Geforce Now släppt i skarpt version - utmanar Google Stadia rejält

Robot
Geforce Now släppt i skarpt version - utmanar Google Stadia rejält

Spela utvalda pc-titlar på din klena laptop eller Android-lur gratis.

#geforce-now, #spelstreaming


Medlem

Fungerande pissdåligt för mig. Kom inte åt mina steam tiltlar och provade ett Uplay spel och det laggade och hackade som attan och fullt med artefakter jag sitter på 250 mbit lina skalla sägas.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John7612:

Fungerande pissdåligt för mig. Kom inte åt mina steam tiltlar och provade ett Uplay spel och det laggade och hackade som attan och fullt med artefakter jag sitter på 250 mbit lina skalla sägas.

Vart i landet sitter du?


signatur
Releasehästryttare

Hur utmanar detta Stadia? Grejen med Stadia är ju att du stremar spelet från Googles servrar, här måste du streama spelet från din dator? eller har jag helt fel?

Medlem
Skrivet av Devan:

Hur utmanar detta Stadia? Grejen med Stadia är ju att du stremar spelet från Googles servrar, här måste du streama spelet från din dator? eller har jag helt fel?

Om det är från datorn är det intressant..det hade varit kul - men då förstår jag inte varför man ska behöva betala månadsavgift när det är din egen bandbredd och dina egna spel man kör..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Releasehästryttare

@Ankh: Precis, xbox gör ju detta redan men då streamar man ju från xboxen och så vitt jag vet behöver man inte betala en extra avgift mer än tillgången till xbox live.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hur utmanar detta Stadia? Grejen med Stadia är ju att du stremar spelet från Googles servrar, här måste du streama spelet från din dator? eller har jag helt fel?

Detta är från molnet, inte din dator. Precis som Stadia. Du lånar en dator från Nvidia att köra ditt Steam bibliotek på helt enkelt.

Medlem

@Devan: Om jag fattat det rätt så när du startar spelet i Geforce Now programmet kopplas du upp på en session/virtual machine i Nvidias datacenter och kör allt där, som en remote koppling om jag förstått det rätt. Står mycket mer i den här artikeln.

Medlem

Jag provade betan, funkade väl ganska bra, men själva utförandet är lite plottrigt.

-Du loggar in på tjänsten
-lägger till ditt spel
-trycker på starta
-Du blir ombedd att logga in på Steam
-Det kommer upp en virtuell Steam klient
-Du blir ombedd att installera spelet på en virtuell disk (tar någon sekund)
-Sen kan du starta spelet.

Ok om man fick göra detta första gången, men så ser det ut alla gånger du vill spela. De behöver verkligen slipa på användarvänligheten.

Medlem

Ge det några år så


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vart i landet sitter du?

Metropolen Norrköping

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Jag provade betan, funkade väl ganska bra, men själva utförandet är lite plottrigt.

-Du loggar in på tjänsten
-lägger till ditt spel
-trycker på starta
-Du blir ombedd att logga in på Steam
-Det kommer upp en virtuell Steam klient
-Du blir ombedd att installera spelet på en virtuell disk (tar någon sekund)
-Sen kan du starta spelet.

Ok om man fick göra detta första gången, men så ser det ut alla gånger du vill spela. De behöver verkligen slipa på användarvänligheten.

Jag kan inte välja att installera spelet någon annanstans än på min egen dator den lilla fliken för att välja vart man vill installera spelet går ej att trycka på. Har varit i kontakt men Nvidia och de kunde inte hjälpa mig direkt. Men har nu mailkontakt med dom och skickat lite bilder. Kanske skulle prova en sådan enkel sak som att ominstallera? Tor fan jag gör det. Hörs!

Medlem
Skrivet av John7612:

Jag kan inte välja att installera spelet någon annanstans än på min egen dator den lilla fliken för att välja vart man vill installera spelet går ej att trycka på. Har varit i kontakt men Nvidia och de kunde inte hjälpa mig direkt. Men har nu mailkontakt med dom och skickat lite bilder. Kanske skulle prova en sådan enkel sak som att ominstallera? Tor fan jag gör det. Hörs!

Det du ser efter du kopplat upp till GeForce Now är inte din dator. Det står kanske att du installerar spelet på C:\blabla, men det är inte din disk utan deras. Bara klicka install då borde det omedelbart installeras och du kan köra det direkt.

Håller med om att det hela inte direkt är intuitivt. Fungerar bra när det var är igång dock.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det du ser efter du kopplat upp till GeForce Now är inte din dator. Det står kanske att du installerar spelet på C:\blabla, men det är inte din disk utan deras. Bara klicka install då borde det omedelbart installeras och du kan köra det direkt.

Håller med om att det hela inte direkt är intuitivt. Fungerar bra när det var är igång dock.

Skall provas direkt

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om det är från datorn är det intressant..det hade varit kul - men då förstår jag inte varför man ska behöva betala månadsavgift när det är din egen bandbredd och dina egna spel man kör..

Det går fint redan idag antingen via Steam Home eller Nvidia Gamestream. Gratis.
https://www.howtogeek.com/241300/how-to-stream-games-with-nvi...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag är inte särskilt insatt men finns det några planer på att implementera detta på smarttv? Om man kunde lösa en handkontroll vore det ju riktigt najs att kunna spela utan att behöva konka ner den stationära för trappen.

