Nintendo-chef inte orolig inför PS5 och Xbox Series X

Robot
Nintendo-chef inte orolig inför PS5 och Xbox Series X

Tror Switch kommer klara konkurrensen utan större problem.

#nintendo, #ps5, #switch, #xbox-series-x


Frilansare

Känns som om det aldrig har varit en kamp om samma målgrupp. Förstår varför han inte är orolig!

Gnällkuk

Känns mer som det har att göra med att man vet att 9/10 spel som släpps till Nintendo är välgjorda redan från början. Tekniskt undermålig plattform, men deras egna studios spel är ju generellt sett väldigt, väldigt bra.

Kolla på PS4 XB1, i mångt och mycket otroligt lite som skiljde dem åt. Vinnaren blev den mest flest och bästa exklusiva titlar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Fragtjuv

Jag tror inte att han behöver oroa sig. Jag tycker inte att det känns som att Nintendo konkurrerar med Sony eller Microsoft överhuvud tagit hur märkligt det än kan låta. Nintendo lockar med ett speciellt gameplay och fina exklusiva titlar. Dessutom har jag en känsla av att en hel del gamers köper ett Switch utöver sin PC, PS eller Xbox.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv
Skrivet av joelthor100:

Jag tror inte att han behöver oroa sig. Jag tycker inte att det känns som att Nintendo konkurrerar med Sony eller Microsoft överhuvud tagit hur märkligt det än kan låta. Nintendo lockar med ett speciellt gameplay och fina exklusiva titlar. Dessutom har jag en känsla av att en hel del gamers köper ett Switch utöver sin PC, PS eller Xbox.

Skriver under på detta. Pc/ps/xbox har många samma spel med respektive exklusiviteter medans nintendo i regel kör en annan kategori av spel även om en del spel som Witcher 3 och Doom hittat till konsolen vilket inte är så dumt.

1
Skriv svar