Telltale gör Tales from the Borderlands 2, enligt källa som haft rätt förut

Robot
Telltale gör Tales from the Borderlands 2, enligt källa som haft rätt förut
Releasehästryttare

Om det nu inte va ekonomiskt hållbart för gamla Telltale att göra spel, hur förväntar sig dessa nya gossar att de skall ha svart i pärmarna?

Ambassadör
Xbox

The Wolf Among Us och Tales from the Borderlands var mina Telltale-favoriter så...ja tack!


signatur

Jump in.

Medlem

Japp, borderlands 3 var ett fiasko. Sjuk dålig story, dålig kvalite på looten. Legendary drops var för hög drop rate så det tog typ ca 2 timmar för att få det bästa gearen och det finns ingenting och göra i spelet som gör så att du vill vara kvar. Borderlands 2 är det helt tvärt om, kvalite på looten lägre drop rate på unika vapen osv det hade något som kallades på badass tokens för att få de så kunde du göra olika challenge, re-sättade challenge trädet en gång. Raid bossar, du kunde utforska mer kartor så som lynchwood caustic cave mm bra skit med andra ord. Btw core game!

Skrivet av Devan:

Om det nu inte va ekonomiskt hållbart för gamla Telltale att göra spel, hur förväntar sig dessa nya gossar att de skall ha svart i pärmarna?

https://i.pinimg.com/originals/79/f2/3b/79f23bf1b622d79449d78...

Enklare att gå plus om man håller sig till spel där folk vill ha en fortsättning, än att starta nya enskilda projekt stup i kvarten och få färre och färre kunder.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Yesssss! älskade det spelet

Medlem
Skrivet av Devan:

Om det nu inte va ekonomiskt hållbart för gamla Telltale att göra spel, hur förväntar sig dessa nya gossar att de skall ha svart i pärmarna?

https://i.pinimg.com/originals/79/f2/3b/79f23bf1b622d79449d78...

Ska man tro rapporterna så gick Telltale under på grund av usel ledning, strukturella problem i organisationen, konstanta köp av dyra IPs som kostade multum, på tok för många olika spelprojekt igång samtidigt och alldeles för många utvecklare som företaget egentligen inte hade råd med.

Trots det stora antalet anställda så jobbade många utvecklare på flera spel samtidigt och med orealistiska deadlines vilket gjorde att "crunch time" blev vardagsmat vilket i sin tur resulterade i att folk blev utbrända. Förutom det började den egenutvecklade spelmotorn Telltale Tool bli gammal vilket påverkade kvalitén på spelen men ingen på Telltale hade tid att ta fram en ny spelmotor.

Spelen i sig var ju annars rätt bra så om de nya gossarna och töserna bara kan se till att undvika problemen ovan så ska det nog gå bra.

Källor:

https://nordic.ign.com/the-walking-dead/28734/news/telltale-g...
https://www.verdict.co.uk/telltale-games-shutdown
https://gamerant.com/telltale-games-closure-open-wolf-among-u...

1
Skriv svar