Speldagbok: Calle spelar The Witcher 3

Medlem

”Stridssystem” det är ju bara att trycka på light attack och strunta i alla andra knappar för att i alla fall upp till normal bara slakta allt som kommer i ens väg. Trist att ingen annan förmåga eller funktion är lika bra.

Geeks Gaming
Skrivet av kalle.lindestrom:

välkommen till en ny värd när du träffat en viss blodig baron berätta gärna vad du tyckte!

En av de absolut bäst berättade historierna någonsin....huvva! 😱

Medlem

Det är ett helt ok spel, men IMHO väldigt överskattat. Ger det 3/5 i betyg.

Lycka till Calle att hålla ut och spela igenom hela. För min del led jag väldigt mycket de sista 20-30h och ville bara att det skulle ta slut.

Medlem
Skrivet av waeress:

Det är ju underbart med rollspel som inte likt Bethesdas håller dig i handen och låter dig ta vilken väg du vill utan repressalier. Open World blir aldrig intressant om du inte stöter på riktiga faror på vägen. (i min mening)

Deras tidigare spel var definitivt inte så.. jag vet inte varför de ändrade allt med Oblivion/Skyrim.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Streama på mixer när du spelar?

Medlem

Fantastiskt spel!
Jag har gjort mig av med alla mina skivor till ps4 och kör enbart digitalt nu med misstaget att sparfilen från fysiska The Witcher 3 inte är kompatibel med den digitala varianten (fy på er Sony, fy!). Förmodligen därför jag inte orkat starta mer än nån kvart här och där igen. Klarat hela köret innan dock men saknar världen.
Blir sköj å följa dagboken!

Medlem

Jag har haft spelet på steam i något år nu, men ännu inte påbörjat resan. Kanske Calle kan inspirera mig. Anledningen till att jag inte börjat är att jag inte har så mycket speltid numera som småbarnsförälder. Jag har dåligt minne för namn och platser, och jag är rädd att jag inte kommer hänga med i handlingen för det är för mycket tid mellan spelperioderna. Hur resonerar ni som spelat det, är handlingen lätt att komms ihåg eller ska helst spelet spelas rätt intensivt?

Medlem

Ville gilla The Witcher 3 mer än jag gjorde. Tyckte att striderna var klumpiga, menysystemet oerhört krångligt och allt kändes omständligt och långsamt. Och så får jag alltid panik av kartor som är överfulla av ikoner som visar saker som går att göra/samla/utforska.

Medlem

Försökte spela det och blev inte vän med styrningen eller menyer.
Körde fram tills man skulle ta ner gripen med någon rutten frukt eller blomma.

Medlem

Jag har en sparfil en bit in på skellige nånstans.. ska fan ta upp den nu igen 🤣

Skägg.
10 Chambers

Reflektion efter lite spelande idag: det känns väldigt likt Red Dead Redemption 2. Samma lite klumpiga styrning, en lätt åbäkig häst, kryss på marken där man kan lotta fiender. En helsikes massa crafting.


signatur
Medlem

Va fan gubbs! Ni kan alltså inte hålla er borta ifrån att kommentera och berätta eran story och ge tips osv!! När Carl här försöker berätta lite om sitt änentyr.. snacka om att förstöra stämmningen när man sitter och läser vad som har hänt med spelet osv så ser man någon random snubbe säger något om att potion drycker är bra om man kör på lite svårare nivåer. Ajja! Lycka till spelet!

Skägg.
10 Chambers

Träffande (inte Jimmy) Hendriks. Han var död mest ledde mig mig på uppdrag om en blodig baron. Det har jag snappat upp är kul men lite för hög level för mig (är på nivå 4 efter att ha rensat White Orchard ordentligt) så jag gick för att träffa en häxa istället. Gillar tydligen att bada i skogen.


signatur
Medlem

Heja Calle! Hoppas verkligen Xbox-versionen håller måttet och vill mest säga att det är en briljant idé att göra detta (kudos till den som kom på't).

Pro tip - håll utkik efter möjligheten att raka och klippa Geralt. Fulast kombo vinner!

Medlem

Kul spel och väldigt välgjort. Köpte det på Steam, 15 euro med två expansioner verkade som en bra deal. Bara lvl 7 än och håller fortfarande på att lära mig. Ska testa lite textures från Nexus mods i kväll. Inte bestämt mig för om jag också ska installera mods som ändrar spelmekaniken som t.ex autoloot m.fl.

Medlem
Skrivet av Stich:

Jag har haft spelet på steam i något år nu, men ännu inte påbörjat resan. Kanske Calle kan inspirera mig. Anledningen till att jag inte börjat är att jag inte har så mycket speltid numera som småbarnsförälder. Jag har dåligt minne för namn och platser, och jag är rädd att jag inte kommer hänga med i handlingen för det är för mycket tid mellan spelperioderna. Hur resonerar ni som spelat det, är handlingen lätt att komms ihåg eller ska helst spelet spelas rätt intensivt?

Spelar det och är i samma situation som dig, kan ibland gå en vecka eller två mellan spelsesstionerna. Varje gång du startar spelet så läses en liten sammanfattning av de senaste händelserna i storyn upp för dig under laddningsskärmen, det är precis som att de vet att folk kommer glömma va som hände sist.

Gen
Medlem

Är avis på dig Calle att du får uppleva din första genomspelning.

