Rollspelet Pathfinder: Kingmaker får en uppföljare

Robot
Rollspelet Pathfinder: Kingmaker får en uppföljare

Du ska kunna bygga egna arméer, och kickstartern har redan krossat målet.

#kickstarter, #pathfinder, #wrath-of-the-righteous


Medlem

Detta bevisar väl om något att det finns en efterfrågan på klassiska rpg, riktigt kul!
Funderar starkt på att backa upp detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Riktigt taggad! Det här skall backas!

MEG
Medlem

Underbart, längtar 😀


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Backat! Kan aldrig bli nog av Crpgs.

Medlem

Jag spelade aldrig ettan. Tiden kändes för knapp.
Hur står det sig jämfört med gamla giganter och nutida?
Exempelvis Baldurs, Never Winter Nights, Pillars of Eternity och/eller Divinity Original Sin 1+2 ?

Medlem

@Evilof: Jag har ingen erfarenhet av NWN, men har spelat de andra.

Personligen tyckte jag Pathfinder Kingmaker överlag var riktigt bra och skulle definitivt rekommendera det om man gillar den typen av rollspel. Skötseln av riket (d.v.s. själva "Kingmakandet") blev snabbt enformigt och repetitivt. Dock kan man justera nivån av skötsel som krävs i spelets inställningar, så jag fokuserade mest på rollspelandet. Spelets kanske starkaste sida är enligt mig dess väldigt djupa karaktärsskapande. Det går att fixa och peta i timmar om man gillar multi-class.

Enligt mina preferenser: Sammantaget slår PK inte BG 2, men jag föredrar det framför BG 1, PoE 2 och DOS 1 & 2. PoE 1 skulle jag placera strax under PK, men det är inte stor skillnad.

Medlem

Pathfinder Kingmaker är riktigt bra.
Kör om hela rasket på svåraste nivån just nu och det är ändå roligt.
Blir väckning på uppföljaren utan tvivel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Evilof:

Jag spelade aldrig ettan. Tiden kändes för knapp.
Hur står det sig jämfört med gamla giganter och nutida?
Exempelvis Baldurs, Never Winter Nights, Pillars of Eternity och/eller Divinity Original Sin 1+2 ?

I min värld är Pathfinder Kingmaker det bästa cRPG:t sedan BG 2. Inte när det släpptes då det var buggigt som fan, men nu så. Vare sig PoE eller Divinity har en suck mot dessa.

1
Skriv svar