Coronaviruset drabbar Switch-produktionen – kan påverka PS5 och Xbox Series X

Robot
Coronaviruset drabbar Switch-produktionen – kan påverka PS5 och Xbox Series X

Åtgärder mot virusspridningen kan slå mot spelindustrin.

#corona, #ps5, #switch, #xbox-series-x


Medlem

Vilket tjat det är om det där viruset... Ja, det är tragiskt att folk dör. Men media blåser ju upp det som att alla som får det kommer dö. Dom flesta som blir drabbade av viruset blir ju bara förkylda. Det är samma jäkla tjat som när svininfluensan härjade. Samma grupp av människor som dog av det dör av coronaviruset. Dvs personer med andra allvarliga sjukdomar. Dessa personer kan förmodligen också dö av andra virussjukdomar.
Som sagt, jag vill absolut inte förminska de som drabbats svårt av det. Men jag blir så trött på media och hur dom vänder och vrider på allt för att sälja. Min fristad fz.se har blivit smittat av coronaviruset..

Redaktör
Skrivet av ecHo!:

Vilket tjat det är om det där viruset... Ja, det är tragiskt att folk dör. Men media blåser ju upp det som att alla som får det kommer dö. Dom flesta som blir drabbade av viruset blir ju bara förkylda. Det är samma jäkla tjat som när svininfluensan härjade. Samma grupp av människor som dog av det dör av coronaviruset. Dvs personer med andra allvarliga sjukdomar. Dessa personer kan förmodligen också dö av andra virussjukdomar.
Som sagt, jag vill absolut inte förminska de som drabbats svårt av det. Men jag blir så trött på media och hur dom vänder och vrider på allt för att sälja. Min fristad fz.se har blivit smittat av coronaviruset..

Om det betyder försenade spel och/eller hårdvara är det väl relevant att skriva om för FZ?


signatur
Medlem
Skrivet av ecHo!:

Vilket tjat det är om det där viruset... Ja, det är tragiskt att folk dör. Men media blåser ju upp det som att alla som får det kommer dö. Dom flesta som blir drabbade av viruset blir ju bara förkylda. Det är samma jäkla tjat som när svininfluensan härjade. Samma grupp av människor som dog av det dör av coronaviruset. Dvs personer med andra allvarliga sjukdomar. Dessa personer kan förmodligen också dö av andra virussjukdomar.
Som sagt, jag vill absolut inte förminska de som drabbats svårt av det. Men jag blir så trött på media och hur dom vänder och vrider på allt för att sälja. Min fristad fz.se har blivit smittat av coronaviruset..

När jag läser om viruset på olika forum så pratar folk om att det inte är så farligt. Att så många inte har dött. Men oftast nämner dessa personer som ex. inte de ekonomiska skadorna som det orsakar. Folk nuförtiden verkar ha svårt att se följderna som uppkommer efter olika händelsekedjor som påverkar människan. Lite som det är med arbetsskador, psykisk ohälsa, Lehman kraschen eller att Sverige idag har fått en brist på bacon pga den varma sommaren 2018. Läste någonstans att det tog ca 20 år för Sverige att återhämta sig efter finanskrisen på 90-talet.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Vilket tjat det är om det där viruset... Ja, det är tragiskt att folk dör. Men media blåser ju upp det som att alla som får det kommer dö. Dom flesta som blir drabbade av viruset blir ju bara förkylda. Det är samma jäkla tjat som när svininfluensan härjade. Samma grupp av människor som dog av det dör av coronaviruset. Dvs personer med andra allvarliga sjukdomar. Dessa personer kan förmodligen också dö av andra virussjukdomar.
Som sagt, jag vill absolut inte förminska de som drabbats svårt av det. Men jag blir så trött på media och hur dom vänder och vrider på allt för att sälja. Min fristad fz.se har blivit smittat av coronaviruset..

När nya typer av virus uppstår så finns det skäl till oro. Ingen i världen har utvecklat immunitet som med andra förkylningsvirus som återkommer, vilket är orsaken till att det sprids så snabbt. Om hela världen skulle bli förkyld samtidigt så skulle allt stanna och hundratals miljoner skulle kunna dö. Det är därför man är så ivrig i att få stopp på spridningen. Även om en förkylning kan låta harmlöst så kan det vara tillräckligt för att överbelasta sjukvården så att människor som kräver sjukvård för annat dör för att sjukhusen är fulla av förkylda personer med dåligt immunförsvar och att sjukvårdspersonal ligger hemma och är sjuka.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Vilket tjat det är om det där viruset... Ja, det är tragiskt att folk dör. Men media blåser ju upp det som att alla som får det kommer dö. Dom flesta som blir drabbade av viruset blir ju bara förkylda. Det är samma jäkla tjat som när svininfluensan härjade. Samma grupp av människor som dog av det dör av coronaviruset. Dvs personer med andra allvarliga sjukdomar. Dessa personer kan förmodligen också dö av andra virussjukdomar.
Som sagt, jag vill absolut inte förminska de som drabbats svårt av det. Men jag blir så trött på media och hur dom vänder och vrider på allt för att sälja. Min fristad fz.se har blivit smittat av coronaviruset..

Kanske vi får en paus från alla nyheter om Thunberg eller Trump då.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv

Lite svinn får man räkna med.

