Blizzard återbetalar missnöjda Warcraft III: Reforged-köpare

Robot
Blizzard återbetalar missnöjda Warcraft III: Reforged-köpare

Säger att man ville "behålla andan från Warcraft III".

#releaselistan, #warcraft-iii-reforged


Medlem

Jag kommer köpa det ändå för jag gillar wc3 som det är så denna version gör inte spelet sämre för mig, tvärtom, men ändå dålig stil av Blizzard.

Medlem

Oh Blizzard. How far the great have fallen.


signatur

I drank what?

Medlem

Vad är då "Over 4 hours of reforged cutscenes" som är en av punkterna på deras sida,
bara högre upplösning med nya modeler?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag köpte spelet och tycker om det, det enda jag ville ha var lite nostalgi och kunna spela online med kompisar och det funkar ju för mig så jag är nöjd.

Dock så hade jag ingen koll på vad som skulle komma, ville bara spela det med lite uppdaterade modeller och då funkar det ju

Medlem

Är väl inte superförvånad, det var längesen Blizzard slutade vara företaget man älskade för femton år sedan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Köper det senare, har fullt upp med andra spel nu


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Det är för dyrt. Det kan inte vara så dyrt. Jag har pengar det är inte det det handlar om. Men för det man får är det för dyrt. På en rea (Blizzard suger på reor) kanske jag köper det.

Medlem

Vilket skit snack. 😂

Medlem

Men när ska de ersätta alla spelarna som de har stulit WC3 Original från?

Medlem

De vill "behålla andan" men använder ändå den uppdaterade Culling-sekvensen (som inte ens finns med i spelet) för att marknadsföra spelet.

Medlem
Skrivet av LeftOver:

De vill "behålla andan" men använder ändå den uppdaterade Culling-sekvensen (som inte ens finns med i spelet) för att marknadsföra spelet.

Ja, det hade inte varit några som helst problem om de visat upp de cutscenes folk fick i Reforged, lite uppdaterad grafik men samma stil som originalet, men de visade en mycket mera dynamisk och snygg cutscene och det är sånt som gör att folk känner sig lurade. Själv så är inte det något som skulle göra att jag vill ha pengarna tillbaka (om jag hade köpt det) däremot allt annat runt omkring, som Custom maps avtalet, instabiliteten av spelet, ta bort möjligheten att spela originalet utan reforged patchen m.m.

Medlem

Refund Complete!
Thanks.
Fruktansvärt dålig remaster.

Medlem

Blir definitivt ett köp senare 🙂


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Så att det är väl dags att påminna om att INTE FÖRBESTÄLLA spel nu igen då! Som kund är det kasst på alla sätt, bara företagen som tjänar på det. Förbeställ inte ens av CDPR!

Medlem

Jag är en av dom som lagt 1000 tals timmar i vanliga wc3 och Frozen Throne.

Att bara läsa om hur man tänker ta alla verk utan att ens nämna skaparen är extremt äckligt. Folk har spelat det här spelet i 17 ÅR efteråt just för att man kunnat modda och förnya och göra nya äventyr bara ett knapptryck bort.

Jag är inte förvånad då jag läst om alla veteraner som slutat och sett vart gamling ( förlåt gaming ) industrin leder. Det var bättre förr i vissa avseenden.

Medlem

@Pettor: Jag är helt med dig - men jag har förbeställt standard utgåvan av Cyberpunk 2077 via GOG. CDPR gick också ut med att man flyttar fram launch-day för Cyberpunk just för att dem vill säkerhetsställa en så problemfri release som möjligt. Många säger att flytten är orsakad framförallt pga att hårdvaran Xbox One Gen:1 inte orkar driva Cyberpunk.

CDPR har jag stor tillit för och dem har inte gett mig någon anledning att tvivla på dem.

Jag kommer personligen aldrig förhandsboka spel i från dessa utgivare: Blizzard, EA, Activision, Bethesda och Ubisoft. Dessa utgivare styrs av rika kostym nissar som skiter totalt i kvalitén på spelen, utan dem bryr sig endast om kvantitéten och pengarna.