Geeks Gaming
Skrivet av Milky_81:

Det går fint redan idag antingen via Steam Home eller Nvidia Gamestream. Gratis.
https://www.howtogeek.com/241300/how-to-stream-games-with-nvi...

Eller rainway eller moonlight
Steams lösning fungerar dock bäst för mig

Medlem

@purjo: Nvidia gör ju Shield så redan idag kan du köra detta på just en Shield kopplad till valfri TV/projektor.

Medlem

Testade tidigare PS Now på Amerikanska servrar, funkade bra ändå fast man sitter nästan längst uppe i landet, blev riktigt bra när vi fick våra egna svenska servrar.

Medlem

Betalversionen av tjänsten kommer höjas i pris, detta är en kampanj de har nu enligt källan från Engadget som skrev om releasen tidigare idag.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av John7612:

Fungerande pissdåligt för mig. Kom inte åt mina steam tiltlar och provade ett Uplay spel och det laggade och hackade som attan och fullt med artefakter jag sitter på 250 mbit lina skalla sägas.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vart i landet sitter du?

Val av operatör har större betydelse än vart i Sverige man befinner sig och vilken hastighet man har, så länge hastigheten är över 30mbit/s. Kan finnas andra i Norrköping som upplever att tjänsten fungerar bra med skillnaden de har en annan operatör.

Det är i alla fall mina upplevelser efter att ha testat streama på olika platser i Norden.

Medlem

Jag har Nvidia shield och där har jag både streamat från datorn och nätet ett tag. Spela Witcher 3 och jedi order i soffan från datorn funkar bra! (Reklam)

Medlem

Jag gillar helt klart tanken att streama en virtuell dator där man kan köra valfria spel/program som man redan äger digitalt. Detta kanske kan bli något bra om ett par år.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det du ser efter du kopplat upp till GeForce Now är inte din dator. Det står kanske att du installerar spelet på C:\blabla, men det är inte din disk utan deras. Bara klicka install då borde det omedelbart installeras och du kan köra det direkt.

Håller med om att det hela inte direkt är intuitivt. Fungerar bra när det var är igång dock.

Det funkade!!! Tack för hjälpen! Tyckte det flöt på bra idag. Provade Assassins creed på datorn efter har spelat via Geforce och skulle säga att det ser lite grumligare ut än på datorn även fast båda ska vara 1080P men när jag streamade till min samsung galaxy S8 jävlar i havet vad snyggt det blev.

Nattskiften är räddade!

Medlem

"Streamar du spel?"

Menar ni bara från en service som Geforce Now och PS Now?
Eller inkluderar ni även streaming från egen dator/konsol?

Inaktiv

Har provat att få igång det men fastnar bara vid att kontot inte är aktiverat fast det står det på deras hemsida...

Inte det mest intuitiva eller smidiga tjänsten än så länge så där lär de behöva jobba lite med det men smidigt om det fungerar att få upp sina spel i "molnet" också och om det flyter på bra. Men nya spel köper jag i så fall hellre på Stadia där det fungerar utmärkt och mycket mer användarvänligt

Medlem

Intressant. Kanske. Det här lär jag iaf avvakta med lite tills det är bevisat streama på laggfritt. Google har ju fördelen med att vara en så stor aktör på just internet så där finns ju alla möjligheter för streaming för många. Vet inte hur mycket bandbredd geforce sitter på.


signatur

Ultrazine

Medlem

Jag har kört betan på Geforce Now i nästan 1,5 år. Spelat Shadow of War, Ghost Recon Wildlands, No Man Sky, Assassin Creed Odyssey, Witcher 3 och just nu Elder Scrolls Online. Har fungerat klockrent för mig. Små lagg ibland men överlag väldigt stabilt. Kört på enkel bärbar med inbyggt grafikkort. Har inte fattat varför alla pratar Stadia eller Xbox Cloud när Nvidia har en lösning som fungerar riktigt bra.

PROS
- Man kör på sina redan ägda spel Steam/Uplay/BNet/EpicGames
- Stabil plattform under betan har tjäntsen för mig med minst ca 600 timmar speltid varit nere en gång

CONS
- Spelutbud, det är en exklusive lista med spel som finns typ 250 titlar, saknar en del som Nvidia inte fått med på tåget än
- drar en del bandbredd så inget för den med dålig uppkoppling. Jag har 250 MBit
- Multiplayerspel kan vara en utmanning, men en av finalister i Fortnite körde tydligen Geforce Now i kvalen, har dock ingen källa på det. Men en insatt son hävdar det.

Medlem

So en konsolspelare (PS4) som övergivit PCn så är det en sak jag gillar med GeForce now över stadia. Och det är att jag kan köpa vissa spela på tex Steam och spela med vänner som spelar på PC. Spelade the division 2 en del med mus och tangentbord på min MacBook och Nvidia shield. Hade jag köpt det till Stadia hade jag fortfarande varit avskild från dom. Annars har jag inte så mkt att klaga på.

CS:go märkte jag av fördröjningen lite mkt för att inte känna mig handikappad. Men spelade det dock bara över wifi.

The division 2 fungerade bra, och spelade det trådbuntet på Nvidia shield

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag är inte särskilt insatt men finns det några planer på att implementera detta på smarttv? Om man kunde lösa en handkontroll vore det ju riktigt najs att kunna spela utan att behöva konka ner den stationära för trappen.

Fungerar hyfsat idag med Steam Link, så om din smart TV har Steam Link (dom flesta moderna Samsung har det) och du har en handkontroll med bluetooth.

https://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/

12
Skriv svar