Blizzard bekräftar – du får pengarna tillbaka för Warcraft III: Reforged

Robot
Blizzard bekräftar – du får pengarna tillbaka för Warcraft III: Reforged
Medlem

Jag fick tillbaka pengarna inom 24 timmar. Tog 1 minut att refunda.

Var egentligen nöjd med köpet men kan inte acceptera att de anser sig äga alla custom maps som skapas, så då fick det bli en refund.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blizzards inkompetens är som att bevittna en före detta 3 stjärnig michelin kock misslyckas laga flingor och mjölk...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Blizzards inkompetens är som att bevittna en före detta 3 stjärnig michelin kock misslyckas laga flingor och mjölk...

Du menar mjölk och flingor? Man har självklart i mjölken först.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Du menar mjölk och flingor? Man har självklart i mjölken först.

Det vet väl alla att det är flingor och mjölk?! Har till och med för mig att det är en sedvanerätt inom riket, så det så!

On topic: skönt för dom som är missnöjda, tycker dock att det är självklart att företag som inte levererar en lovad produkt bör återbetala men sen driver inte jag ett multinationellt företag heller.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Jag fick tillbaka pengarna inom 24 timmar. Tog 1 minut att refunda.

Var egentligen nöjd med köpet men kan inte acceptera att de anser sig äga alla custom maps som skapas, så då fick det bli en refund.

Du menar precis som de gör i SC2 och som alla andra jämförbara företag gör?

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Du menar precis som de gör i SC2 och som alla andra jämförbara företag gör?

Dåligt blir inte bra bara för att många gör det.

Så svar ja.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

"Blizzard stands by the quality of our products and our services. "

Is this some kind of out of season April fools joke?

Eller ja, dom skrev inte att det var bra kvalitet, bara att dom står för den kvalitet som produkterna har.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Du menar precis som de gör i SC2 och som alla andra jämförbara företag gör?

Vilka företag är dessa? Det enda spel jag kan tänka på som har en liknande map editor är Dota 2 och Valve har inte något bullshit att dem äger allt du gör i deras map editor.

Medlem

Mina pengar var tillbaka efter 30 sekunder. Kanske för jag betalat via Paypal.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Vilken jävla icke fråga. Fungerar ju så på exakt alla företag. Om du skapar något med ett företags verktyg. Givetvis äger dem rättigheterna till det.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Vilken jävla icke fråga. Fungerar ju så på exakt alla företag. Om du skapar något med ett företags verktyg. Givetvis äger dem rättigheterna till det.

Ja, men de tar steget längre med sina regler... Det är som att säga ifall du målat något i Photoshop så äger Adobe ditt verk.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du menar mjölk och flingor? Man har självklart i mjölken först.

Häller du i mjölken först och sen flingor så skvätter det bara. Stay woke och häll i flingorna först.

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Du menar precis som de gör i SC2 och som alla andra jämförbara företag gör?

De ändringar som Blizzard har gjort gör att om du t ex gör en egen låt och sedan använder den på en karta så äger Blizzard rättigheterna till den. Så har avtalet aldrig varit utformat förut. De behöver inte ens namnge dig som kreatör.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Vilken jävla icke fråga. Fungerar ju så på exakt alla företag. Om du skapar något med ett företags verktyg. Givetvis äger dem rättigheterna till det.

Knappast.
Om det var sant skulle inte spel som Chivalry, Day of Defeat, Red Orchestra, DayZ osv inte existera.
Hela iden att företag skulle på något sätt äga rättigheter till det du skapar med verktygen är ju helt befängd och en farlig linje att gå på.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Knappast.
Om det var sant skulle inte spel som Chivalry, Day of Defeat, Red Orchestra, DayZ osv inte existera.
Hela iden att företag skulle på något sätt äga rättigheter till det du skapar med verktygen är ju helt befängd och en farlig linje att gå på.

Det är dock extremt stor skillnad på att skapa en "total conversation" av ett spel och på sätt skapa ett helt nytt verk för då undviker du copyright och sedan jämföra det med att skapa en bana i en editor som tillhandahålls av företaget och gnälla över att du inte äger rättigheter till något du ändå hade blivit stämd för brott mot upphovsrätten om du försökt sälja som ditt eget.

Och visst är det vanligt med företag som skriver i sina avtal och villkor om att de äger immateriella/materiella rättigheter som du skapar. Det är ju inget som är ovanligt

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Vilken jävla icke fråga. Fungerar ju så på exakt alla företag. Om du skapar något med ett företags verktyg. Givetvis äger dem rättigheterna till det.

Så Bosch äger min fågelholk?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av Rydell1986:

Och visst är det vanligt med företag som skriver i sina avtal och villkor om att de äger immateriella/materiella rättigheter som du skapar. Det är ju inget som är ovanligt

Det är skillnad på att vara anställd av ett företag och att skapa något med hjälp av deras produkt som en privatperson.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Så Bosch äger min fågelholk?

Nej men sätter du ett klistermärke över namnet Bosch och säljer tekniken som din egen kan du ju garanterat invänta en stämning.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Häller du i mjölken först och sen flingor så skvätter det bara. Stay woke och häll i flingorna först.