Medlem

Blizzard är ett ruttet skal av sitt forna jag. Och jag förbannar mig verkligen att jag ännu en gång "gick på" skiten och köpte WC3R.

Jag lyckades dock till slut få refund efter tre försök.

Medlem
Skrivet av TheRob:

@Pettor: Jag är helt med dig - men jag har förbeställt standard utgåvan av Cyberpunk 2077 via GOG. CDPR gick också ut med att man flyttar fram launch-day för Cyberpunk just för att dem vill säkerhetsställa en så problemfri release som möjligt. Många säger att flytten är orsakad framförallt pga att hårdvaran Xbox One Gen:1 inte orkar driva Cyberpunk.

CDPR har jag stor tillit för och dem har inte gett mig någon anledning att tvivla på dem.

Jag kommer personligen aldrig förhandsboka spel i från dessa utgivare: Blizzard, EA, Activision, Bethesda och Ubisoft. Dessa utgivare styrs av rika kostym nissar som skiter totalt i kvalitén på spelen, utan dem bryr sig endast om kvantitéten och pengarna.

Fast saken är ju den att du aldrig behöver ha någon tillit till något spelföretag. Det är ju inte direkt som förr i tiden där spelen tog slut hos din lokala Jannes Skivbar, som av någon anledning sålde spel och hockeykort, och där du riskerade att bli utan spelet. Du behöver inte förboka för att spela day 1 liksom, så förbokningen är pointless. Om man nu inte vill ha alla cosmetics som brukar vara det man får vid förbokningarna då.

Förstår inte riktigt varför man skulle förboka bara för att man gillar utvecklaren, däremot har jag full förståelse för att man kanske är ute efter det lilla extra man brukar få om förbokar.

Releasehästryttare
Medlem

@ClockWise Ja precis! Förhandsbokningar ger egentligen bara incitament för utvecklare att ha bonusar eller leverera under förväntan.

@TheRob Jag är CDPR fan precis sånga andra. Helt tokig i Witcher 3 och som konsument var det nog bästa spelköpet någonsin. Aldrig blivit så väl bemött och fått sådan bra produkt som fortsatt växa efter release.

Ändå tycker jag det är likabra att avstå från förhandsbokningar. Blizzard skulle för några år sedan varit i motsvarande situation som CDPR där alla hade högt förtroende. Tycker det är en bra vana om inte annat att vänta, kolla recensioom mner och sedan köpa. Spelet finns alltid tillgängligt ändå

Medlem
Skrivet av Pettor:

Så att det är väl dags att påminna om att INTE FÖRBESTÄLLA spel nu igen då! Som kund är det kasst på alla sätt, bara företagen som tjänar på det. Förbeställ inte ens av CDPR!

Personligen håller jag inte med fullt ut. Förhandsboka inte blint hade jag sagt.
Om du följer utvecklingen, blog-inlägg, communityn, streams och så vidare och du gillar vad du hör och ser, samt att utvecklaren har ett positivt rekord(heter det så på svenska? A positive record?) så anser jag att det absolut är fullt acceptelt att förhandsboka ett spel.

Om där emot du inte är väldigt engagerad och går mer på enbart hype så hade jag nog sagt avstå från att förhandsboka - särskilt ifall utvecklaren inte har några tidigare spel, enstaka tidigare spel eller gör som ActivisionBlizzard gör just nu, beter sig riktigt jävla dåligt och inte tycks förstå vad problemet faktiskt är överhuvudtaget.

Anledningen jag inte förhandsbokar av CDPR är för jag vet faktiskt inte vad de kan mer än Witcher spelen. Witcher 1 var jag inte super övertygad av. Witcher 2 älskade jag, och Witcher 3 har jag inte riktigt kunnat ta mig igenom pga prioriteringar. Cyberpunk är ett helt annat form av spel än vad Witcher är även om de båda faller inom RPG-genren. Jag förhandsbokar inte för jag har helt enkelt inte tillräckligt med information. Jag ser fram emot det ändå förstås!
Med det sagt, jag tror inte det är en så pass stor risk att förhandsboka från just CDPR, även om jag personligen inte vill göra det, men ifall Cyberpunk lever upp till mina förväntningar och förhoppningar så hade jag inte tvekat att våga göra det inför nästa spel de väljer att utveckla.

