CD Projekt Red har inga VR-planer för Cyberpunk 2077

Robot
CD Projekt Red har inga VR-planer för Cyberpunk 2077

Jakten på en stadsbrännarsimulator i VR fortsätter med andra ord.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Visst låter det lockande med ett sånt här spel i VR.
men såna här spel så kan man råkandes bli att sitta i flera timmar i sträck med.
Flera timmar i VR kan bli ganska jobbigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas inte dom håller på med vr just nu. Bättre dom satsar på fixa och optimera spelet. Tänker mest på många andra spel som är i stort sätt ospelbara för dom släpps för tidigt och så kommer det en "day one patch" för en gång skull få spelet optimerat så man kan njuta av spelet.

Medlem

Åhh gud vad skönt. VR är en gimmick som inte än har tagit fart. Säljs så få enheter så det är ingen idé att lägga resurser på något som "inte" används.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Åhh gud vad skönt. VR är en gimmick som inte än har tagit fart. Säljs så få enheter så det är ingen idé att lägga resurser på något som "inte" används.

VR är på väg tillbaka med fulländade spel som Medal of Honor och Half Life Alyx. Aldrig sålts så många hjälmar som nu.

Spela story baserade spel som bl.a. Lone Echo, Asgard Wrath, Resident evil 7, så inser du att VR inte är en gimmick. Du spelar inte ett spel, du är del av det...

Hade förstås inte tackat nej till en seriös implementering av VR i Cyberpunk men är inget jag förväntat mig/behöver...

Medlem

Spin-off potential kanske? Vr-racingspel där man kör dom där balla motorcyklarna kanske?

Medlem

Bästa nyheten på länge (och jag arbetar med VR). <3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

VR känns lite 2010

Medlem

@Ducci: Snarare lite 2023

Det är ju som att säga att skärmar känns lite 80-tal

Medlem
Skrivet av Ducci:

VR känns lite 2010

#bakåtsträvare

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Åhh gud vad skönt. VR är en gimmick som inte än har tagit fart. Säljs så få enheter så det är ingen idé att lägga resurser på något som "inte" används.

Tyvärr du är helt fel.
Det du säger kunde ha sagts 2015-2017 typ men inte nu.
Jag spelar nästan varje dag nått VR-spel mer eller mindre då jag är hemma.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tyvärr du är helt fel.
Det du säger kunde ha sagts 2015-2017 typ men inte nu.
Jag spelar nästan varje dag nått VR-spel mer eller mindre då jag är hemma.

Betyder inte att han har fel. Finns säkert nån som tittar på 3D på sin TV varje dag också. Lika stor flopp ändå.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Betyder inte att han har fel. Finns säkert nån som tittar på 3D på sin TV varje dag också. Lika stor flopp ändå.

Nice logik?? VR har aldrig haft lika mycket uppmärksamhet och försäljningar som det har just nu, förstår inte varför folk är så bittra över det. Det är inte direkt någon som tvingar folk att skaffa VR om de inte vill.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Betyder inte att han har fel. Finns säkert nån som tittar på 3D på sin TV varje dag också. Lika stor flopp ändå.

Jo, lika fel att jämföra VR med 3d tv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av adde111:

Nice logik?? VR har aldrig haft lika mycket uppmärksamhet och försäljningar som det har just nu, förstår inte varför folk är så bittra över det. Det är inte direkt någon som tvingar folk att skaffa VR om de inte vill.

Jag är varken bitter eller känner mig tvingad till något. Det enda jag menade är att han inte kan säga "du har fel", och sedan basera det på att han personligen använder VR varje dag.

Medlem

Lika bra. Som analytiker säger är VR extremt nischat. Fokusera på grundspelet istället.

Medlem

fan va skönt.. VR är bara ett värdelöst jippo o inget annat ändå... man blir ju yr efter 20m spelande...

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag är varken bitter eller känner mig tvingad till något. Det enda jag menade är att han inte kan säga "du har fel", och sedan basera det på att han personligen använder VR varje dag.

Nej du förstog fel. jag baserade inte det på att jag personligen spelar varje dag, det var bara ett tillägg i diskutionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va skönt.. VR är bara ett värdelöst jippo o inget annat ändå... man blir ju yr efter 20m spelande...

Spelade walking dead saints and sinners i 7 timmar i sträck i fredags, var inga problem.
Vr sickness är en vanesak.

Inaktiv

Lustigt att man fått läsa att VR är en fluga sedan 2013. Visst, det kan tyckas gå sakta eller stå still för den oinsatte men jag tror VR kommer bli riktigt bra om några år när vi har bättre hårdvara och mer spel samt kanske de fått ner priserna så kommer det blir mer aktuellt för fler.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Åhh gud vad skönt. VR är en gimmick som inte än har tagit fart. Säljs så få enheter så det är ingen idé att lägga resurser på något som "inte" används.

Nej, det är helt fel. Det följer en exponentiell tillväxtkurva och har aldrig varit större än det är nu. Det har heller aldrig varit billigare att ge sig in i VR än nu. Uppmärksamheten i massmedia är möjligen mindre än när Rift/Vive släpptes, men spelarbasen växer stadigt.

Se t ex grafen på https://www.roadtovr.com/analysis-monthly-connected-vr-headse... och detta inkluderar inte de Questanvändare som är anslutna till PC med USB-kabel, eller sådana som bara använder Oculus store, eller PSVR (den sistnämnda ligger på över 5 miljoner sålda ex.)

TLDR: det är större är någonsin och växer exponentiellt.

Medlem

Jag har inte heller några planer på VR


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tids nog kommer dom eller någon annan implementera det mer eller mindre bra. Det i sig är givet. Det är bara en fråga om när.

Medlem
Skrivet av adde111:

Nice logik?? VR har aldrig haft lika mycket uppmärksamhet och försäljningar som det har just nu, förstår inte varför folk är så bittra över det. Det är inte direkt någon som tvingar folk att skaffa VR om de inte vill.

Om man inte själv har testat och/eller inte har råd är det enklare att sitta och klaga på den fina teknik som innebär en teknisk revolution på flera plan. Det är alltid likadant.

Den som fortfarande seriöst tror att VR är en gimmick är helt verklighetsfrånvänd. Den personen vet inte hur VR används till så mycket mer än spel idag och att marknaden och tron på teknologin aldrig varit starkare.

Medlem

Nähe, då får man väl hoppas på nästa GTA istället

Om GTA släpps samtidigt som PSVR2 så skulle det kunna ge en rejäl push för VR, ifall dom får till det bra.

Ha begäret är stort nu, men jag ska hålla mig till sommaren 2021.

1
Skriv svar