Naket och droger – nytt i The Last of Us II

Robot
Naket och droger – nytt i The Last of Us II

Det amerikanska granskningsorganet flaggar för fler otrevligheter än i första spelet.

#esrb, #pegi, #the-last-of-us-part-ii


Medlem

Tycker spel mekanik och mikrotransaktioner är värre än allt som står i listan men det blundar de såklart för.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Mer naket åt folket!

Medlem
Skrivet av Maddox:

Tycker spel mekanik och mikrotransaktioner är värre än allt som står i listan men det blundar de såklart för.

Alla vet att en bild på tuttar kommer skada en person mycket MYCKET mer än droger, vapen och mord skulle göra. Och microtransaktioner är ju *HOST* Suprise Mechanics!

Medlem

Jag förstår att usa gör en nyhet av det här med tanke på att nakenhet och sexualitet är värre än våld. Men varför gör ni en stor sak av det här? Svenskar är mer öppna när det kommer till sex. Ser inte det här som något som är värt att skriva om alls.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag förstår att usa gör en nyhet av det här med tanke på att nakenhet och sexualitet är värre än våld. Men varför gör ni en stor sak av det här? Svenskar är mer öppna när det kommer till sex. Ser inte det här som något som är värt att skriva om alls.

Tycker inte att FZ gör en stor grej av detta alls utan bara rapporterar hur det fungerar i USA. Och visst är vi Svenskar mer öppna för sex m.m.

Stör mig inte ett dugg på naket o droger i spel. Det senare är tyvärr en stor del i samhället.
Klarade förövrigt det första spelet till PS4 för 4e gången totalt nyligen. För att värma upp inför nästa episka äventyr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

jag har inget emot om spelet kommer ha naket eller knark....

Redaktör
Skrivet av Maddox:

Tycker spel mekanik och mikrotransaktioner är värre än allt som står i listan men det blundar de såklart för.

Kommer spelet ha mikrotransaktioner? Men rent generellt kräver ju mikrotransaktioner en aktiv handling av spelaren för att köpet ska genomföras. Våld och sex visas ju per automatik när man spelar. En skillnad där, oavsett vilken man tycker är farligast.

Pegi och ESRB ska ju numera markera för ingame-köp, gambling mm.


signatur
Medlem

Jaha ja! Cyberpunk 2077 extremt mycket naket och sex, droger och våld!! Ingen snackar ju om det spelet lr flaggar om det.. Usa i ett nötskal $#@$#%%& clowner. Ser fram emot recensionen på cyberpunk spelet iaf..

Redaktör
Skrivet av jehuty:

Jag förstår att usa gör en nyhet av det här med tanke på att nakenhet och sexualitet är värre än våld. Men varför gör ni en stor sak av det här? Svenskar är mer öppna när det kommer till sex. Ser inte det här som något som är värt att skriva om alls.

Det är ett svinstort spel, och märkningarna antyder lite om innehållet och skillnader mot ettan. Därför skrev jag nyhet om det. Men "stor sak" vet jag inte om nyheten är, då hade vi väl fått sätta sexmärkning på den.


signatur
Redaktör
Skrivet av Hellspites:

Jaha ja! Cyberpunk 2077 extremt mycket naket och sex, droger och våld!! Ingen snackar ju om det spelet lr flaggar om det.. Usa i ett nötskal $#@$#%%& clowner. Ser fram emot recensionen på cyberpunk spelet iaf..

Jodå, det ska ha fått ungefär samma preliminära märkning. "18" av Pegi i Europa, "M" i Nordamerika.

Grejen är inte att TLOU2 fått hög åldersmärkning, mer att det verkar få fler vuxengrejer än föregångaren. Det är standard att spel får åldersrekommendationer, både i USA och Europa.


signatur
Medlem

Avslöja gärna inte stora händelser i storyn i rubriken till artikeln.

Medlem

Låter riktigt bra!

Medlem

Om det ska pussas och visas pattar hit och dit då gör jag som mina gamla farfar och sätter handen för ögonen samtidigt som jag tyst muttrar "usch, vad är det dom visar egentligen", hehe

Medlem

Jag som alltid trott att den där Pegi var en Amerikanska.

Medlem

Jag spelade precis igenom spelet på nytt - herregud så bra det är, trots att jag spelat det tidigare och vet vad som komma skall . Bjussar på ett av spelets mysigare ögonblick:

1
Skriv svar