Vad vill ni se i GTA VI?

Medlem

Uppgradera Euphoria. Seriöst talat. Man kan ha kul i timmar endast tack vare Euphoria i GTA4. Varför R* bestämde sig för att handikappa teknologin i 5:an förblir ett mysterium. Jag skulle vara 100% OK med alla förslag i denna tråd så länge Euphoria inte suger i nästa GTA.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

-Gå full RPG

Jag köper Gta-spelen. Gillar att spela dom.
Men jag tycker inget spel i serien är fantastiskt.
Det är bra och kul ett tag.
Något saknas.
Hade det varit ett riktigt RPG där ens val hade varit av betydelse då hade det varit fantastiskt.

Medlem

Jag tyckte och tycker fortfarande att Gta V är ett stort spel, i alla fall jämfört med föregångarna. Men jag saknar alla minispel som fanns i t.ex. San andreas och Vice city, t.ex. taxiuppdrag m.m. Det hade varit kul om det fanns fler byggnader att kunna gå in och stjäla, sånt som man kan fördriva tiden med när man inte gör vanliga uppdrag. Jag förväntar mig ganska mycket mer från sexan än femman med tanke på att det är 6½ år sedan femman släpptes. Ett Coopläge hade varit kul också.

Medlem

Gärna en mer realistiskt ton, och lite rpg elements, mat ger olika buffs, modda vapen osv

Medlem

Mindre linjära och mer öppna uppdrag är nog det jag helst vill ha.

Medlem
Medlem

Bra missions vore kul


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Håller med. GTA IV är helt klart min favorit av den anledningen. Skitigt och jävligt. (Många som ogillar det av den anledningen också iofs). Hade gärna sett ännu mer seriös ton och mer realism (utan att gå alltför långt). Dock ser jag gärna att heist-konceptet finns med igen men med fler nedtonade heists i stil med det första butiksrånet man utför. Butiker, värdetransporter etc. Det är något jäkligt spännande när man planerat och förberett grejen lite och det känns som att mycket står på spel.

Hade velat se mer low-key uppdrag också (hör väl ihop med realism-grejen), gillade många av de inledande uppdragen i GTA IV där man typ skulle kasta tegelsten genom ett skyltfönster för att skrämma nån snubbe att betala in pengar, spöade folk, skulle skjuta nån i benet etc. Inte bara uppdrag där man dödar 40-50 pers och spränger halva stan utan några konsekvenser för spelvärlden.

Hade gärna sett konceptet med flera huvudpersoner återkomma men kanske begränsat till två. Varav en av dem är en snut. En korrupt sådan med missbruksproblem och våldsamt humör som involveras i den andres kriminella verksamhet såklart men ändå snut. Tanken på att kunna köra "minigames" i stil med LCPD-modden till GTA 4 där man kan stanna folks bilar och bötfälla mer eller mindre orättvist etc. är trevlig. (Detta skulle ju dessutom kunna innebära en större variation mellan uppdrag och spelstil mellan de olika karaktärerna).

Om det utspelar sig i san andreas på 80talet hade ju den korupta polisen man spelar kunnat vara Tenpenny och handlat om hans väg till det svin han är i san andreas

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Jag köper Gta-spelen. Gillar att spela dom.
Men jag tycker inget spel i serien är fantastiskt.
Det är bra och kul ett tag.
Något saknas.
Hade det varit ett riktigt RPG där ens val hade varit av betydelse då hade det varit fantastiskt.

Håller helt med, produkten är nästan där. RDR2 är väldigt RPGigt. Samt ett RPG i stor skala som utspelar sig i en ”verklig” värld finns inte vad jag vet. Ganska unikt. Trevor är en skitkul karaktär att spela med men när du kastas tillbaka till de andra var det ganska träligt bitvis. En karaktär som du utvecklar och utvecklas med hade varit otroligt mycket underhållande i den världen. GTA online touchar med egenskapad karaktär. Men är ospelbart.