Pansarknekt

Kommer ihåg första gången jag spela det. Dog hela tiden. Sen la jag ner i flera år innan jag satte mig ner med en ny save och sen var man hooked. Det är jäkligt bra men förra decenniets spel var Skyrim enligt mig. Det var roligare att spela trots det också var stelt. Båda är dock 5or.


signatur

Ooooh the drama!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Landelusen:

Heja Calle! Hoppas verkligen Xbox-versionen håller måttet och vill mest säga att det är en briljant idé att göra detta (kudos till den som kom på't).

Pro tip - håll utkik efter möjligheten att raka och klippa Geralt. Fulast kombo vinner!

Jag vet inte om det är upplösningen eller bilduppdateringen men ibland är det ganska grötigt. Särskilt i situationer där jag tampas med rödbruna ghouls i grönbrun skog. Nästan så att de tagit i för mycket med undervegetationen.

I övrigt har jag inget att klaga på. Känns som ett gamepadspel.

Skrivet av Svengben:

Kul spel och väldigt välgjort. Köpte det på Steam, 15 euro med två expansioner verkade som en bra deal. Bara lvl 7 än och håller fortfarande på att lära mig. Ska testa lite textures från Nexus mods i kväll. Inte bestämt mig för om jag också ska installera mods som ändrar spelmekaniken som t.ex autoloot m.fl.

Ja, detaljerna kring quests, stora som små, är otroliga. Hade jag haft möjlighet spela det på och hade jag nog gjort det, just för moddarna skull. Vissa grejer väldigt ålderdomligt.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Just nu: I’m on a boat.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har du provat att använda din witcher-syn ute på vattnet? 😉

Medlem

Alltså jag är så nära på att installera och köra en 3e vända efter jag läst allt detta.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NordhNet:

Har du provat att använda din witcher-syn ute på vattnet? 😉

Näe, det missade jag. Hade fokus inställt på ett torn av råttor. Eller om det var ett torn med råttor.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Som ni säkert förstått kommer det att ske spoilers här.

Lurad! Nej, alltså inte det om spoilers. Utan jag. Genom Geralt. Anabelle i tornet, dit jag åkte med båt. Först och främst, taskigt att slänga in en flock level 9-fulingar på ett uppdrag markerat för sex. Siffran sex.

Lyckades i alla fall ta mig förbi med lite klassisk taktik á la ostighet. Spöa en, springa därifrån, meditera, bli avbruten, inse att fiender spawnar, springa ännu längre därifrån och smyga runt skiten.

Väl i tornet var det skönt att inte behöva slåss, efter ett ganska halvtrist uppdrag precis innan som kulminerade i Wild Hunt-gruff. Bara snacka lite med Anabelle och kolla på människor i olika vätskor. Alla har vi våra kinks.

Hursom, valde att lita på henne, kärleken är stark och allt sånt, men så går hon och dödar den stackars Graham som var så kär. Var tydligen en pesta. Jag citerar:

Also known as a pesta, a plague maiden is one of the more insidious wraiths a witcher may come across. When provoked, a pesta calls forth clouds of plague-ridden insects that seek out their foes. The insect clouds can be destroyed with Igni or a slice of a silver sword. Aard can push the clouds back.

Så vid närmare eftertanke: hellre Graham än mig!


signatur
Medlem

Kommer att följa den här tråden som en annan W3-noob och se hur det utvecklar sig.
Det brukar ta lite tid t.o.m för riktigt bra spel att sätta sig. Skyrim och Fallout 4 bara växte eftersom du kom in och lärde dig spelet. Jag tror jag spelar en klassiker nu också men vi får väl se.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Vet inte om du har gjort detta än, men ändra controller movement till alternative, var några år sedan nu men har för mig det var mycket bättre.
Hoppas du har det roligt med Geralt!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vet inte om det är upplösningen eller bilduppdateringen men ibland är det ganska grötigt. Särskilt i situationer där jag tampas med rödbruna ghouls i grönbrun skog. Nästan så att de tagit i för mycket med undervegetationen.

I övrigt har jag inget att klaga på. Känns som ett gamepadspel.

Ja, detaljerna kring quests, stora som små, är otroliga. Hade jag haft möjlighet spela det på och hade jag nog gjort det, just för moddarna skull. Vissa grejer väldigt ålderdomligt.

Jag köpte det till PS4:an, men spelade det aldrig där. Köpte det på PC och spelade det där - med Xbox-kontroll! 😂


signatur

Niet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svengben:

Kommer att följa den här tråden som en annan W3-noob och se hur det utvecklar sig.
Det brukar ta lite tid t.o.m för riktigt bra spel att sätta sig. Skyrim och Fallout 4 bara växte eftersom du kom in och lärde dig spelet. Jag tror jag spelar en klassiker nu också men vi får väl se.

Ja, kanske har spelat tio timmar nu och striderna börjar arta sig. Usel på att parera dock, så det blir mest att jag skuttar omkring.

Skrivet av Lokander:

@Carl Johansson-Sundelius: Vet inte om du har gjort detta än, men ändra controller movement till alternative, var några år sedan nu men har för mig det var mycket bättre.
Hoppas du har det roligt med Geralt!

Hm, finns det till gamepad också?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theade:

Jag köpte det till PS4:an, men spelade det aldrig där. Köpte det på PC och spelade det där - med Xbox-kontroll! 😂

Känns verkligen som ett gamepad-spel. Enda som är liiite åbäkigt är att växla mellan signs.


signatur
Relik 📜
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hm, finns det till gamepad också?

Det ska finnas, ja. Kan inte svära alternativet existerar på konsol, men på PC blir rörelserna betydligt "tightare".


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skriv svar