Warcraft III: Reforged recensionsbombas av arga spelare

Medlem

äh , gamers idag är så ursinniga över deras egna liv så dom låter det gå ut över stackars spel.
jag kommer skaffa det iallafall.

Avstängd
Skrivet av Alexraptor:

1.) Och bara för att så många andra utvecklare gjort det så ska folk plötsligt inte blir arga?

2.) Nej, men det som är nytt är att remastern direkt ersatt orginalet på spelarnas hårddiskar utan deras samtycke, och ätit upp 20+ gigabytes lagringsutrymme för något som de inte har betalat för. Man skulle faktist kunna kalla det en dålig "ransomware".

3.) Verkligen? Tycker du att det också skulle vara rimligt om kameratillverkare som Canon och Nikon skulle helt plötsligt få för sig att kräva ägande på alla fotografier och filmer som tagits med deras utrustning?

1. Visst får dom bli arga. Var har jag sagt något annorlunda?

2. Se det som en patch då istället

3. Wow. Sämre jämförelse blir det svårt att hitta.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Troll överallt. Tragiskt

Medlem

Vadå recensionbombas? Är det dåligt gjort så är det dåligt gjort och då ska det inte ha bra betyg.

Medlem

Jag kan ha förståelse över att Blizzard inte vill gå miste om ett Dota igen. Men de har gett långfingret till alla kreativa moddare, både gamla och framtida... Man har inte rätten till sina egna verk och Blizzard kan göra ett populärt mod till en ny kassako utan ens så mycket som ett tack till skaparen. Och de förväntar sig att folk ska lägga massvis av timmar och talang att skapa mods? Inte klokt hur korkade Blizzard är, samtidigt som man får obehag.

Hade varit bättre att begära att en moddare pratar med Blizzard först innan man pratar med andra om ett mod nu skulle kunna bli eventuellt en ny trend. Det är både rimligt och rättvist, samtidigt som de ger sig själva en sannolik chans att fånga upp ett nästa "dota". Men istället har man valt att strypa hela custom-scenen...

Medlem
Skrivet av Dystopi:

@RachelW: Det du beskrev är självklart inte okej. Finns det verkligen inte vettigare sätt att få utvecklarens uppmärksamhet på än recensionbombning? Personligen så känns det lite sandlådenivå. Är såklart öppen för att jag kan ha helt fel. Är det så att jag är helt fel ute så är det väldigt bekymmersamt om man måste ta till sådana metoder för att få utvecklare att lyssna till sin publik.

Självklart är det inte en respektabel väg att gå, rent generellt. User scores har ju tyvärr tappat all trovärdighet pga sånt här, men i vissa fall så förstår jag varför folk gör så. Blizzard har ju inte bara ljugit sina kunder rakt upp i ansiktet utan lider dessutom av en sådan avsaknad av respekt att dom inte ens kommenterat händelsen utan fortsätter att marknadsföra spelet med lögner på sin officiella sida... Vet inte hur man skulle gå till väga för att påvisa missnöje på ett bättre sätt men är givetvis öppen för förbättringar ☺️

Medlem

Det här är skälet till att jag aldrig litar på userscores.
Visst, aggregat av media-betyg är inte perfekta heller. Både rent matematiskt, vad betygen betyder på olika siter och vad journalisterna letar efter... men jag lir så leds på spelares SÄMST EVER! 0!
Men också på
"BÄST EVER! 10!"när det är tydligt att majoriteten av dessa röster snarast är symboliska. Jag kikar i princip aldrig på userscores.