Medlem

skulle gärna se ett liknande vapensystem som i red dead 2, inget mera 8 assault rifles och 3 raketgevär innanför rocken tack, liknande dialog system med, house invasions, att loota fiender, LOOT, gärna behöva lasta bilen med loot osv. Sälja stöldgods, ah, listan kan göras lång, fixa euphoria. gta 4 var ju bättre än 5 på flera sätt.

Tyckte allt blev för plottrigt med 3 karaktärer i femman, medan Arthur i red dead 2 påverkade mig rätt mycket, tyckte ju tom om häst jäveln liksom.

Så i det stora hela, mer som red dead 2 mindre som gta v.

Medlem

En kvinnlig protagonist


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

En mörkare story liknande den i GTAIV. Gillar Liberty City betydligt mer än Los Santos. New York passar mycket bättre som maffiastad. Miami på 80-talet funkar också.

Hade gärna sett Liberty City under förbudstiden. Något liknande Mafia I.

Inaktiv

Hollywood på 70-talet och långsammare, råare, vuxnare, mer detaljerat realistiskt likt RDR2. Börjar bli för gammal för GTA kaos.

Medlem
Medlem
Skrivet av sebrock:

VR VR och VR

VR GTA och VR RDR skulle kunna vara väldigt immersive så man skulle "fastna"
En dröm om ett sån VR titel skulle komma.
Tänk simpla detaljer som välta ut soptunnor på gatan och slänga dom på bilar osv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Långsamt tempo, grym fordonsfysik(gärna likt den i GTA IV/Mafia II). Blanda detta med en story där man är en före detta polis/agent/soldat. Du får tampas med liknande system som i Red Dead Redemption 2 fast mer komplext. Är du en good/bad-guy så påverkar detta uppdragen. Du har också stamina, hunger(?), sex appeal, viktökning/minskning och allt som hör till. Fordon kan gå sönder beroende på hur man som förare hanterar fordonet. Även bensin och hastighet kan få dig att känna dig mer som en medborgare än en skjutgalen person utan stopp. Kanske en sån sak som att åka och tanka/reparera sin bil triggar sidouppdrag som i sin tur introducerar nya karaktärer. Mer av ett "flow" i en öppen värld som gör att spelaren hela tiden är nyfiken på nya platser.

Man kan också öva karaktären i olika typer av kampsporter. Självförvar kan kanske rädda dig själv om du har det som toppen av pyramiden gällandes en viss kampsport. Valen man gör under kampanjen påverkar också, detta ska synas i cutscenes som har olika tagningar beroende på vad du har gjort under uppdragets gång.

Begränsat antal vapen och mindre ammuntion, likt Max Payne 3/RDR2 då man går till fots, fler vapen och tillbehör till uppdrag finns i fordonet man äger samt hemma i vapenskåp.

En tyngre story som sagt hade varit för mig något som att karaktären redan i början är
miserabel med tillbakablickar(familj/vänner som har gått bort av olika anledningar). Vet ej ännu om spelet skulle kunna utspela sig några år efter Vietnamkriget eller i nutid. Saker och ting efter exempelvis Vietnamkriget ska knytas samman med karaktärer som man en gång hade bra kontakt med som kanske inte längre är att lita på. Idéer finns det oändligt med.

Klart detta inte är något som kommer omfamnas av alla spelare. Tröttnade själv fort på dialogen, bilstyrningen, spelvärlden och känslan överlag i GTA V. Svagaste GTA på många punkter.

Om man känner för det så kan alternativet vara att man kan växla själv mellan något mer arkadigt eller advanced spelläge så vore det en toppengrej. Detta ska vara fokus framför 3 karaktärer som man kan välja mellan sömnlöst. Skräddarsy sitt spelsätt helt enkelt. Onlinedelen vill jag personligen ha kvar, men bort med mikrotransaktioner och möjlighet att sätta upp egen server med regler och vilken typ av spelläge det ska vara likt GTA IV. Blir säkert mycket jobb med allt som helhet med två olika typer av leaderboards. Men om samma sak existerar i spel som racing och rallyspel(ABS, TSC där man kan ha på av vissa hjälpmedel) så ska detta inte vara något undantag i mina ögon för en så stor studio som Rockstar Games.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

tillräckligt många vänner

Sums up 90% of my life

Det är svintråkigt att inte ha vänner att spela med, och just spel som GTA har jag lämnat ifrån mig helt
Jag funderar ofta på hur mycket jag egentligen går miste om med tanke på att bara lira med random klanmedlemmar på t.ex Project Reality kan sluka timmar och kännas som man är i en annan värld nästan, man blir helt uppslukad av alla inside jokes och skämt medans man samtidigt pangar och spelar taktiskt

Spel såsom RDR2, Rainbow Six, War Thunder, PUBG hade varit kul att spela med andra.

Medlem

Att R* försöker skriva sympatiska karaktärer istället för dregg.
Bättre evil guys
Mycket mer frihet i hur du löser uppdragen.
Mindre av deras formel som varit stort sett orörd sen GTA 4; dvs sätt-dig-i-bil-lyssna-på-långt-samtal-skjut/smyg/stjäl-nåt/nån-klart.

Medlem

kul om huvudpersonen , ja jag hoppas dom tonar ner från 3 till 1 igen, var en dirty cop.
och spelet var riktigt mörkt och skitigt med lite humor vid sidan om.
gärna new york igen eller london.

Fragtjuv

Knarksmuggling mellan Colombia och USA! Det innebär två olika städer att utforska och göra uppdrag i. Strider mot andra karteller och resor mellan länderna är en stor del av spelet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Pansarknekt

Många bra idéer här redan. Bättre fissiks på bilkörningen hade oxå varit nice så man får in den där semi-realistiska känslan.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Ska bli spännande att se om det blir en kvinnlig protagonist den här svängen, iaf minst en om de kör på flera som i GTA5. De ”måste” ju nästa göra det i dessa tider annars lär det väl blåsa upp till storm i något glas Iofs kommer det väl bli lika mycket gnäll ifrån andra sidan om det är en kvinnlig protagonist. Oavsett kommer jag se till att ha smörpopcorn hemma när det utannonseras.

Medlem

En bättre story, mer öppna uppdrag, och bättre karaktärer, och fler byggnader att gå in i. Mindre mån gravitation och fysik. DLC's till Singleplayer.

Medlem

Det ÄNDA jag önskar mig är SNABBARE LADDNINGSTIDER! Är ju helt sjuuukt segt nu. (PC)

FM-guru
F.d. Sisyr

Mer realism, mer djup i spelmekaniken. Har ju ryktats om att man ska få bygga upp ett drogimperium, och något i den stilen hade inte varit jättefel.

Annars hoppas jag att man lånar friskt från RDR 2.

Medlem

Lättare att peka på vad jag inte vill se. Sjukt, grafiskt våld som i femman, med den "festlige" Trevor.

Medlem

VR såklart!!!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ska bli spännande att se om det blir en kvinnlig protagonist den här svängen, iaf minst en om de kör på flera som i GTA5. De ”måste” ju nästa göra det i dessa tider annars lär det väl blåsa upp till storm i något glas Iofs kommer det väl bli lika mycket gnäll ifrån andra sidan om det är en kvinnlig protagonist. Oavsett kommer jag se till att ha smörpopcorn hemma när det utannonseras.

Finns gott om kvinnliga badasses i populärkultur så ser inte så mycket anledning till gnäll om just det.

Skulle väl vara ifall de ska krysta till det och göra någon transexuell icke-binär astral gender LGBTQXZ-hero bara för att vara så woke som möjligt. Då kan jag förstå om det blir gnäll

Medlem

Top down, 8-bit grafik, tower defense.... Haha nä men skämt åsido ett mer komplex tps/fps stridssystem. Och mer uppdrag som inte innefattar fordon, blir så jävla enformigt enligt mig att 99% handlar om att ta en bil och ta sig från punkt a till b.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Hade gärna sett möjligheten att gå olika moraliska vägar som i Mass Effect genom beslut eller dialog. Kanske att du kan välja bort det kriminella livet och bli polis istället för kriminell. Alltså både som ett beslut i starten som i Skyrim där du väljer fraktion men även under spelets gång.

Jag vill att man ska kunna vara kvinna och påverka sitt utseende mera. Sa jag något om Mass Effect? 😋

123
Skriv svar