Alternativt kommer någon olycklig stackare som missat det finstilta och skapar nästa DOTA sitta där och vara förbannad när Blizzard snor hela iden och säljer den som sin egen.

Det är precis just denna delen som behöver ändras så köper jag spelet direkt.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Att de inte ens nämner en mening i försvar till deras giriga "Vi får alla rättigheter på alla custom maps ni skapar" som är en enkel ändring är ju än värre.

Fast vad ska de säga? Det var ju inget de gjorde av "misstag" direkt. De vet precis vad de gjorde och trodde naturligtvis inte att någon skulle tycka det var något positivt. Det finns inget de ärligt kan säga om den saken som någon vill höra. "Ursäkta besväret" är det enda de skulle kunna säga.

Medlem

Jag har en idé grabbar!

A. Vi tar ett spel som är älskat av jättemånga, vi utannonserar att vi ska göra om det, vi sätter en jättesnäv deadline och sen ser vi vad som händer! Skulle det gå sönder och någon blir ledsen så patchar vi i efterhand, ingen kommer märka något!

B. Vi tar ett spel som är älskat av jättemånga, vi håller lanseringen hemlig och arbetar på spelet tills dess att det är klart. Efter det är klart så lägger vi ändå mer tid och gör det extraordinärt och får alla gamers i världen lyriska och gör en kolossal PR hit och säljer fler kopior än orginalet!

Hint:
Ett stort företag med aktieägare som vill tjäna pengar som råkar vara i spelbranschen som förväntar sig viss utdelning kör A

Ett spelföretag kör B, kursar nästan på vägen i hopp om att göra något magiskt.

Det känns konstigt när man beskriver samma företag, men i olika tider.

Medlem
Skrivet av WargH:

Jag tror faktiskt att detta blir det första spel Blizzard "överger" och inte kommer putsa till i den utsträckning som behövs. Tiden går utvisa om jag har rätt, men jag tror att Activision inte kommer anse att det är värt pengarna det skulle kosta.

Där tror jag att du har fel. Activision är inte korkade bara för att de är giriga. Om det inte reparerar den största skadan för Blizzad hittills (?) så kommer de ej kunna fortsätta att kapitalisera på allt annat under Blizzards namn. Och de betalade dyrt för Blizzard.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Såg en video som jämförde vad som ingick i AoE2-remastern jämfört med reforged och det är ju nästan en obeskrivlig skillnad. För mig handlar det mindre om buggar och mer om hur verklighetsbefriat detta släpp är.

Medlem
Custom maps är ett minne blott
Skrivet av FejkFejksson:

Låter som standard i typ alla "yes I accept"-avtal?

Det är inget standard med deras aggressiva avtal. De har strypt alla möjliga anledningar till varför man vill lägga ner tid på custom maps. De kan lika gärna ta bort funktionen för det kommer inte finnas varken kvalité eller innovation.

Medlem

Jag äger inte Reforge men spelar fortfarande ibland wc3, är det så att classic wc3 kan spela med wc3:reforge spelare över battlenet?

ELF
Medlem

Var verkligen sugen på detta. Men fattar inte hur man lyckas försämra spelet. Reforged borde ju vara en förbättring av originalet, inte tvärt om.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Jag äger inte Reforge men spelar fortfarande ibland wc3, är det så att classic wc3 kan spela med wc3:reforge spelare över battlenet?

Kort svar: Nej

Lång svar: Classic WC3 har bokstavligen raderats. Kör man igång Blizzards Battle.net klient så söker den upp WC3, raderar den och laddar ner hela Reforged istället utan att fråga. Sen så köper man inte Reforged så är man låst till WC3 grafik.

Medlem
Skrivet av Lombra:

Fast vad ska de säga? Det var ju inget de gjorde av "misstag" direkt. De vet precis vad de gjorde och trodde naturligtvis inte att någon skulle tycka det var något positivt. Det finns inget de ärligt kan säga om den saken som någon vill höra. "Ursäkta besväret" är det enda de skulle kunna säga.

De kan säga något i stil med "Olycklig formulering" och säga att de syftar bara på deras egna content (dvs t.ex. karaktärsmodeller etc.) som Blizzard själva skapat. Att alla egna modeller som personer lägger till i en custom maps äger skaparen rättigheterna till osv osv osv, dvs ändra sig i den frågan.

Medlem

Jag kan lugnt säga att jag inte tänker köpa något blizzard spel igen. Förens Bobby kotick(was on the Jeffrey Epstein flight loggs)lämnar företaget. Finns det någon vedervärdigare representant för ett företag? Det är priset man får ta för att man bryr sig om vilka som gör spelen. Igentligen så föredrar jag alla Mötley Crüe att njuta (jag gillar dom inte men dom som gör) av produkten och sen helt strunta i vilka vedervärdiga människor som står bakom. Lite som att läsa mein kampf(kan inte läsa den boken eftersom jag bryr mig om(inte gillar)vem som skrev den). Vi har alla en gräns.

1
Skriv svar