Kingdom Come: Deliverance är gratis hos Epic

Robot
Medlem

Oh my..! Bästa RPG spelet sedan i dont know when. Rekommenderar alla att pröva det, om inte annat så epic pröjsar lite pengar till KCD gänget för att du reggar spelet på ditt konto!

Medlem

Nae där gick gränsen. Nu måste jag ladda ner deras klient iallafall

Medlem

De är fan sjukt men alltid trevligt med gratis


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Grymt bra spel. Kommer spela igenom det igen snart nu när det inte kommer fler patchar. Ger det lite mer tid bara så att det hinner komma fler grymma moddar.

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Oh my..! Bästa RPG spelet sedan i dont know when. Rekommenderar alla att pröva det, om inte annat så epic pröjsar lite pengar till KCD gänget för att du reggar spelet på ditt konto!

Håller med, men man måste ge spelet en chans innan det klickar. Har så många av mina vänner som spelade 1 h och sen bara sa "spelet är värdelöst", men sen när jag lyckades få dem att spela lite till blev de helt fast.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ett av få spel från senare år som verkligen skänkt mig riktigt mysig spelglädje. Det har en jäkla massa brister (men fungerar bättre nu åtminstone) men jösses vilken trevlig stämning det har. Gav lite av känslan jag fick när jag spelade Morrowind och Oblivion "back in the days" men med ännu mer realism och verkligen en känsla av att vara lite utsatt när man gav sig ut i vildmarken.

Bra spel att spela mitt i vintern också kan jag tänka mig då det bjuder på riktigt lummig sommarkänsla. Dessutom tror jag inte att något spel haft lika trevligt rustnings-system som dessa. Lager på lager gör mig ack så glad.

Henry är dessutom jäkligt charmigt på något vis, med sin lite smådumma snälla uppsyn.
Hoppas verkligen att det kommer en uppföljare.

Medlem

KCD är fantastiskt. Väldigt mysigt spel. Har inte blivit så fast i ett rpg på mycket, mycket länge.

Medlem

Fasen, inte bra för backloggen! Men grymt från Team Epic.

Medlem

Har nyligen köpt detta spel till PS4 och spelat kanske 5h.
Hittills riktigt bra, svårt och avancerat. Gillar det
Så är det gratis är det bara köra på!

Medlem

För er övriga så kan jag bara tipsa om att det finns på xbox game pass.

Medlem

Shit.... Och jag som så flitigt bojkottat Epic store av ren princip. Hur ska det gå nu?

Gen
Medlem

Oj! Är det inte första gången de släpper en AAA titel gratis?
Äntligen får jag chansen att testa spelet.

Testpilot
Skrivet av Gen:

Oj! Är det inte första gången de släpper en AAA titel gratis?
Äntligen får jag chansen att testa spelet.

Nja. Batman Arkham spelen var också gratis. Men detta låter spännande, varit på min lista ett bra tag. Har hört både bra och dåligt om spelet.

Medlem

Backade kickstartern och spelade det när det släpptes, riktigt bra spel!

För mig så kändes nästan som en spirituell uppföljare till Morrowind, fast utan magi då då.

Medlem
Skrivet av Gen:

Oj! Är det inte första gången de släpper en AAA titel gratis?
Äntligen får jag chansen att testa spelet.

AAA? KCD var väl ett Kickstarterprojekt som typ drog in en miljon dollar? Dock ett bra spel, även om det är lite småbuggigt, eller åtminstone var det när jag lirade det.

Medlem

Detta ja. Jag köpte det på rekommendation av min bror. Spelade typ 4 h och kom igenom prologen. Sedan glömdes det bort. Kanske får sätta mig ett tag nu i helgen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kul! Ingen dålig deal det där inte!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:

AAA? KCD var väl ett Kickstarterprojekt som typ drog in en miljon dollar? Dock ett bra spel, även om det är lite småbuggigt, eller åtminstone var det när jag lirade det.

Jo, du har givetvis rätt.

Medlem

fan va passande, äntligen ett lite dyrare spel jag faktiskt inte köpt än


signatur

//monster

Medlem

Dra på trissor! Då blir det till att spela det!


signatur

Niet.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Ett av få spel från senare år som verkligen skänkt mig riktigt mysig spelglädje. Det har en jäkla massa brister (men fungerar bättre nu åtminstone) men jösses vilken trevlig stämning det har. Gav lite av känslan jag fick när jag spelade Morrowind och Oblivion "back in the days" men med ännu mer realism och verkligen en känsla av att vara lite utsatt när man gav sig ut i vildmarken.