Medlem

Inte så allvarligt säger man, tills någon man själv älskar eller håller kärt som dör. Jag vill inte att skiten ska sprida sig vidare så mina Farföräldrar drabbas. Viruset har inte bara verkan på människans hälsa utan även som artikeln tar upp, industrier. Vi på jobbet (elektronikföretag) har redan börjat märka av följderna, t.ex kretskorten-PCBs som behövs, vi har svårt att få tag på massa grejer som tillverkas i Kina, inte nog med att det är nyår därborta, utan att fabrikerna kommer troligen hållas stängda en längre tid. Detta kommer inte bara påverka Kina ekonomiskt, utan hela världen. Det är så sjukt mycket som tillverkas därborta, saker som vi inte ens tänker på, menar de flesta produkter av något slag har någon komponent/bit from Kina. Kanske man tänker..nice då kommer företagen i väst få en jäkla massa beställningar. Men de kommer aldrig kunna hålla det tempo som kommer krävas för att företagen ska rulla på som vanligt.

Samtidigt som vi själva brottas med vabruari och det snörvlas lite här och var. Gå hem, förkylda jävlar!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Samtidigt som vi själva brottas med vabruari och det snörvlas lite här och var. Gå hem, förkylda jävlar!

Det är skamligare med "sjuklön"!

Medlem

Men jösses.. Det är väl ett förkylningsvirus???
Gud vad media kan hypa upp skit.
Sist jag kollade så kommer 90% av alla virus från Asien. Inget nytt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@bent toe:

Jag rekommenderar att du faktiskt tar och läser på. De flesta som får Coronaviruset drabbas av lunginflammation kort efter man insjuknat. Beskrivningen av symtom finns på både WHO och ECDC.

Kort och gott. Nej det är inte ett förkylningsvirus och nej det är inte ens relaterat till det. Och eftersom det är en virussträng som tidigare aldrig funnits hos människan så är det uppenbart varför folk är oroliga. Framförallt om det skulle mutera och få det att skapa motstånd mot vaccin.

Skrivet av ecHo!:

Vilket tjat det är om det där viruset... Ja, det är tragiskt att folk dör. Men media blåser ju upp det som att alla som får det kommer dö. Dom flesta som blir drabbade av viruset blir ju bara förkylda. Det är samma jäkla tjat som när svininfluensan härjade. Samma grupp av människor som dog av det dör av coronaviruset. Dvs personer med andra allvarliga sjukdomar. Dessa personer kan förmodligen också dö av andra virussjukdomar.
Som sagt, jag vill absolut inte förminska de som drabbats svårt av det. Men jag blir så trött på media och hur dom vänder och vrider på allt för att sälja. Min fristad fz.se har blivit smittat av coronaviruset..

Visst är det hemskt att folk blir sjuka? Äsch... ska istället sitta i min lilla bubbla och låtsas som det inte är något att bry sig om.

Med tanke på hur nära folk bor varandra idag och hur lätt det är att resa från punkt A till B så är det av yttersta vikt att folk får reda på när och var ett virus sprider sig för att kunna motverka en epidemi sprider sig i Europa. För allt som behövs är att en person går nära en för att smittan ska spridas vidare och sedan går denna förbi (och hostar) kring två andra som gör samma sak och helt plötsligt är 15-20 personer smittade. Vad tror du händer om man inte stoppar det i tidigt skede?

Skrivet av hannes.theorell:

Samtidigt som vi själva brottas med vabruari och det snörvlas lite här och var. Gå hem, förkylda jävlar!

Nej. Det ska knytas näven i fickan och jobbas på.

Medlem

Jag trodde först att det inte var någon fara. Men det expanderar rätt så fort. Och läkaren som upptäckte viruset dog nyligen. Och den personen var antagligen inte väldigt sjuk redan. Så det är smartast att hålla ögonen öppna på det här. Jag läser inte speciellt mycket nyheter så har har inte blivit irriterad en över att det rapporteras om det.

Medlem

Jag kanske ska klargöra mitt klagomål angående tjatet om coronaviruset. Stormedia fokuserar inte på hur världen drabbas ekonomiskt. Dom vältrar sig i dödsfall och katastrofteorier. Jag skrev i mitt inlägg att jag vill inte förminska dom som drabbats. Sen får inte alla lunginflammation, men alla får hosta. Dom som har kroniska sjukdomar som påverkar immunförsvaret eller luftvägar drabbas hårdare och löper alltid en större risk att få lunginflammation, även vid andra virussjukdomar.
Jag säger inte att det är en oväsentligt nyhet, men då får man fokusera på rätt saker och komma med all fakta, inte bara den som säljer.
Sen tycker jag det är lite komiskt att man lägger ett sådant fokus på hur vi drabbas ekonomiskt. Men jobbet framförallt väl? Huvudsaken är ju att man har pengar och att våra företag i väst som tillverkar lyxprodukter inte drabbas. För ooooj om xbox eller ps5 skulle bli försenade för att en virusepedemi pågår. Förstå vad mycket pengar dessa miljardföretag går miste om. Och stackars oss konsumenter som kanske behöver vänta på något.

Medlem

Hur många här på FZ är utbildade virologer som förstår sig på virusmutationer och dess riktigt havererande effekter det kan ha på flockdjur som i detta fallet är människan?


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar