Många är väldigt arga på påstådd nedgradering av Warcraft III: Reforged

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Inte hört talas om World of Warcraft?
Ett av världens bästa och mest populära spel samt överlägset bäst i genren.

Samt Starcraft 2, Warcraft 3, Hearthstone, Hots, Overwatch....


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Lombra: Personligen tror jag att det artistiska uttrycket (i brist på bättre ord) långsamt fått ge vika för vinst. Marknadsstrategier, deadlines och en allt mer döende motivation att leverera ett bra spel framför snabba och stora utdelningar till investerarna känns som en trolig orsak. En gång i tiden är jag övertygad om att Blizzards främsta driv var att göra bra och coola spel som deras konsumentkrets bara skulle älska att spela. Idag har "marknaden" tagit över och det ska vara så lite som möjligt till så hög konsumentkostnad som möjligt.

Ifall man undrar varför jag tror detta så kan man ju t ex spekulera i varför mobilspelsmarknaden ser ut som den gör idag.

Medlem
Skrivet av Cryptor:

Jag fattar inte vad folk är så arga för?
Jag tycker att det är kul att köra igenom hela historien igen med bättre grafik. Tycker att det är lika roligt nu som det var när man först skaffade spelet.

Det radas ju upp långa punktlistor på diverse sidor, bl.a. på FZ om vad de faktiskt har gjort för att förstöra spelet. Hur har du ens mage att sedan säga att du inte förstår vad folk är arga över? Det är ju blinda människor som du som får dem att gå runt fastän de behandlar sina kunder som skit.

För att förenkla för dig så länkar jag här:

#3965531

Och jag kan även rada upp några favoriter. Tycker du att det är ok att:

- Custom Campaigns inte går att ladda in (17 års spelarskapat material åt helvete)?
- Clan support är borttaget?
- Competetive, ranked matchmaking är helt borttaget?
- LAN-support är borttaget?
- De har gjort reklam för omgjorda mellansekvenser och diverse andra uppgraderingar som bara rent av inte gjorts?
- Det påverkar befintliga WC3-spelare som inte ens köpt detta och ändå blivit påtvingade en massa förändringar på sitt gamla spel?
- Blizzard nu äger rättigheterna till alla spelarskapade custom maps?

Du har med andra ord köpt ett SÄMRE spel än de släppte för 17 år sedan, fast med lite fina glittriga karaktärsmodeller till.

"JaG fAtTaR iNtE vAd FoLk Är Så ArGa FöR?"

Öppna ögonen för i helvete, du är en del av problemet.

Om folk fortfarande inte fattar efter detta så är ni bortom all räddning.
Ursäkta min ton i detta inlägget men jag klarar verkligen inte ignoranta människor.

MDu
Medlem

Det här med att Blizzard äger användarskapat material, det kommer aldrig att funka under EUs lagstiftning. Helt orimligt, som att Microsoft skulle äga vad som skrivs i word (eller kanske mallar som görs). Vet inte med USA, men ni som skriver här är ganska säkra om nu inte Trump personligen sätter in handelssanktioner.

123
Skriv svar