Medlem
Skrivet av RachelW:

Förutom att cdpr levererade ett av tidernas bästa spel. Blizzard ljög på i princip Varje punkt i sin marknadsföring. Tycker det blir genuint komiskt när man jämför ett av världens mest konsumentvänliga företag som tar täten för kvalité och gamers framtid i en period av förfall och korporering av spelbranchen, med den största anti-konsument-scamen sedan F76 och Anthem 😁

Komiskt indeed, CDPR är i princip mönstermodellen av vad spelare vanligtvis önskar sig i en utvecklare men trots det så ska det gnällas, huggas och klagas så fort det går.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av BooliBoo:

Tror det finns spel sidor som brukar recensera spel, kommer dock inte på någon nu direkt. 😉

Synd bara att alla spel inte ressenseras av dom sidorna, bara en bråkdel.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

JAG ÄR KRÄNKT!!!!!!!!!!

Medlem

Hallå vad förväntar ni er. Det är Blizzard. Det tar år för dem att fixa till deras spel.

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Känns mer och mer som att Reforged är ett medvetet exempel på hur Blizzard är efter Activision. Nu har man liksom något att jämföra. Blizzard before och Blizzard after typ.

Undrar verkligen om det är activisons fel att blizzard gör dåliga val hela tiden? Om man tittar på vad för spel activision själva har på sin sida är det ju bara bra spel typ sekiro, spyro, crash, call of duty. Tror problemet snarare är inom blizzard själva

Medlem
Skrivet av Dystopi:

@RachelW: Det du beskrev är självklart inte okej. Finns det verkligen inte vettigare sätt att få utvecklarens uppmärksamhet på än recensionbombning? Personligen så känns det lite sandlådenivå. Är såklart öppen för att jag kan ha helt fel. Är det så att jag är helt fel ute så är det väldigt bekymmersamt om man måste ta till sådana metoder för att få utvecklare att lyssna till sin publik.

"Recensionsbombning" här är inget mer än kunder som varnar andra potentiella kunder för en produkt är dålig - precis som ett sånt system är gjort för till att börja med. Det handlade aldrig om att komma i kontakt med utvecklaren, det är inte kundens jobb att hjälpa till med utvecklingen.

Hela spelbranschen har blivit snedvriden där, att vi förväntas testa spel och betala för det... Vårt ansvar slutar omedelbart efter vi öppnat plånboken.

Medlem

Otroligt omoget med recensionsbombningar, en sorglig samling troll och lättkränkta människor..

När jag kollar på user reviews så väljer jag ut sådana där man lagt ner lite tid att på ett sakligt och konstruktivt sätt ta upp både positiva och negativa sidor om ett spel.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

2. Se det som en patch då istället

20gb patch? Har inte ens så mycket ledigt utrymme på hårddisken. Dvs kan numera inte spela wc3. Så ja jag är sur. Tycker du det ör ok att folk som inte ens köpt spelet påverkas?

Avstängd
Skrivet av TheWarlock:

20gb patch? Har inte ens så mycket ledigt utrymme på hårddisken. Dvs kan numera inte spela wc3. Så ja jag är sur. Tycker du det ör ok att folk som inte ens köpt spelet påverkas?

När har jag sagt att något av detta är ok?

Förutom delen angående mods och custommaps


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det har aldrig varit en grej.
Och de har gått ett steg längre genom att låta Battle.net klienten "leta reda" på vart man har Warcraft 3 installerat, och radera den från hårddisken och ersätta den med Reforged, utan att ens be om lov.

Är detta sant? Så det räcker att jag råkar köra igång klienten för att den automatiskt ska börja uppdatera min gamla kopia? En jäkla tur att jag inte installerat launchern på datorn för tillfället då. Så med andra ord måste jag säkerhetskopiera det gamla spelet till en HD utanför min dator tex en extern hd för att sen installera launchern för att tex lira sc2, Diablo mm. Och sen när jag ska lira gamla custom banor måste jag avinstallera launchern för att sedan flytta tillbaka dom gamla filerna?!

Trodde vi var inne på 20-talet nu men det liknar mer i början på 90-talet när jag satt på min gamla 386 med 40 mb hd totalt och var tvungen å ha saker på disketter för att byta spel då å då. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta över flörten med nostalgin i detta fall dock 😑


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Mortac:

Känns som att Activision kommer att köra Blizzard fullständigt i botten.

Senaste COD ansågs väl vara rätt bra? Activision kan ju när de vill, fattar inte varför de beter sig såhär kring just Blizzard.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Blizzard har hållit på såhär i flera år, varför blir folk så förvånad nu?

MeN dEt Är Ju BlIzZaRd, De KaN iNtE gÖrA FeL!!!!!1111!!!!!!

Skrivet av Yabba:

JAG ÄR KRÄNKT!!!!!!!!!!

Vad annars? Du är svensk...


signatur

I drank what?

Medlem
Citat:

Hela spelbranschen har blivit snedvriden där, att vi förväntas testa spel och betala för det... Vårt ansvar slutar omedelbart efter vi öppnat plånboken.

Där håller jag med dig. Saknar tiden då demo-versioner var en självklarhet.

Medlem
Skrivet av Mirage:

MeN dEt Är Ju BlIzZaRd, De KaN iNtE gÖrA FeL!!!!!1111!!!!!!

Vad annars? Du är svensk...

Du låter kränkt själv. MeN jAg TyCkEr SåHäR blublublu. Sen är nog de flesta på FZ svenskar, vad nu det är för fel med det.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Är detta sant? Så det räcker att jag råkar köra igång klienten för att den automatiskt ska börja uppdatera min gamla kopia? En jäkla tur att jag inte installerat launchern på datorn för tillfället då. Så med andra ord måste jag säkerhetskopiera det gamla spelet till en HD utanför min dator tex en extern hd för att sen installera launchern för att tex lira sc2, Diablo mm. Och sen när jag ska lira gamla custom banor måste jag avinstallera launchern för att sedan flytta tillbaka dom gamla filerna?!

Trodde vi var inne på 20-talet nu men det liknar mer i början på 90-talet när jag satt på min gamla 386 med 40 mb hd totalt och var tvungen å ha saker på disketter för att byta spel då å då. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta över flörten med nostalgin i detta fall dock 😑

Tyvärr, Råkade ut för det själv. =/
Det är väl den främsta anledning till att folk är flytförbannade.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Du låter kränkt själv. MeN jAg TyCkEr SåHäR blublublu. Sen är nog de flesta på FZ svenskar, vad nu det är för fel med det.

Du missade den uppenbara sarkasmen i mitt inlägg.

Inget fel att vara svensk, men att vara kränkt känns som defaultläge för svensken i dagens samhälle, så att en svensk säger "jag är kränkt" är som en katolik säger den är kristen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det är långt mycket värre än bara "levde inte upp till förväntningarna". Reforged är en nedgraderad version av Warcraft 3. Det finns hur mycket som helst som är kapat bort eller ändrat till det värre. Kolla bara denna lista ur Arstechnicas recension:

Campaign weirdness

  • Previously, the separate "Reign of Chaos" and "Frozen Throne" campaigns could be launched as solo players saw fit. Now, the entire Frozen Throne campaign is locked until you beat the entirety of Reign of Chaos. I was hoping we'd at least have campaign-launching parity compared to the last version, if not a full unlock of every lengthy chapter as a nice "Reforged" tweak.

  • Every element of the Reign of Chaos campaign is newly saddled with the Frozen Throne expansion pack's balance and unit changes, with no option to revert.

  • Whatever graphics setting you toggle, it comes with its own save file. Meaning, you can't freely switch from old visuals to new, or vice versa; you currently have to beat each campaign mission twice to fully compare the two versions (despite the graphics modes having apparent gameplay parity). Until someone builds a guide for manually editing the new game's save files, at least—though that may never happen, since campaign progress is now linked to unlockable portrait icons in multiplayer lobbies.

  • I can't measure this for certain, but I'm pretty convinced that AI pathfinding has been hobbled compared to the original game. Getting my units to move together takes even more babysitting than it used to.

