Ban-hammaren slår skoningslöst mot Temtem-fuskare.

Robot
Ban-hammaren slår skoningslöst mot Temtem-fuskare.

Nära 900 perm-bannade i dag. Kan överklaga efter protester.

#ban, #pokemon, #steam, #temtem


Medlem

Känns inte helt rätt att banna folk på det här viset. Finns en anledning till att folk fuskar, det vore bättre att se varför de gör det och istället varna fuskarna.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Själv anser jag att detta är bra. Noll tolerans ska det vara mot alla fuskare, inget slag på fingrarna och sen saft och bulle så kan dom fortsätta att fuska.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte helt rätt att banna folk på det här viset. Finns en anledning till att folk fuskar, det vore bättre att se varför de gör det och istället varna fuskarna.

Ban hammer på alla fuskare, dom bara förstör för alla andra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte helt rätt att banna folk på det här viset. Finns en anledning till att folk fuskar, det vore bättre att se varför de gör det och istället varna fuskarna.

Jag håller till viss mån med dig. Använde mer så en exploit som fanns i spelet. De "fuskade" inte i den mån att de använde något program för att se sig fördelar ingen annan har, utan det här var något vem som helst kunde ta del av antingen om de visste om det eller inte. Att de dessutom har någon form av nolltolerans för ett överklagande känns också skumt.

Skrivet av Arahor:

Själv anser jag att detta är bra. Noll tolerans ska det vara mot alla fuskare, inget slag på fingrarna och sen saft och bulle så kan dom fortsätta att fuska.

I det här fallet är det inte lika lätt skulle jag säga. Visst att spelarna som blev bannade visste vad de höll på med, men det var en exploit som funnits i spelet en längre tid. Dessutom är ju spelet i Early Access så det är väl då man ska få testa spelet lite som man vill? Konstigt tycker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte helt rätt att banna folk på det här viset. Finns en anledning till att folk fuskar, det vore bättre att se varför de gör det och istället varna fuskarna.

Vänta va? det du sa precis är följande jag betalar jättehög skatt i sverige men är aldrig sjuk så varför ska jag betala skatt.

Hör du vad du säger?

är där ett problem tar man upp det på forumet för utvecklarna att lösa det, inte tar du till en genväg med fusk i spelet.

Spelar inte spelet och är inte insatt i vad folk gör men oavsett vad om medveten exploit eller fusk.
Bör bestraffas om det uttnytjas.

Medlem
Skrivet av Arahor:

Själv anser jag att detta är bra. Noll tolerans ska det vara mot alla fuskare, inget slag på fingrarna och sen saft och bulle så kan dom fortsätta att fuska.

Det känsliga här är dock inte att man permabannar fuskare, utan ifall någon blir oskyldigt bannad. Alla som fuskar eller exploitar borde bli permabannade - end of story. Men det är inte alltid lätt att avgöra ifall någon fuskar eller ej.

Medlem

Tycker inte man ska bli bannad pga exploits. Exploits är ju brister i spelet som alla kan utnyttja, är väl speltillverkarnas jobb att patcha bort exploits så det inte går att göra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Tycker inte man ska bli bannad pga exploits. Exploits är ju brister i spelet som alla kan utnyttja, är väl speltillverkarnas jobb att patcha bort exploits så det inte går att göra.

När det dessutom är early access, där tanken är att man ska testa spelet och hjälpa till att finna brister, förstår jag inte riktigt poängen här heller. Kanske fanns det inte någon möjlighet att på något sätt "dra tillbaka" deras konton. Tanken från skaparnas sida var ju att det inte skulle bli någon reset i och med den nu "öppna betan".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Det känsliga här är dock inte att man permabannar fuskare, utan ifall någon blir oskyldigt bannad. Alla som fuskar eller exploitar borde bli permabannade - end of story. Men det är inte alltid lätt att avgöra ifall någon fuskar eller ej.

Det beror ju helt på vad det är för exploit. Samt hur mycket data man sparar på användarnas beteende. Skulle vi ha en doping bug alà Diablo 1, så är det troligtvis väldigt lätt att vara 100% säker.

Medlem
Skrivet av aholman:

Det beror ju helt på vad det är för exploit. Samt hur mycket data man sparar på användarnas beteende. Skulle vi ha en doping bug alà Diablo 1, så är det troligtvis väldigt lätt att vara 100% säker.

Absolut, processerna kan se väldigt annorlunda ut. Kan tycka det är märkligt oavsett att man inte ens ger möjligheten att överklaga utan du blir dömd direkt. Det har hänt mer än 1 gång att folk blivit oskyldigt bannade, är allt jag säger. Har själv blivit bannad i CS för fusk en gång i tiden, trots att jag aldrig någonsin installerat ett fusk i något spel jag någonsin spelat. Senast jag fuskade var i singleplayer-kampanjen i Age of Empires 2 alternativt första The Sims. En vän blev också bannad för fusk, för att han allegedly fuskat i Bad Company 2. Båda våra bans var felaktiga och togs bort av Valve efter kontakt med support.

Enda anledningen jag ser till att de är så hårda med permabans och att man inte kan överklaga är för att spelet är trasigt och det finns gott om exploits och problem. Alternativt att de inte har manpower att hantera support för alla som blir bannade och vill ha omprövning. Läste lite kommentarer om Temtem och trots att det är väldigt positiva sådana, så finns det en hel del problem som sticker ut.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte helt rätt att banna folk på det här viset. Finns en anledning till att folk fuskar, det vore bättre att se varför de gör det och istället varna fuskarna.

finns inget värre än dom som fuskar o uttnytjar exploits i online spel.. gör sånt i solo spel fine inte bryr jag mig då, men förstår inte hur du tänker? systematiskt göra nåt som man vet är troligen fel är knappast ok... bara för min dörr är öppen i lägenheten ger det dig rätt gå in o stjäla allt eller? ja utvecklaren lär ju fixa exploits som gör att folk kan spela på ett oschysst sätt men det ger knappast folk rätt att spela på ett oärligt sätt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tycker inte man ska bli bannad pga exploits. Exploits är ju brister i spelet som alla kan utnyttja, är väl speltillverkarnas jobb att patcha bort exploits så det inte går att göra.

Visst är det deras jobb att patcha bort - men det betyder inte att det är okey att sitta i någon glitch och döda alla omkring dig medan de inte kan se dig osv. Det är du som spelar som har skyldighet att rapportera glitchen för allas trevnad - inte utnyttja den för att "du kan".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar