Vad vill ni se i GTA VI?

Vad vill ni se i GTA VI?

Vad vill ni se i Grand Theft Auto VI? Dröm litet, dröm stort! Spelet är snart på väg!

Jag vill se en återkomst av ett flertal borttagna funktioner, t.ex. äta på snabbmatsrestauranger för att fylla på hälsa (och även kunna avfyra rocket launcher in i restaurangen och köra in med bilen osv.), gå upp i vikt av mat (från San Andreas), gå ned i vikt av träning (vill att fettet försvinner av sprinting också), våldsamma gäng på gator (San Andreas).

Rockstar får fortsätta med easter eggs i en mängder av former. Och vartän det utspelar sig kan de lägga in en Bigfoot/Bigfoot-fake/eller annat mytologiskt väsen som visar sig finnas eller är fake eller något som förblir ett mysterium. Det har länge ryktats om att GTA VI utspelar sig i Florida, då kan de passa på att lägga in monsterdjuret chupacabra - sydamerikas Bigfoot (som även dyker upp i USA).

Fler exempel på önskemål:

- Mini-games
- Offline story expansioner
- Couch co-op för dina IRL-gäster (finns i PS4-versionen av San Andreas)
- Liten online-session där det bara är du och dina kompisar (upp till 8 eller 16 spelare? kanske upp till 64 spelare?)
- GTA Online 2 med bättre anti-cheat-verktyg
- Officiellt modverktyg
- Icke-officiella servrar med stöd för mods och stöd för anti-cheat-verktyg
- Officiella servrar som stänger av mods när man väl vistas där, och officiella servrar med modstöd
- Delvis förstörbara miljöer i högre utsträckning än GTA V eller väldigt förstörbara miljöer

Vad har ni för önskemål? Längtar ni efter GTA VI eller tror ni det blir en besvikelse? Vet om att GTA V är poppis men att vissa inte uppskattar det.

Vad drömmer du om för hufvudperson/hufvudpersoner? Vilken stad eller land vill du att det utspelar sig i? Jag skulle se fram emot ett Florida där man även kan utforska träskmarkerna. Varför inte upptäcka en helt ny stad för GTA-universumet? (vet att Miami redan varit med)

Medlem

Spela i VR
Finns mod till GTA V, men nä på den imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vill se en Vice City story baserad på Griselda Blanco med en mörkare ton på berättelse och känsla.

Har alltid gillat GTA story åtminstone sedan GTA IV som var mer gritty än färgglada Los Santos.


signatur

Ordo Ab Chao

Mer fokus på singleplayer story dlc eller missions som faktiskt INTE kräver ett "heist"-team.
Alltså att allt material som släpps SKA GÅ ATT KÖRA SOLO och inte kräva mp för att ens få pröva på, GTAV satsade ju allt på MP och lämnade spelare som mig som inte tål griefers eller har tillräckligt många vänner som kan eller vill spela när jag kan eller vill. Att få ihop en session är ju en övning i meningslöshet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Battle Royale-läge

Medlem

Kanske lite mer seriöst i kampanjen, det kändes som öppningen i 5an med rånet och det gav lite innlevelse men sedan blev det snabbt spränga & skjuta 50 polisbilar och den biten var som bortblåst.

Spelet är en kul sandlåda men hade nog liksom gärna kört en kampanj som inte är 100% Michael bay.

Medlem

GTA Fjällen! Renar, snöskotrar, samer och hela skiten.

Medlem

GTA Tokyo, London eller någon annan storstad i samma anda som IV. Så länge det inte är Amerika.

Medlem

Ett Online Läge med betydligt färre lobbys och laddningstider.
Men annars större och vackrare gör mig nöjd. Bra story också.

Medlem

-Gå full RPG

Medlem

Jag skulle vilja se att Rockstar lär sig hur man får en gubbe att kännas levande, inte som man styr en person efter ett rutnät.

Medlem

I online läget vill jag se visuella saker. Man ska kunna ha sin egen lägenhet men göra mer med den. Man ska kunna äga hus, men det tror jag man kan redan. Men jag vill ha mer customizations helt enkelt.

Något jag inte vill ha är en massa futuristiska motorcyklar som flyger och skjuter raketer.

Medlem
Medlem

Skulle va intressant om dom valde att placera sig någon annanstans än USA.
sen kan jag inte tänka mig mycket annat just nu!

Medlem

Ett singleplayer efter kampanjen där man kan bygga upp / utöka sitt imperium genom att ta över företag, områden etc. Lite som det var i något tidigare GTA, med eget folk som patrullerar. Gärna också att svårighetsgraden ökar kraftigt då man har alla vapen, tanks, jetplan osv.

Medlem
Skrivet av papagoja:

GTA Tokyo, London eller någon annan storstad i samma anda som IV. Så länge det inte är Amerika.

Det här!! Kanske Moskva eller peking?

Medlem
Medlem
Skrivet av Gregerory:

-Gå full RPG

..och Shanghai.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

I online läget vill jag se visuella saker. Man ska kunna ha sin egen lägenhet men göra mer med den. Man ska kunna äga hus, men det tror jag man kan redan. Men jag vill ha mer customizations helt enkelt.

Något jag inte vill ha är en massa futuristiska motorcyklar som flyger och skjuter raketer.

Absolut, Opressor, speciellt Opressor MK2 dödade online direkt för mig då jag kom tillbaka efter ca 1-1,5års paus. Deluxo var najs men borde skippat vapen.