Online and lobby weirdness

  • Speaking of lobbies: Every launch of the game boots players into a live public chat room, with no option to disable this. Upon my first boot of the game, I was greeted with walls of repeating text from a single user who referenced Nazism, Islamophobia, and an ASCII rendering of male genitalia. (Meaning, content that flew right past the game's included "profanity filter.") There is currently no way to report or mute individuals in this default chat feed, or any other.

  • Should you load a custom map, its chat interface combines with the aforementioned default open-chat channel, and you cannot mute or stop the general slew of messages that interrupts your attempts to coordinate play with friends or strangers.

  • The original WC3 chat interface, which would only load when players began searching for automatic matchmaking or manual custom-map sessions, is long gone. Your ability to join a variety of IRC-styled chat channels, grouped by interests, has been removed, and so has the ability to type IRC-style commands (/help, /set-email, etc.).

  • If the game fails to connect to Blizzard's servers for any reason, you're still allowed to boot into the single-player campaign... but your progress is not saved, despite the game clearly writing your single-player progress to local, editable text files.

  • My attempts to scan and refresh the public "custom games" list of multiplayer sessions regularly fail without an error message. I simply see an empty list, as if nobody else is online. This requires a full reboot of the game client to correct.

Missing-feature weirdness

  • Custom campaigns can no longer be loaded—thus wiping out access to a ton of player-made content over the past 17+ years.

  • The custom map browser (different from custom campaigns) no longer includes players from outside regions.

  • Players can no longer expect prior beloved custom maps to load by default, whether because of asset conflicts or other unexplained reasons.

  • Clan support has been removed.

  • Competitive, ranked-matchmaking ladders have been removed.

  • Player profiles have been removed (with the exception of custom player icons, which have to be earned by winning matches in the new random-connection matchmaking system).

  • Native LAN support has been removed.

Ytterligare:

Main Menu är en webapp som körs i Chrome: https://twitter.com/colincornaby/status/1223073101312753664

Till alla er som sitter och försöker att försvara detta och säga "men vadååå jag har ju jättekul med detta" eller som tycker att alla som höjer sin röst är drama queens, har ni verkligen läst denna listan? Are y'all some special kind of sheep? Tänker ni inte längre än näsan räcker?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Till alla er som sitter och försöker att försvara detta och säga "men vadååå jag har ju jättekul med detta" eller som tycker att alla som höjer sin röst är drama queens, har ni verkligen läst denna listan? Are y'all some special kind of sheep? Tänker ni inte längre än näsan räcker?

Spännande är att folk försvarar Blizzard oavsett vilka korkade, kundfientliga eller ogenomtänkta beslut de fattar. Precis som att säger "Det är coolt att hata det som är populärt" så är även motsatsen sann. Just när det gäller reforged så är min åsikt samma sak som Star Wars, hade originalet funnits kvar så hade detta varit ett stort Whatever. Men med tanke på att oavsett hur du gör nu, bortsett ifrån att installera spelet ifrån din original skiva, så får du reforged, med det nya avtalet för kartor och alla buggar som har kommit. Att blizzard ska äga mina kartor, mina idéer som jag har skapat bara för att jag har använt deras verktyg? Skämtar ni med mig? "Du kan göra dina kartor i andra verktyg" Ja? Och? Ska Epic äga min kod för att jag använde Unreal Engine? Ska Unity äga min kod för att jag använde Unity? Väx upp!

Blizzard som det företaget alla älskade dog 2009 när Activision kom in i bilden och Star Craft 2 helt plötsligt inte hade Lan läge och blev episodbaserat. Redan där visste man vilken väg Blizzard var på väg och nu när i princip alla ifrån gamla ligan har lämnat företaget så är det slut.

Medlem

Knas också att dom fortfarande gör reklam för strukna saker på den officiella sidan!
https://playwarcraft3.com/en-us/

"With updated UI and countless quality-of-life improvements, it’s never been easier to get into Warcraft III." och "40+ hours of epic gameplay, with 4+ hours of reforged in-game cutscenes"

Ska dom fortsätta neka refunds så kanske dom ska sluta med falsk marknadsföring?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

123
Skriv svar