3 sämsta spelen ni spelat

Medlem

Batman Arkham Knight (kunde ju inte spela de)

Assassins Creed Black Flag (samma här. en bugg sen release på pc som fortfarande inte är fixat)

Racing Evoluzione (A:I som är likt ett tåg med vagnar som aldrig byter position och har horribel catch up. Mycket värre än något NFS)

Medlem

@Saltanötter: ang. Toejam & Earl, älskar det spelet! Top 3 till megadriven!

Medlem

Monster Hunter
Brink
Sim city

Medlem

Finns nog en hel del spel att dra upp som man spelade sent 90tal/tidigt 00-tal men frågan är knepig i allmänhet tycker jag, finns många spel som är jäkligt dåligt utförda av olika anledningar men ändå har en "själ" och man märker att det ligger kärlek bakom, och samtidigt finns det spel med megabudgetar men där det blir tydligt att det är för mycket "män i kostym" inblandade.

Sen köper jag väl inte direkt spel längre som inte verkar falla mig i smaken. Det enda modernare spel jag kan komma på såhär på rak arm är Colonial Marines. Just för att de hade ett klockrent koncept att jobba med (Hade ju längtat efter ett Coop-spel i den världen sen man spelade första AvP och såg Aliens som unge) men ändå lyckades sabba det totalt på nåt jävla sätt. Spelade aldrig klart det. Just den där bortslösade potentialen är så frustrerande.

T.ex använde de inte alls (åtminstone vad jag märkte av) konceptet med att aliens blöder frätande syra. Hela grejen att ha en fiende som blir FARLIGARE om den är skadad och dessutom kan göra att vissa passager blockeras (för att det skvätter syra överallt där) skulle kunna användas så jäkla bra i ett spel. gjordes ju i första AVP t.ex. många många år tidigare, där aliens kunde komma springande/krypande mot en med lemmar som fattades och skvätta ner en med livsfarlig gegga. Men nej nej, i Colonial Marines kan man springa fram och slå Aliens med gevärskolven utan några direkta konsekvenser. Sen att man under långa stunder möter extremt generiska mänskliga fiender också... nä, fyfan.

Edit: oops, mycket text.

Frilansare

Håller med den som sa att det är lättare att lista besvikelser än genomkassa spel som man ändå kört. Men tänker att man rotat sig igenom ett gäng högprofilerade skitspel som recensent... ska gräva lite i textmapparna! Svårt!

Medlem

Minns ni Avatar - The Game
Det är ofta att spel efter filmer bli dåliga och vice versa.

Skrivet av Fr0gg0.:

Breath Of The Wild (ja, jag tyckte det var så dåligt), Big Rigs Over The Road Racing och Superman 64.

Haha, jag måste nog hålla med om Superman 64 Dock är jag nöjd med att jag hyrde det på videobutiken (jag är rätt så gammal)
Så sparade morsans pengar på att inte köpa spelet. Så Morsan och jag åkte tillbaks samma dag och lämnade tillbaks den.

Mina spel som jag inte tycker om.
1. Call of Duty serien, är jag inget fan av.
2. Doom 2016.
3. Battlefield V.

Medlem

Söldner: Secret Wars är nog det sämsta spel jag kommer på, på rak arm, som jag faktiskt bemödade mig att spela en del. En buggig, groteskt ooptimerad, sörja var det på sin tid.

Besvikelser (som tidigare nämnt i tråden) är bra mycket lättare att komma på, men rent dåliga spel? De avinstallerar jag och glömmer bort/refundar (om möjligt) illa kvickt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Faktiskt var E.T till atari 2600 en sådan besvikelse för en knapp tonåring ca 1983 som dess dåliga eftermäle antyder, men det var ok för det var lillebrorsan som köpte det för sina julklappspengar.