Bra spel att spela mitt i vintern också kan jag tänka mig då det bjuder på riktigt lummig sommarkänsla. Dessutom tror jag inte att något spel haft lika trevligt rustnings-system som dessa. Lager på lager gör mig ack så glad.

Henry är dessutom jäkligt charmigt på något vis, med sin lite smådumma snälla uppsyn.
Hoppas verkligen att det kommer en uppföljare.

Det jag gillar är att allt är farligt i början för du är totalt värdelös på att slåss. Liksom son till en smed, du kan knappt hålla ett svärd rätt. Möter du en bandit på vägen så kan du mycket väl får springa och är dem två, då är du på riktigt rökt. Sen är det inte bara för att du är låg level, utan du är dålig på att slåss för du inte själv lärt dig fäktningen, är ju inte bara att gå in och veva. Här krävs det skills för att överleva.

Sen även bara hur du kan lösa problemen. På ett ställe i början så ska man ju försöka lämna en stad men vakterna släpper inte ut en. Då presenteras det flera alternativ, som att stjäla en vaktuniform, muta vakterna....döda dem..ja what not. Jag lyckades hoppa över muren vid en vindbrygga, bröt ena benet och fick kravla mig typ 1 km...men ut kom jag. Sådant gillar jag, när spelmakarna inte boxar in en i valen.

De fixade ju det irriterande savesystemet med att man behöver snaps för att spara, vilket gjorde mycket för spelbarheten. Går fortfarande inte quicksave-spamma, men du behöver inte spela om timmar av speltid om någon olycka händer.

Finns så mycket i spelet som är old school, men på ett bra sätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Sen även bara hur du kan lösa problemen. På ett ställe i början så ska man ju försöka lämna en stad men vakterna släpper inte ut en. Då presenteras det flera alternativ, som att stjäla en vaktuniform, muta vakterna....döda dem..ja what not. Jag lyckades hoppa över muren vid en vindbrygga, bröt ena benet och fick kravla mig typ 1 km...men ut kom jag. Sådant gillar jag, när spelmakarna inte boxar in en i valen.

Håller med så jäkla mycket om just detta. Man får vara lite kreativ själv liksom. De flesta andra spel skulle ju göra en "mission failed" on man typ bara försökte hoppa ur staden på det sättet (gjorde förövrigt likadant). Tänker även på kloster-uppdraget längre in i spelet där jag själv spenderade timmar utklädd till munk medans en polare till mig bara smög in och mördade folk på natten och således lyckades med uppdraget på sitt sätt. Haha.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Backade kickstartern och spelade det när det släpptes, riktigt bra spel!

För mig så kändes nästan som en spirituell uppföljare till Morrowind, fast utan magi då då.

Intressant liknelse! Det är där uppe i samma klass som Morrowind också. Kingdom Come är nog mitt allra bästa spel på ett helt decennium. Jag mår så bra bara av att detta mästerverk omnämns.


signatur

Memento Mori

Medlem

Får haffa det. Provade det på Gamepass förut, men lackade när spelet tydligen buggade loss och gav mig en sparpunkt precis bredvid en fiendesoldat när man flydde från byn i början. Eftersom jag inte visste var sparpunkten skulle ligga trodde jag bara att spelet var alldeles förjävligt och ragequittade. Det var först senare, när jag tittade på en youtubewalkthrough, som jag insåg att alla andra spelare fick en sparpunkt som tillät flykt utan några större problem. Men jag slet som ett satans djur i flera timmar eftersom jag fick ett svärd i ryggen så fort som jag laddade spelet.

Förhoppningsvis funkar det bättre den här gången.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

AAA? KCD var väl ett Kickstarterprojekt som typ drog in en miljon dollar? Dock ett bra spel, även om det är lite småbuggigt, eller åtminstone var det när jag lirade det.

De fick dock en utgivare kort efter att kickstartern avslutades.
Så det var inte direkt indie.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Intressant liknelse! Det är där uppe i samma klass som Morrowind också. Kingdom Come är nog mitt allra bästa spel på ett helt decennium. Jag mår så bra bara av att detta mästerverk omnämns.

Mästerverk är att ta i.
Finns en hel del jobb att göra med striderna till exempel.
1v1 är det helt brilljant, men i stora strider och 1v3 blir det bara tråkig smörja

Medlem

Mysfaktorn är otroligt hög i detta spel.

Det är terapi att bara rida omkring och vara.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Epic games store är så sjukt nice! Det bästa som hänt pc-gaming på väldigt länge!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Epic games store är så sjukt nice! Det bästa som hänt pc-gaming på väldigt länge!

Typ sedan skivat bröd?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

12
Skriv svar