Warcraft III: Reforged recensionsbombas av arga spelare

Skrivet av BooliBoo:

Eller så väntar folk en dag med att köpa så de kan se vad de köper....... fast vänta i dagens samhälle är väl inte gångbart. 😉

Men om folk väntar en dag så där ingen som köper det på släpp dagen och hur ska man då se vad man köper när ingen kan berätta det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

dyb
Medlem

0,6/10 dock. User Score går bara upp till 10 inte 100

Medlem

Jag spelade 3 banor idag och när det väl funkar så ser det bra ut, typ som man "minns" det fast man vet att det inte var så. Dock kraschade spelet 2 gånger under dessa tre banor, och jag upplevde en del visuella buggar på laddningsskärmen osv, så det hela känns väldigt ofärdig och opolerat. Lägger man sen till att dom lovat (och fortfarande lovar, nya story cinematics-trailern ligger fortfarande på officiella sidan) saker som dom inte levererat så är detta ett stort fiasko...

Enda anledningen till att jag ens förbokade detta var att Starcraft-remaken var riktigt bra och jag förväntade mig något av samma kvalitet.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stark reaktion från spelare som inte brydde sig för fem öre när CDPR gjorde en betydligt större nedgradering av Witcher 3 för att sedan ljuga om det hela vägen till veckor efter release.

Hur vet du att dom inte brydde sig? Vad jag vet blev det en jävla shitstorm när CDR minskade grafiken. Men lite knasigt och jämföra, hade dom inte sänkt hade väl ungefär kanske 10%? Kunnat njuta av spelet på riktigt. Medans andra fått dras med riktig dålig fps. WC3 kräver knappast något highend dator. Med eller utan nergradering av grafik.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stark reaktion från spelare som inte brydde sig för fem öre när CDPR gjorde en betydligt större nedgradering av Witcher 3 för att sedan ljuga om det hela vägen till veckor efter release.

Trots nedgradering så satte spelet ändå en helt ny standard för branschen. Lite skillnad kan man tycka men ser man allt i svart o vit så.

Medlem
Skrivet av unoR:

Hur vet du att dom inte brydde sig? Vad jag vet blev det en jävla shitstorm när CDR minskade grafiken. Men lite knasigt och jämföra, hade dom inte sänkt hade väl ungefär kanske 10%? Kunnat njuta av spelet på riktigt. Medans andra fått dras med riktig dålig fps. WC3 kräver knappast något highend dator. Med eller utan nergradering av grafik.

Nedgraderingen är sekundär såväl i fallet CDPR som Blizzard. Blizzard hade ingen tydlig kommunikation om att nedgraderingen skulle ske medan CDPR satt och ljög folk rätt upp i ansiktet att ingen nedgradering hade skett. De bemötte ”läckor” från spelare som kommit över spelet tidigt med ”Ingen nedgradering har skett, köp spelet och se själva” för att sedan backa och säga ”Vissa nedgraderingar behövde göras” veckor efter release.

CDPR:s nedgraderingar och hanteringen av information kring dem var värre än Blizzards på precis alla plan.

Medlem

Därför Star Citizien inte släpps
Internet kommer gå i graven då

Avstängd
Citat:

Missing-feature weirdness

  • Custom campaigns can no longer be loaded—thus wiping out access to a ton of player-made content over the past 17+ years.

  • The custom map browser (different from custom campaigns) no longer includes players from outside regions.

  • Players can no longer expect prior beloved custom maps to load by default, whether because of asset conflicts or other unexplained reasons.

  • Clan support has been removed.

  • Competitive, ranked-matchmaking ladders have been removed.

  • Player profiles have been removed (with the exception of custom player icons, which have to be earned by winning matches in the new random-connection matchmaking system).

  • Native LAN support has been removed.

Just det där låter som en del av "Blizzard's" beslut att äga allt som skapas så då gör dem det omöjligt att ladda vissa tidigare omtyckta kartor. Fungerar ens DOTA-kartan i Reforged? Det här låter ju ärligt talat som en nedgradering av originalspelet snarare än en uppgradering.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Just det där låter som en del av "Blizzard's" beslut att äga allt som skapas så då gör dem det omöjligt att ladda vissa tidigare omtyckta kartor. Fungerar ens DOTA-kartan i Reforged? Det här låter ju ärligt talat som en nedgradering av originalspelet snarare än en uppgradering.

Det är nu man e glad att man faktiskt sparar gamla spel på en backup-hd med alla dessa roliga custom banor för vi lirar detta fortfarande på våra LAN. Jag hade givetvis hoppats på att vi kunde köra dessa i nya WC3 med bättre grafik och högre upplösning nästa LAN, men som det ser ut nu så har vi inget annat val än att fortsätta köra gamla WC3 utan uppdatering.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Ibland går det fan inte att hitta större dramaqueens än gamers

Eller hur! Varför gnälla över uppriktigt falsk marknadsföring, unisont nekande av ångerrätten och en öppet fientlig inställning till de som betalat för produkten!? Folk borde sluta gnälla och istället uppskatta att bli lurade på sina surt förvärvade pengar! ☺️

Medlem

Trist att Blizzard har blivit så hemskt dåliga. Svårt att acceptera efter att ha njutit av deras mästerverk mer än halva livet.