Ogillar egentligen allt de lagt till i online som har med missiler art gör.
Detta inkluderar även vissa flygplan som mer eller mindre är omöjliga att skjuta ned flr att de är snabbare, har extrem manöverabilitet och flares på kort cd för extra anti air.

Jag vill ha mer klassiskt spel som i början, inte som det i princip är nu att om du ens försöker göra något med någon mc eller ceo så är det sprängt och förstört inom 2-3min av en Opressor MK2 eller Orbital Cannon.

Frilansare

Skulle gärna se en tightare stad, som inte är så beroende av motorvägar. London har ju varit på tal. Önskar också dlc:s stil med Lost and the Damned och Gay Tony.
Tidsperiod? 80-tal kanske.

Geeks Gaming
Medlem

En ton mer lik GTA IV med seriöst berättande om baksidan av kriminaliteten.
Droger, misär, våld. Och biljakter så klart.

GTA V var lite för mycket Hollywood för min del, lite för mycket fokus på det spektakulära och filmiska.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

jag hoppas att dom håller till en huvudkaraktär, även om dessa 3 i senaste var väldigt unika så kändes det väldigt meckigt att behöva swappa. Man ville bara fortsätta vidare i story med en karaktär.

vågar man hoppas på en kvinnlig karaktär?
turf war. sen att byggnaderna man köper faktisk ger något eller tillför något

Medlem

Jag skulle gärna se att de gör som i 5an med minst tre spelbara karaktärer och jag skulle verkligen vilja att iaf en av dem är en kvinna.

Skulle även vara kul om det finns flera zoner att vara i. Kanske utspela sig i både Mexiko och USA? Eller kanske någonstans i Karibien?

Medlem
Skrivet av 4liv3:

En ton mer lik GTA IV med seriöst berättande om baksidan av kriminaliteten.
Droger, misär, våld. Och biljakter så klart.

GTA V var lite för mycket Hollywood för min del, lite för mycket fokus på det spektakulära och filmiska.

Håller med. GTA IV är helt klart min favorit av den anledningen. Skitigt och jävligt. (Många som ogillar det av den anledningen också iofs). Hade gärna sett ännu mer seriös ton och mer realism (utan att gå alltför långt). Dock ser jag gärna att heist-konceptet finns med igen men med fler nedtonade heists i stil med det första butiksrånet man utför. Butiker, värdetransporter etc. Det är något jäkligt spännande när man planerat och förberett grejen lite och det känns som att mycket står på spel.

Hade velat se mer low-key uppdrag också (hör väl ihop med realism-grejen), gillade många av de inledande uppdragen i GTA IV där man typ skulle kasta tegelsten genom ett skyltfönster för att skrämma nån snubbe att betala in pengar, spöade folk, skulle skjuta nån i benet etc. Inte bara uppdrag där man dödar 40-50 pers och spränger halva stan utan några konsekvenser för spelvärlden.

Hade gärna sett konceptet med flera huvudpersoner återkomma men kanske begränsat till två. Varav en av dem är en snut. En korrupt sådan med missbruksproblem och våldsamt humör som involveras i den andres kriminella verksamhet såklart men ändå snut. Tanken på att kunna köra "minigames" i stil med LCPD-modden till GTA 4 där man kan stanna folks bilar och bötfälla mer eller mindre orättvist etc. är trevlig. (Detta skulle ju dessutom kunna innebära en större variation mellan uppdrag och spelstil mellan de olika karaktärerna).

Medlem

- 80-tal
- Ett par i huvudrollen (första kvinnliga huvudrollen)
- Bankrånare
- Mer avskalat (färre rocket- och grenadelaunchers)
- Du kan max bära två vapen i taget
- Fler ”stötar” i kampanjen (med småuppdrag som leder upp till de större). Varje bankrån fungerar som en kapitelavslutare som för handlingen framåt
- En ”dirty cop” som sidekick. Ibland hjälper du hen och ibland hjälper hen dig genom att sabba utredningen
- Fler val som påverkar handlingen (behöver hen verkligen dö?)

Medlem

GORE!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Vamp:

- 80-tal
- Ett par i huvudrollen (första kvinnliga huvudrollen)
- Bankrånare
- Mer avskalat (färre rocket- och grenadelaunchers)
- Du kan max bära två vapen i taget
- Fler ”stötar” i kampanjen (med småuppdrag som leder upp till de större). Varje bankrån fungerar som en kapitelavslutare som för handlingen framåt
- En ”dirty cop” som sidekick. Ibland hjälper du hen och ibland hjälper hen dig genom att sabba utredningen
- Fler val som påverkar handlingen (behöver hen verkligen dö?)

Gillar alla dina förslag! Speciellt par i huvudrollen och fler val.

Medlem

Önskelista GTA VI:

* Snö
* Att Vigilante Missions kommer tillbaka
* Fler tillträdbara byggnader
* Mer fokus på singleplayerdelen dlc-mässigt
* Couch Co-Op!!!!
* Mer realistisk polis AI
* Fler sätt att tjäna pengar den lagliga vägen
* Förstörbar omgivning
* Kontinenter som man kan resa mellan
* Mer levande värld (typ rdr2, ni vet vad jag menar)
* Möjligheten att bygga hus
* Farming
* Fiske
* vr

Medlem

@Winzi: Håller med fullständigt. För mycket explosioner och starka saker. Hoppar in i Online någon gång i månaden för att GTA är ändå lite mysigt online, tills man blir sprängd hundra gånger om. Okej, jag kan gå in i passivt läge men då kan jag inte ens skjuta poliser eller någonting som är kul så då skiter det sig ändå.

Hoppas verkligen att man tänker annorlunda till nästa spel.

123
Skriv svar