Om nu CDPR hade klantat arslet av sig efter nästa spel som jag i mitt exempel ovan inte hade haft något emot att förhandsboka(om allt går bra) så hade jag ändrat min åsikt just då istället. Jag vill inte, och jag har inte orken att sitta och vara skeptisk och misstroende av varenda utvecklare.

Med det sagt - det finns ytterst få stora studior jag hade vågat förhandsboka från just nu. :v

Avstängd

Jag hade kanske köpt det om Dota fortfarande var tillåtet som custom game men nu blir det att totalt glömma att denna release någonsin ägt rum.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Jag hade kanske köpt det om Dota fortfarande var tillåtet som custom game men nu blir det att totalt glömma att denna release någonsin ägt rum.

Fast du kan spela Dota maps i Reforged, finns flertalet av dem i Custom games lobbyn. De har screenshots från custom games på deras Wc3 Reforged sida, varav Dota är en av dem.

Menar om du inte hade viljat köpa det pga av någon annan anledning, sure.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad är då "Over 4 hours of reforged cutscenes" som är en av punkterna på deras sida,
bara högre upplösning med nya modeler?

Det är klart de nya modellerna, men efter att spelat fram till Undead kampanjen, finns det några lätta kamera ändringar, nya animationer som är unika för cutscenes. Bakgrunderna ändras även.

Är det lika fancy som Blizzcon, nope, men det finns definitivt skillnad på mer key-cutscenes, vissa är mer och vissa är mindre.

Avstängd
Skrivet av LinkXLank:

Fast du kan spela Dota maps i Reforged, finns flertalet av dem i Custom games lobbyn. De har screenshots från custom games på deras Wc3 Reforged sida, varav Dota är en av dem.

Menar om du inte hade viljat köpa det pga av någon annan anledning, sure.

Okej, så som jag förstod det så skulle alla custom games med IP:n ägda av andra företag förbjudas. Jag får snoka in ytterligare.

Känns dock inte speciellt troligt att det skulle få en speciellt stor spelarbas med tanke på att de flesta människor nog också väljer att bojkotta.

Medlem

Blizzard fans är som en flickvän som blir slagen av sin partner och lever i förnekelse om att denna kommer att bättra sig.

Diablo 3, Activition ihopslagningen, Immortal, uppsägningar, halvtaskiga wow-expansioner och nu wc3r.

"Han kommer bättra sig, det har han lovat".

Medlem

Lyckades få tillbaka mina pengar iallafall. Steg i rätt riktning. Hoppas ni andra inte får problem med återbetalningen
Dock enormt besviken fortfarande då jag såg fram emot att spela spelet. Köper det igen om det löser alla problem & ändrar allt till det vi hade förväntat oss.

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Lyckades få tillbaka mina pengar iallafall. Steg i rätt riktning. Hoppas ni andra inte får problem med återbetalningen
Dock enormt besviken fortfarande då jag såg fram emot att spela spelet. Köper det igen om det löser alla problem & ändrar allt till det vi hade förväntat oss.

https://i.imgur.com/RMrWKdK.jpg

Samma. Skiter i cutscenes osv. Men, det var ingen uppgradering alls av något. Och kunde inte spela med vänner på flera dagar. Kanske köper det igen om några månader.

Skrivet av Pettor:

Så att det är väl dags att påminna om att INTE FÖRBESTÄLLA spel nu igen då! Som kund är det kasst på alla sätt, bara företagen som tjänar på det. Förbeställ inte ens av CDPR!

Förbokningen gör inte att spelet har dom felen som dom har just nu.
Dom som köpt det på realse dagen eller dom som köper det idag får samma kassa spel som dom som förbokade.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

12
Skriv svar