Låt dem lida och ta all skit de får, kanske rör det om i grytan hos de ansvariga kostymnissarna. Synd bara att utvecklarna ska behöva få ta skit, utgår från att det inte är där felet ligger.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nedgraderingen är sekundär såväl i fallet CDPR som Blizzard. Blizzard hade ingen tydlig kommunikation om att nedgraderingen skulle ske medan CDPR satt och ljög folk rätt upp i ansiktet att ingen nedgradering hade skett. De bemötte ”läckor” från spelare som kommit över spelet tidigt med ”Ingen nedgradering har skett, köp spelet och se själva” för att sedan backa och säga ”Vissa nedgraderingar behövde göras” veckor efter release.

CDPR:s nedgraderingar och hanteringen av information kring dem var värre än Blizzards på precis alla plan.

Förutom att cdpr levererade ett av tidernas bästa spel. Blizzard ljög på i princip Varje punkt i sin marknadsföring. Tycker det blir genuint komiskt när man jämför ett av världens mest konsumentvänliga företag som tar täten för kvalité och gamers framtid i en period av förfall och korporering av spelbranchen, med den största anti-konsument-scamen sedan F76 och Anthem 😁

Medlem

Känns som att Activision kommer att köra Blizzard fullständigt i botten. Det fanns en tid då man köpte allt som Blizzard släppte för man visste att det skulle vara ett toppenspel. Annat är det nu när det känns som att det bara går ut på att mjölka fram så mycket pengar som möjligt utan tanke på att bibehålla Blizzards starka varumärke. Antagligen överbetalda chefer på Activision som inte fattar bättre.

Skrivet av Mikaelh:

Jag verkar vara den enda personen på hela internet som älskar att köra om kampanjen i Reforged. Det är mycket snyggare och de nya modellerna är riktigt bra. Dessutom stöds ultra-widescreen.

Ultrawide tror jag de redan patchade in till originalversionen för ett tag sen.

ELF
Medlem
Medlem

Gnäll, gnäll, gnäll.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kom just på att anledningen till att Blizzard suger så hårt nuförtiden är Bobby Kotick, så för att citera mig själv:

Skrivet av Mortac:

Antagligen överbetalda chefer på Activision som inte fattar bättre.

Bobby Kotick är högsta hönset på Activision Blizzard och är inom branschen en av de högst betalda cheferna i världen. Ett känt citat från honom:

The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games.

Det här är också en snubbe som efter ett rekordår med över 2 miljarder dollar i rena vinster bestämde sig för att sparka 800 anställda. Samtidigt inkasserar han en lön på 30 miljoner dollar, vilket är mer än vad de 800 personerna tjänade tillsammans. Han passade i samma veva på att anställa en vän som fick 15 miljoner dollar i bonus direkt.

Blizzard instruerades också att dra ner på sina kostnader, trots att de drar in enormt med pengar.

Så för honom handlar allt om pengar. Att han sänker Blizzard, ett företag som varit älskat av så många, skiter han nog fullständigt i. Han vill ju trots allt inte att det ska vara roligt att göra spel. Så det har nog sin förklaring att Blizzard inte har samma passion längre. Det är väl för den delen inte heller samma spelutvecklare där nu som förr eftersom de flesta huvudaktörer från gamla goda tiden redan lämnat.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stark reaktion från spelare som inte brydde sig för fem öre när CDPR gjorde en betydligt större nedgradering av Witcher 3 för att sedan ljuga om det hela vägen till veckor efter release.

Fast du fattar inte. Witcher 3 är sett som ett av de bästa spelen någonsin.
Blizzard leverera en remaster som var sämre än originalet på många sätt.
Sakna massa features, massa saker som känns placeholder.
Sen utöver det så vill dom äga allt custom content och kommer förbjuda alla mods kopplade till andra franchises.
Så inga Lotr mod etc..

Utöver det så tar dom helt bort gamla Warcraft 3 och vägrar ge refunds...
Så din jämnförelse med The Witcher är väldigt off.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Men om folk väntar en dag så där ingen som köper det på släpp dagen och hur ska man då se vad man köper när ingen kan berätta det.

Tror det finns spel sidor som brukar recensera spel, kommer dock inte på någon nu direkt. 😉

Medlem
Skrivet av Johlor:

Skrev det i någon annan tråd också. Kampanjen är ju lika bra som tidigare, men det finns väldigt lite som ”Reforge” tillför. Snyggare modeller, högre upplösning hade de lätt kunnat patcha in i gamla spelet. Hade till och med kunnat tänka mig betala 100 kr för ett DLC som gjorde det. Men att sälja det här för 300 kr är bara ruttet, speciellt när det varit dåliga på att kommunicera vad vi egentligen får. Att de sen också på kuppen lyckades patchat sönder gamla spelet genom att mergat ihop det med Reforge....Ja...vad säger man?

kollade ni inte på streams av folk som lirade spelet i månader?

jag var inte ett dugg förvånad och jag är nöjd...

