Warcraft III: Reforged recensionsbombas av arga spelare

Robot
Warcraft III: Reforged recensionsbombas av arga spelare

Kan bli det lägst rankade spelet på metacritic någonsin.

#Blizzard, #Warcraft-3-reforged


Medlem
Medlem

Jag hoppas att massor går ihop och stämmer dom. För detta är så långt ifrån vad dom har sagt och skrivit. Blizzard stod för kvalité engång i tiden, idag finns det inte i deras vokabulär.

Medlem

Asså...För mig var detta droppen som fick det att rinna över. Blizzard är inte Blizzard längre. Deras "kvalitetsstämpel" betyder ingenting längre.

Så nollan är mer förtjänad om något. Det har gjort ont att se dem falla över åren men nu övergår det till vrede. För old school Blizz skulle aldrig släppt detta skämt till spel.

Reforged skulle ha varit för warcraft och RTS vad resident evil 2 remake var för Resident evil och Survival horror.

Avstängd

Äh, bara västerländska trollbottar säkert.

Medlem

Jag verkar vara den enda personen på hela internet som älskar att köra om kampanjen i Reforged. Det är mycket snyggare och de nya modellerna är riktigt bra. Dessutom stöds ultra-widescreen.

Visst saknar jag också mycket. Som achievements, nya cinematics, bättre custom games-meny, etc. Men det är inte 0/10, kanske snarare 6/10.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag verkar vara den enda personen på hela internet som älskar att köra om kampanjen i Reforged. Det är mycket snyggare och de nya modellerna är riktigt bra. Dessutom stöds ultra-widescreen.

Visst saknar jag också mycket. Som achievements, nya cinematics, bättre custom games-meny, etc. Men det är inte 0/10, kanske snarare 6/10.

Du kan tycka om det även om majoriteten inte håller med och kräver mer. Själv tar jag inte i en Blizzardprodukt med tång.

Medlem

Förstår verkligen playerbase här, Vilken jävla gödselstack dom gav oss. Känns som ett riktigt hån på flera plan men framför allt har man varit Blizzard trogen sen Warcraft 1 och i stort sett alla titlar fram till deras activision , Vivendi har stått exakt för vad en player vill ha.

Skiter blankt i Blizzard nu, och kommer absolut INTE förboka Diablo IV i iver som man brukade.

Medlem

Mig tappade dom igentligen redan med WoW. Det spelet tjänade dom så mycket på att dom struntade i allt annat. Det kanske var WoW som förstörde dom vad vet jag.

Medlem

Blizzard förtjänar inte sitt eget namn längre. Jävla kuktrutar. De har ju t.o.m outsourcat hela projektet läste jag på reddit.
Typ lagt in ljusmotorn från SC2 och pillat lite med modellerna. Tre-fyra finniga fjortonåringar hade kunnat få ihop en sån här release på något halvår, med bättre resultat.
Det är ju inte ens modellerna som förhandsvisades som blev med i spelet.
Tror inte ens jag kommer våga mig på att skaffa diablo 4. Trots att jag dyrkar satan.


signatur

- pixelfantast

Skribent
Skrivet av Mikaelh:

Jag verkar vara den enda personen på hela internet som älskar att köra om kampanjen i Reforged. Det är mycket snyggare och de nya modellerna är riktigt bra. Dessutom stöds ultra-widescreen.

Visst saknar jag också mycket. Som achievements, nya cinematics, bättre custom games-meny, etc. Men det är inte 0/10, kanske snarare 6/10.

Skrev det i någon annan tråd också. Kampanjen är ju lika bra som tidigare, men det finns väldigt lite som ”Reforge” tillför. Snyggare modeller, högre upplösning hade de lätt kunnat patcha in i gamla spelet. Hade till och med kunnat tänka mig betala 100 kr för ett DLC som gjorde det. Men att sälja det här för 300 kr är bara ruttet, speciellt när det varit dåliga på att kommunicera vad vi egentligen får. Att de sen också på kuppen lyckades patchat sönder gamla spelet genom att mergat ihop det med Reforge....Ja...vad säger man?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag verkar vara den enda personen på hela internet som älskar att köra om kampanjen i Reforged. Det är mycket snyggare och de nya modellerna är riktigt bra. Dessutom stöds ultra-widescreen.

Visst saknar jag också mycket. Som achievements, nya cinematics, bättre custom games-meny, etc. Men det är inte 0/10, kanske snarare 6/10.