Medlem

Brukar ha svårt att spela färdigt spel om de inte faller mig i smaken. Ögnar igenom min Steam-logg så finner jag iaf följande som jag tyvärr kämpade mig igenom för inte så länge sedan:

1. This is the Police - Borde varit knappt 10h långt istället för 25, repetetivt och bara ett slut trots att det hintar om annat.
2. Forgotton Anne - Tråkigt med uselt siraps-plattformande, under 10h tack och lov.
3. Lifeless Planet - Verkligen ingen höjdare.

Bubblare blir The Turing Test, Monochroma, Adr1ft. Jag var även besviken på Deus Ex Human Revolution när jag väl bestämde mig för att spela klart det (tyckte det var grymt vid lansering) och The House in Fata Morgana var väl inte heller så fantastiskt som jag hört, för långa båda två.

Sen finns ju en uppsjö av titlar som jag bara lagt åt sidan för att aldrig spela igen, för att jag helt enkelt inte orkat mer. Men många av dem skulle jag nog säga ändå har något värde som gör de bättre än ovan nämnda. Några mer "kontroversiella" exempel är Final Fantasy VII (kanske satsar på remaken om den verkar bra), The Last of Us, bärbara Zelda-titlar (stationära Zelda-spel hör till mina favoriter), Metroid Other M och Samus Returns (har spelat igenom och tycker mycket om de äldre Metroid-spelen).

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Håller med den som sa att det är lättare att lista besvikelser än genomkassa spel som man ändå kört. Men tänker att man rotat sig igenom ett gäng högprofilerade skitspel som recensent... ska gräva lite i textmapparna! Svårt!

Precis så upplevde jag det, tuff uppgift att lista de 3 sämsta. Såg/ser verkligen framemot att se hur varierande svaren är och hur man resonerar. Säger verkligen en hel del över hur olika vi är som spelare och vad vi kan "godta" i ett spel som inte gör det dåligt. Skulle vi fråga vilka som var bäst skulle nog inte listan bli ens i närheten lika lång.

Det intressanta är ju att vi mänskor i snitt är bra på att peka ut negativa saker, vara kritiska, etc. Det negativa tar lätt över så att säga. Men det behöver inte betyda att något är dåligt, det är ofta mera ett utryck för att man är besviken för att förhoppningarna var något mycket bättre.

Som sagt, svårt att peka ut 3 spel, jag har än så länge endast kommit fram till ett

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Finns många spel såklart men en dök upp direkt: Kane and lynch: dead men.

En av de få spelen jag verkligen hatar

Där sa du något, haha vilket skitspel!

Jag börjar kallsvettas bara jag tänker på ökända "truck scene"... minns du den? En riktigt idiotisk bossfight. Jösses vad jag fastnade där! Jag försökte hur många gånger som helst och före varje nytt försök så tvingades jag titta på en 30 sekunder lång cutscene som inte gick att avbryta. Game design from hell! Höll på att bli galen!! 😂😂

Skribent

"Survival Instinct är fult, enformigt och extremt tråkigt."
FZ-recension!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

- Dark Souls I
- Dark Souls II
- Dark Souls III

Jag är glad att så många uppskattar dem, men jag tycker de är de värsta jag någonsin spelat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av Walter S.A. Iego:

- Dark Souls I
- Dark Souls II
- Dark Souls III

Jag är glad att så många uppskattar dem, men jag tycker de är de västa jag någonsin spelat.

Git gud boomer.

Skämt åsido, förstår dig. Jobbigt svåra ibland och annat som kan vara störande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

RDR2, jag hatade varje minut den timmen jag spelade det. Gav bort det till någon med mer tid över.

jaaaa....Det tog lite tid att spela igenom det spelet. Bra spel i mitt tycke, men GOTY blev det aldrig för mig då det var lite väl långsamt

Skrivet av uberpwnage2.0:

Git gud boomer.

Skämt åsido, förstår dig. Jobbigt svåra ibland och annat som kan vara störande.

Spelen är säkert nyskapande och är mycket väl uttänkta, men det finns väldigt mycket som jag inte klarar av med dem, så det är absolut inga spel för mig, men som sagt. Det är kul att de har en fanbase. Jag själv älskar ju Deus Ex, som vissa avskyr som pesten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

- Dark Souls I
- Dark Souls II
- Dark Souls III

Jag är glad att så många uppskattar dem, men jag tycker de är de västa jag någonsin spelat.

Vänta... Du har alltså spelat alla 3? Började du med 1an och tänkte, nä fan detta var inget för mig. Efter hajpen gav du 2an en chans vilket visade sig vara lite lättare men ändå samma stil. 3an var svansången som skulle kombinera det bästa från 1an och 2an men du hade nog hellre hoppat till 4an direkt misstänker jag.

Inaktiv

Jag har säkert testat demos på riktiga skitspel på gamla CD Gamers, har nåt minne av ett Wild Wild West-spel bland annat, men av spel jag spelat mer än 10 minuter så är det Enter the Matrix, Blast Corps och Postal 2 jag minns.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Vänta... Du har alltså spelat alla 3? Började du med 1an och tänkte, nä fan detta var inget för mig. Efter hajpen gav du 2an en chans vilket visade sig vara lite lättare men ändå samma stil. 3an var svansången som skulle kombinera det bästa från 1an och 2an men du hade nog hellre hoppat till 4an direkt misstänker jag.

Ja det är helt klart märkligt att han spelar uppföljaren när ettan är det sämsta spel man någonsin spelat. Ännu märkligare att man tillochmed sedan spelar trean när tvåan nu slagit sig in som det näst sämsta spelet ever.

Medlem

Releaseverisionen av No Mans Sky var bland det sämsta jag spelat. Men en snabb refund. Skiter i hur det ser ut idag.

Medlem
Skrivet av Schploff:

@Saltanötter: ang. Toejam & Earl, älskar det spelet! Top 3 till megadriven!

Då har vi rätt olika uppfattning.
Road Rash 2, Micro Machines 2 och Streets of Rage 2 var nog min topp 3..

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Really? Hatar att vara den som ifrågasätter någon annans smak, men Toejam & Earl är ju ett superspel som man kan spela om och om igen med kompisarna, en av dom riktiga klassikerna till Megan, och Sonic? Ärligt?

Japp, helt ärligt. Skrev ovan mina topp 3 på MD, så kanske min smak blir tydligare.. eller nått...

Toejam spelade jag aldrig med någon kompis, blev EA Hockey då eller Micro Machines 2 (överlägset bästa multiplayer om du frågar mig). Finns säkert sämre spel som jag inte provat, men det är klart det sämsta jag spelade på MD.

Sonic pratade alla om och sa att man måste spela, jag var väl den enda som inte såg storheten i spelet. De två plattformare jag spelade mest var nog Aladdin och Lion King.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Releaseverisionen av No Mans Sky var bland det sämsta jag spelat. Men en snabb refund. Skiter i hur det ser ut idag.

Håller med om att originalversionen var en besvikelse.
Dock tillräckligt bra för att göra en intresserad av hur det ser ut idag.
Mycket bra spel i dagsläget. Att säga man skiter i hur det ser ut idag låter lite trotsålder och ”jag tänker minsan inte ändra på mina åsikter någonsin!!!”.

Men visst... din förlust

Medlem

Besvikelsen som var Destiny 2. aldrig känt mig så hypead å sen ett sänt jävla platt fall när man nått maxlvl och ska sätta igång endgame. Sista gången jag förbeställde ett spel.

Medlem

Postal 2,
Ska fundera på de andra två

Medlem

Daikatana
Warcraft 3 - Refund
Anthem


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Besvikelsen som var Destiny 2. aldrig känt mig så hypead å sen ett sänt jävla platt fall när man nått maxlvl och ska sätta igång endgame. Sista gången jag förbeställde ett spel.

Testat New Light? Tycker det gjorde Destiny 2 mycket bättre och har haft en del timmar i spelet sedan dess.
Klart godkänt spel

Medlem

Ambulance Driver 2, Big Rigs och Gods and generals.

Medlem

@Kyrre: Då kan du inte ha kört Heroes 7...

Skriv svar