Diablo II är Blizzards bästa spel

Robot
Diablo II är Blizzards bästa spel
Medlem

Lite förvånad över utfallet, men samtidigt nöjd då det inte bara är Blizzards bästa spel, utan även det BÄSTA spelet i världen!

ska fira genom att lira lite efter jobbet!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Här hade jag velat rösta på mer än ett spel, var svårt att välja mellan Warcraft 2, StarCraft 1 och Diablo 1&2.

Medlem

Röstade starcraft 1. Stämningen konceptet gameplay , allt är 100%!

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

ska fira genom att lira lite efter jobbet!

Jo man blev sugen på att spela igen. Men hur bra fungerar det på moderna skärmar? Jag har för mig att jag testade för ett tag sedan och det var antingen fönster-läge, stretchat eller så vart det något annat knas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

overwatch ; (

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo man blev sugen på att spela igen. Men hur bra fungerar det på moderna skärmar? Jag har för mig att jag testade för ett tag sedan och det var antingen fönster-läge, stretchat eller så vart det något annat knas.

Det är inte optimalt men ögonen vänjer sig snabbt.
Jag och polarna drog genom spelet för någon vecka sedan.
Jävla kul fortfarande. Triggar verkligen igång belöningssystemet med alla episka drop-ljud osv.

Medlem

Kan Blizzard bräcka alla senaste misslyckanden med en sjukt dålig och buggig Diablo 4 release med Pay to win element?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Kan Blizzard bräcka alla senaste misslyckanden med en sjukt dålig och buggig Diablo 4 release med Pay to win element?

"Alla senaste misslyckanden"? Det är väl två stycken; Diablo immortal(som inte är färdigt iofs) och Warcraft 3 reforged, eller har jag förträngt något till misslyckande?

Medlem
Skrivet av Whisp:

"Alla senaste misslyckanden"? Det är väl två stycken; Diablo immortal(som inte är färdigt iofs) och Warcraft 3 reforged, eller har jag förträngt något till misslyckande?

Diablo 3
Typ alla expansioner i WoW efter Wotlk.
Heroes of the Storm
Hearthstones flest expansioner

Vissa kanske många inte ser som särskilt stora fails. Men Blizzard var ett företag som gjorde typ allt rätt back in the day. Då blir det rätt uppenbart att Blizzard nu känns som bara ännu ett stort spelföretag.

Sen har det ju skett andra fails också.
Typ hela Hong kong incidenten och dom dåliga arbetsförhållanden Blizzard har.

Medlem

Diablo 2 fick min röst


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Trasigt röstsystem då jag rösta på en som slutade på 0

Medlem
Skrivet av Mabec:

Trasigt röstsystem då jag rösta på en som slutade på 0

% system ? Din röst kanske gav 0.0001% för just de spelet. Så då tar man inte med i beräkningen .

Medlem
Skrivet av Hellspites:

% system ? Din röst kanske gav 0.0001% för just de spelet. Så då tar man inte med i beräkningen .

Du ser antalet röster

Medlem

Aldrig spelat igenom hela Diablo 2 vad jag kan minnas i alla fall, kanske dags!


signatur
Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Diablo 3
Typ alla expansioner i WoW efter Wotlk.
Heroes of the Storm
Hearthstones flest expansioner

Vissa kanske många inte ser som särskilt stora fails. Men Blizzard var ett företag som gjorde typ allt rätt back in the day. Då blir det rätt uppenbart att Blizzard nu känns som bara ännu ett stort spelföretag.

Sen har det ju skett andra fails också.
Typ hela Hong kong incidenten och dom dåliga arbetsförhållanden Blizzard har.

Det där är ju inte alls fails, det handlar ju mest bara om smak. Hots t.ex., är ju skitbra, enligt mig och många andra. Wotlk var inte så bra, enligt mig.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Diablo 3 ett misslyckande? Vilken bs

Medlem

Hittade nyligen en mod till Grim Dawn som är hela D2:LOD https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Funnits ett bra tag, men hade helt gått förbi mig.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

@Mabec: alltså, man behöver inte kunna se antalet röster för att kunna räkna ut hur systemet fungerar.. Kör man med % system så får man räkna med att vissa röster inte kommer att synas.. ta vårat val till ex, när vi går och röstar på olika partier och några partier får så pass få röster så att de hamnar de i kolumn där det står övriga partier och då kanske når upp till 2% men dom där 2% är = 5-6 lr fler partier som fick så få röster så om man nu skulle dela upp det så hade % blivit så litet. inte ens värt att ta upp.. Lika dant med Fz bästa lir genom tidernas, så fick vi gamers och fz lurkers sätta oss ner och rösta på ett spel som vi tyckte var bäst.. så om vi nu var 1000 pers som la en röst och du ensam individ la en ensam röst på de spelet som ligger varmast om ditt hjärta. För att du över huvud taget skulle ha kommit med på listan så hade det krävt 10 röster minst för då hade du fått 1% på just de spelet.
1 röst = 0.1% om vi är 1000 st
Så dom kör väl hela % och avrundar.. så 0.1% är lika med noll.

Medlem

Jag var missnöjd med Diablos 2-3 öppna tråkiga ytor. Och andra bitar kunde också varit bättre. Starcraft är det bästa spelet enligt mig. När starcraft 2 och Diablo 3 kom så hade jag redan lagt ner pc spelandet i brist på bra spel. Jag väntade över 5 år på dom.

Medlem

Tycker DIablo 2 är astråkigt Diablo 3 är det bättre

Medlem

Det som gjorde Diablo 2, Starcraft 1, Warcraft 2/3, WoW ''Vanilla'' till de bästa spelen ''enligt mig'' var dess musik och ljud som passade miljöerna samt menyerna. Atmosfären när man spelade var fenomenalt magisk och när spelen var nya så var även grafiken i spelen ruggigt snygg. Att gå tillbaka till hur spelen var förr kommer inte att ge samma känsla idag för att vi är vana med grafik som får gamla spel att se ut som skräp. Yngre människor kommer inte att kunna uppskatta de tidigare spelen till fullo för att spelen är krångligare/långsammare och grafiken är pixlig.

Medlem

@Hellspites:

Seriöst att Blackthorne fick noll röster. Då kan man per praxis omyndigförklara hela omröstningsprocessen och deltagare som ett gäng illiterata ludumiter.

Rock n' Roll Racing for life för övrigt.

Medlem

För du undrade varför din röst inte räknades med. Sorry!

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Diablo 3
Typ alla expansioner i WoW efter Wotlk.
Heroes of the Storm
Hearthstones flest expansioner

Vissa kanske många inte ser som särskilt stora fails. Men Blizzard var ett företag som gjorde typ allt rätt back in the day. Då blir det rätt uppenbart att Blizzard nu känns som bara ännu ett stort spelföretag.

Sen har det ju skett andra fails också.
Typ hela Hong kong incidenten och dom dåliga arbetsförhållanden Blizzard har.

release av diablo 3 var inte vad alla ville ha men jag tyckte om det något otroligt mycket bättre än sketna tråkiga d2, sen blöev ju d3 bara bättre med tiden, tyvärr blev det till slut lite mycket grinding för bara liten gain, hatade 2ans "end" game fucking hell vicken tråkig dynga....

Medlem

Det enda Blizzard-spelet, mer eller mindre, som jag missat

Inaktiv

Jag hade mer kul med Diablo 1 än 2.
Kanske för att jag började spela Diablo 2 flera år efter release och började direkt spela på Battle.net och alla bara sprang igenom spelet. Blev så att jag också bara sprang igenom det, var alldeles för enkelt även på Hardcore. Sen när man sprungit igenom hela spelet på alla svårighetsgrader så var det enda som fanns kvar att göra att köra Baalruns och liknande för att få bättre items. Men vad ska man med bättre items till? Man hade ju redan klarat spelet och PVP var ganska icke-existerande.
Tycker spelet är för simpelt och enkelt, är bara vissa punkter i spelet som är lite utmanande och kräver mer än hjärndött klickande. Sketabra estetik, musik och atmosfär dock.

Mitt favoritspel från Blizzard är World of Warcraft. Var ganska magiskt under vanilla även om jag aldrig ens kom till level 60. Testade det igen flera år senare och det hade förstörts totalt och blivit som Diablo 2, man springer igenom instanserna istället för att varsamt försöka avancera, pulla en fiende i taget o.s.v.

Redaktör
Skrivet av Mabec:

Trasigt röstsystem då jag rösta på en som slutade på 0

Systemet visar hela procenttal, inga decimaler. En post måste då få minst 0,5 procent för att avrundas uppåt till 1. I nuläget finns ca 1 020 röster, då behövs (om jag räknar rätt) sex röster för att det ska avrundas till 1 procent, lägre än så gör at det avrundas nedåt, alltså till 0 procent.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Systemet visar hela procenttal, inga decimaler. En post måste då få minst 0,5 procent för att avrundas uppåt till 1. I nuläget finns ca 1 020 röster, då behövs (om jag räknar rätt) sex röster för att det ska avrundas till 1 procent, lägre än så gör at det avrundas nedåt, alltså till 0 procent.

Ok. Men... Varför försvinner antalet röster? Det har ju bara med att göra hur många som deltog.

12
Skriv svar