Medlem

@RachelW: Det du beskrev är självklart inte okej. Finns det verkligen inte vettigare sätt att få utvecklarens uppmärksamhet på än recensionbombning? Personligen så känns det lite sandlådenivå. Är såklart öppen för att jag kan ha helt fel. Är det så att jag är helt fel ute så är det väldigt bekymmersamt om man måste ta till sådana metoder för att få utvecklare att lyssna till sin publik.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

1. Så som så många andra utvecklare även gjort. Till exempel cdpr med Witcher 3.

2. Måste betala för en remaster? Inte heller nytt i spelvärlden

3. Vilket jag tycker alla utvecklare borde ha rätt till. Trots allt deras grundspel.

1.) Och bara för att så många andra utvecklare gjort det så ska folk plötsligt inte blir arga?

2.) Nej, men det som är nytt är att remastern direkt ersatt orginalet på spelarnas hårddiskar utan deras samtycke, och ätit upp 20+ gigabytes lagringsutrymme för något som de inte har betalat för. Man skulle faktist kunna kalla det en dålig "ransomware".

3.) Verkligen? Tycker du att det också skulle vara rimligt om kameratillverkare som Canon och Nikon skulle helt plötsligt få för sig att kräva ägande på alla fotografier och filmer som tagits med deras utrustning?

Medlem

Är lite förvånad över att folk är förvånade. När "remastern" av Starcraft kom verkade ingen lyfta ett ögonbryn, tvärtom var det många som hyllade den. Tyckte väl den förvisso kunde vara värd pengarna även om jag saknade moderniteter som de kunde lagt in i solo play åtminstone. I slutändan en rätt dyr grafikpatch. Efter två datorkrascher orkar jag inte heller starta om än en gång, eftersom skiten till och med saknade funktionen att spara "i molnet". Men siege tank i siege mode som pangar på är fortfarande ett fett härligt ljud.

Men som sagt... det fungerade ju, de tjänade bra med pengar. Varför skulle de inte ta chansen igen när de kommit undan med en sloppy work första gången med lite tramsiga ursäkter. (För övrigt förstår jag inte riktigt "storheten" hos vare sig The Witcher (eller "gamla" Bioware). Är väl för gammal och kräsen...)

Medlem

Har de tagit bort möjligheten att lira gamla Warcraft 3 via Battle.net klienten? Eller har det aldrig varit en grej?

Skrivet av Alexraptor:

3.) Verkligen? Tycker du att det också skulle vara rimligt om kameratillverkare som Canon och Nikon skulle helt plötsligt få för sig att kräva ägande på alla fotografier och filmer som tagits med deras utrustning?

Det där var en dålig jämförelse.

Du måste inte ha en Nikon för att titta på bilder tagna på en Nikon. Du måste ha W3 för att kunna använda custom content skapat för W3.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Dystopi:

@RachelW: Det du beskrev är självklart inte okej. Finns det verkligen inte vettigare sätt att få utvecklarens uppmärksamhet på än recensionbombning? Personligen så känns det lite sandlådenivå. Är såklart öppen för att jag kan ha helt fel. Är det så att jag är helt fel ute så är det väldigt bekymmersamt om man måste ta till sådana metoder för att få utvecklare att lyssna till sin publik.

Känns ändå ganska berättigat när de sabbar originalspelet med den här releasen, drabbar folk som inte ens köper spelet dvs.

Medlem

Jag går från 300+ fps när allt är maxat(förutom shadows som är off) och 144 hz ner till 50 fps när jag aktiverar Shadows på low. Sjukt dåligt optimerat där. Sitter på i7-9700k, 2080 rtx OC och 16gb ram.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Blizzard har inte tagit bort banor med Copy rightat material än samt folk updaterar sina maps för att fungera bättre med Reforged. Än så länge positiv erfarenhet i spelet för min del. Väntar bara på att copy right grejen ska kicka in. Då är spelet borta för min del. Har ouppdaterad folder av vanliga spelet. Kommer gå till gameranger med det istället.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Har de tagit bort möjligheten att lira gamla Warcraft 3 via Battle.net klienten? Eller har det aldrig varit en grej?

Det har aldrig varit en grej.
Och de har gått ett steg längre genom att låta Battle.net klienten "leta reda" på vart man har Warcraft 3 installerat, och radera den från hårddisken och ersätta den med Reforged, utan att ens be om lov.

Medlem

Har spelet och tycker det är ganska buggigt vilket är störrande, men alla skriver om alla brutna löften och marknadsföring?
Vad är det som brutits mer än att dom pratade på att rendrera nya cutscenes?

Medlem

gillar att spelarna iaf har lite att säga till om i nutid .D


signatur

//monster

123
Skriv svar