Metro Exodus släpps på Steam nästa vecka - har du hållit ut?

Robot
Metro Exodus släpps på Steam nästa vecka - har du hållit ut?

Epic Game Store-exklusiviteten är snart slut.

#epic-game-store, #metro-exodus, #steam, #metroexodus


Medlem

Jag minns att jag tänkte när det släpptes "ett år går ju riktigt snabbt" och det gjorde det. Nu är vi här och det känns som igår det släpptes till Epic Store. Ska avnjuta detta på Steam i sann Gabe-anda.

Har inget emot Epic Store per se, men orkar inte ha mina spel spridda. Steam only.

Avstängd

Äntligen får man lira det

Jag kommer att fortsätta hålla ut ¯\_(ツ)_/¯


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelade på Xbox game pass till PC

Medlem

Xbox game pass till PC, känns nästan som stöld att betala 10kr för att spela ett så bra spel.

Medlem

Gratis på stadia så jag lirar det där utan problem! Kommit en bra bit in i storyn

Medlem

Började spela det via Xbox Game Pass, men gillade det verkligen inte,så väldigt glad att jag inte köpte det. Sedan har det varit skönt att slippa steam med...

Medlem

Jag har hållit ut så länge att jag inte känner mig så sugen på det längre. Har fullt upp med andra spel så väntar nog på en rea.

Skrivet av Brona:

Jag har hållit ut så länge att jag inte känner mig så sugen på det längre. Har fullt upp med andra spel så väntar nog på en rea.

Man tycker ju att ett 1 år gammalt spel borde reas ut vid det här laget...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Kunde inte hålla mig, men kommer förmodligen att spela om det igen någon gång.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelade gratis via Game Pass till PC... Vilket var tur då det inte var särskilt roligt. Hade inte varit kul att betala för det


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Planen var att hålla ut. Dock sprack det när spelet + expansioner gick för 190kr på Epic Store.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

ELF
Medlem

Men vi som vill ha det på GoG får väl vänta ett år till...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Förhandsbokade på Epic
Nu råkar Metro-spelen vara personliga favoriter så kunde därför inte hålla mig.
Bara lirat igenom Exodus 2ggr jämfört med kanske 10ggr på dom två första.

Upplägget är helt klart annorlunda med semi-openworld osv. Var skeptisk första genomspelningen men andra så gillade jag det desto mer. Bra spel.

jbx
Medlem
Skrivet av ironstove:

Spelade på Xbox game pass till PC

Samma här!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Testpilot

Känns fel att inte köpa Exodus på Steam när jag har de övriga två där. Dessvärre lär väl spelet gå för fullpris "igen" då.

Medlem
Skrivet av robbis:

Gratis på stadia så jag lirar det där utan problem! Kommit en bra bit in i storyn

Samma här! Fast jag har bara kommit en bit än så länge, kört 1-2 timmar. Funkar bra tycker jag, saknar dock högre FPS men det är snyggt i 4k och med motionblur på högre inställning så funkar det helt OK.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Funderade på det häromdagen till PS4. 699 kr för ett år gammalt spel på PSN. Aldrig i livet.

Gen
Medlem
Skrivet av DitroX:

Planen var att hålla ut. Dock sprack det när spelet + expansioner gick för 190kr på Epic Store.

Oj, det var billigt. Var det under julrean?

Jag har varit trött på Steam i flera år, när det dök upp hos Epic köpte jag det där. Nu tycker jag att Steam har blivit tio snäpp värre med det gräsliga UI som de har. Spelet är riktigt bra, och jag är glad jag köpte det dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ironstove:

Spelade på Xbox game pass till PC

Samma här. Vis investering, ingen replayability alls. 10kr kostade det + GoW 5 i en månad, och det räckte.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Mirage:

Samma här. Vis investering, ingen replayability alls. 10kr kostade det + GoW 5 i en månad, och det räckte.

Lite för billigt. Har dock utnyttjat det lite längre, så det kostar hela 45kr månaden. Men spelat nya spel som varit värt bra mycket mer än den totala kostnaden.

Medlem
Skrivet av Gen:

Oj, det var billigt. Var det under julrean?

Precis! Tillsammans med en 10 dollar rabattkod som de delade ut.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Kommer köpa det till steam så småningom, det blir nog kul! Det är inte så mycket att jag måste ha ett spel på steam som att jag inte vill stödja Epics sätt att slå sig in på marknaden.

Sälj dina egna spel på den egna plattformen, fine. Men att låsa in spel utvecklade av andra studios på den egna storen för att tvinga oss konsumenter att handla där? Nej tack!

Jag litar inte på att ett Epic Store med mycket stora marknadsandelar hade varit en konsumentvänlig plattform.

Som någon nämnde, kommer spelet släppas till fullpris på steam?
Hur mycket kostar det nu på EGS?

Medlem

Jag tänkte att jag skulle vänta, ett år är inte så farligt, men nu är jag typ inte intresserad längre, kan inte riktigt komma ihåg varför jag var så hypad.

Medlem
Skrivet av BaraShiro:

Jag tänkte att jag skulle vänta, ett år är inte så farligt, men nu är jag typ inte intresserad längre, kan inte riktigt komma ihåg varför jag var så hypad.

En anledning kan vara att man gillade dom gamla Half Life spelen. Känslan i spelet påminner om 2:an som hade stora öppna ytor. Exodus är dock betydligt mer storyinriktat, varierade miljöer och mer att göra med crafting osv.

Medlem

Jag har väntat av en helt annan anledning - behöver ett bättre grafikkort.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

123
Skriv svar