Jag brukar inte hälla så pass aggressivt att det skvätter

Häller man flingorna först blir ju fler flingor blöta och geggiga snabbare. Helt fel taktik!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Nej men sätter du ett klistermärke över namnet Bosch och säljer tekniken som din egen kan du ju garanterat invänta en stämning.

Fast han säljer ju inte maskinen och holken, utan bara holken som han har gjort med maskinen. Om han hade gjort en holk som han sålde och sedan skickade med verktyget för att det skulle gå att använda så hade det varit en annan sak. I detta fallet är det ju som att han skulle sälja holken till mig och så har jag en egen Bosh som jag köpt själv.

(Lite konstig liknelse även om man fattar poängen. Här är en annan:)

Microsoft äger ju inte den mjukvara som jag sitter och gör i Visual Studio, varken den jag gör på jobbet eller privat. Så varför skulle Blizzard äga custom maps och mods bara för att dom är gjorda i deras level editor?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Fast han säljer ju inte maskinen och holken, utan bara holken som han har gjort med maskinen. Om han hade gjort en holk som han sålde och sedan skickade med verktyget för att det skulle gå att använda så hade det varit en annan sak. I detta fallet är det ju som att han skulle sälja holken till mig och så har jag en egen Bosh som jag köpt själv.

(Lite konstig liknelse även om man fattar poängen. Här är en annan:)

Microsoft äger ju inte den mjukvara som jag sitter och gör i Visual Studio, varken den jag gör på jobbet eller privat. Så varför skulle Blizzard äga custom maps och mods bara för att dom är gjorda i deras level editor?

Njaa hans poäng var riktigt dålig, Din poäng är bättre, men ni har ju båda köpt produkter som är till för skapande av andra objekt så då vore det ju märkligt att det finns med i avtalet/villkoren.

Tror däremot Microsoft skulle säga till om du skapar en custom funktion i Visual Studio och börjar säga att du äger den.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Njaa hans poäng var riktigt dålig, Din poäng är bättre, men ni har ju båda köpt produkter som är till för skapande av andra objekt så då vore det ju märkligt att det finns med i avtalet/villkoren.

Tror däremot Microsoft skulle säga till om du skapar en custom funktion i Visual Studio och börjar säga att du äger den.

Jag är nog villig att hålla med dig. I det här fallet är det som att modifiera maskinen och sälja den som en egen produkt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ja, men de tar steget längre med sina regler... Det är som att säga ifall du målat något i Photoshop så äger Adobe ditt verk.

Eller du köper en gitarr från Ibanez så äger de rättigheterna till alla låtar du komponerar med den.. Men har för mig att det är så faktiskt 😉

Medlem

Jag är bara här för att läsa om flingor o mjölk.

Tycker man ska hälla flingor först o sen mjölk. Ät fort innan allt blir geggigt.

Medlem

Angående deras nya custom map EULA så tror jag det mer är en catch-all. Dom vill inte ha en till DotA 2-grej, där dom förlorade miljarder på LoL och Dota 2. Sen kanske det inte ens är lagligt att göra som dom har gjort, eller, det håller antagligen inte i domstol.

Men är jag missnöjd? Ja. Har jag köpt spelet? Ja. Kommer jag lämna tillbaks det? Nej.
Även om "folket" inte är nöjda, jag tror det mer handlar om "gaming-kulturen", så är det värt 40€ för mig (ja jag köpte den dyrare versionen) bara för att spela kampanjen igen.
Hoppas mest på att dom fixar till custom maps online-delen som verkar ha stora problem. Flera kartor som inte fungerar osv. Speciellt när dom stängde ner orginalspelets online.

Avstängd
Skrivet av mobmoben:

Vilka företag är dessa? Det enda spel jag kan tänka på som har en liknande map editor är Dota 2 och Valve har inte något bullshit att dem äger allt du gör i deras map editor.

Du har fel. Valve ägde dota autochess automatiskt.

Medlem

Det här är verkligen inte mitt expertisområde, men Editorn är väl bara ett medföljande verktyg till själva spelet? Något som hör till spelet, inget som säljs separat? Hade Blizzard sålt ett spelutvecklarverktyg så hade man säkert fått fulla rättigheter till sina kreationer på samma sätt som Bosch säljer en (bl.a.) maskin där du har fulla rättigheter till dina holkar mm

Map Editorn är ju snarare ett sätt för entusiaster att berika spelet. Dessutom misstänker jag att den kommer med en väldans massa färdiga modeller och effekter som starkt knyter kreationerna man gör till Blizzards varumärke. Bättre att vara glad att möjligheten att göra egna kartor finns, tänk t ex Battlefield, där enbart DICE får göra sina egna kartor och kränga dem som eländiga DLC.

Aja, bara min åsikt. Synd att det blev sådant svalt mottagande till spelet, det här var ju något som många verkar ha längtat efter.

Medlem

Den stora frågan för mej som totalt tappat intresset för det nya spelet, vilka ändringar har gjorts på Mitt gamla WC3 med den där 20 gigs patchen?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@vbgbasse: Allt utom den nya grafiken.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

12
Skriv svar