Nja, vi är väl två isåfall. Jag sitter och verkligen ultra myser av nostalgi när kör kampanjen. Visst, jag reagerade på mellansekvenserna, men skrattade mest för de va rätt fula nu =D

Medlem

Stark reaktion från spelare som inte brydde sig för fem öre när CDPR gjorde en betydligt större nedgradering av Witcher 3 för att sedan ljuga om det hela vägen till veckor efter release.

Medlem

Bränn Blizzard på bål!


signatur

Meep!

Avstängd

Tänk hur det kan gå när ett spel överhypeas av gaming-communityt.

Next stop, Cyberpunk.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Blizzard har hållit på såhär i flera år, varför blir folk så förvånad nu?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Loading:

Jag hoppas att massor går ihop och stämmer dom. För detta är så långt ifrån vad dom har sagt och skrivit. Blizzard stod för kvalité engång i tiden, idag finns det inte i deras vokabulär.

Köper man ett Blizzard spel efter alla turer med Diablo 4 och Diablo Immortal, ihopslagningen med Activition, anställda som fått gå, outsourseningen till mobilföretag, samt med tanke på vem det är som är VD, så får man skylla sig själv.

Medlem

Det som jag verkligen hatar är att de har tvingat på mig över 20 gigabyte med skit som jag inte vill ha fastän jag inte har köpt fanskapet!!!

Skrivet av DrAg00nEn:

Tänk hur det kan gå när ett spel överhypeas av gaming-communityt.

Next stop, Cyberpunk.

Fast nu handlar det faktist inte om överhype, utan att Blizzard har:

1.) Levererat ett ofärdigt och sämre spel än det som visades upp på Blizzcon.
2.) Tvingat på Reforged på alla som äger Warcraft 3, men betalar man inte får man bara spela med gammal grafik.
3.) Ändrat på avtalet så att dom kan kräva ägande på alla mods/spellägen som skapas till Warcraft 3.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det som jag verkligen hatar är att de har tvingat på mig över 20 gigabyte med skit som jag inte vill ha fastän jag inte har köpt fanskapet!!!

Fast nu handlar det faktist inte om överhype, utan att Blizzard har:

1.) Levererat ett ofärdigt och sämre spel än det som visades upp på Blizzcon.
2.) Tvingat på Reforged på alla som äger Warcraft 3, men betalar man inte får man bara spela med gammal grafik.
3.) Ändrat på avtalet så att dom kan kräva ägande på alla mods/spellägen som skapas till Warcraft 3.

Kunde inte skriva det bättre själv!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Ibland går det fan inte att hitta större dramaqueens än gamers

Medlem

Jag blir mer och mer sugen på att köpa det

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Ibland går det fan inte att hitta större dramaqueens än gamers

Exakt min poäng i en annan tråd här. Hade inte tänkt köpa spelet, men kanske ska göra det nu för att testa om det verkligen är så dåligt.


signatur

IDKFA

Avstängd
Skrivet av Alexraptor:

Fast nu handlar det faktist inte om överhype, utan att Blizzard har:

1.) Levererat ett ofärdigt och sämre spel än det som visades upp på Blizzcon.
2.) Tvingat på Reforged på alla som äger Warcraft 3, men betalar man inte får man bara spela med gammal grafik.
3.) Ändrat på avtalet så att dom kan kräva ägande på alla mods/spellägen som skapas till Warcraft 3.

1. Så som så många andra utvecklare även gjort. Till exempel cdpr med Witcher 3.

2. Måste betala för en remaster? Inte heller nytt i spelvärlden

3. Vilket jag tycker alla utvecklare borde ha rätt till. Trots allt deras grundspel.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Anger is a gift


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stark reaktion från spelare som inte brydde sig för fem öre när CDPR gjorde en betydligt större nedgradering av Witcher 3 för att sedan ljuga om det hela vägen till veckor efter release.

Witcher 3 var, trots nedgraderingen, ett av de snyggaste spel som någonsin gjorts. Och fantastiskt på många andra sätt även.

CDPR var inte den unisont älskade utvecklare då som de är idag, Witcher 3 är hela anledningen till deras position i branschen som spelarnas älskling, förmodligen är spelare förlåtande inför nedgraderingar om spelet övrigt levererar hög klass.

Har inte lirat war3 nu men kan dra paralleller till Watch Dogs och The Division.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fick precis reda på att jag får tillbaka min 40 euro som jag förbokade i November 2018.
https://imgur.com/a/ah2q7Rx

Jag hoppas ni andra får det också. Kan tänka mig köpa spelet när det är i det skick som de lovade och tidigare visat upp.

WC3 är ett fantastiskt spel och jag trodde verkligen inte att man kunde faila så hårt. Ledsen i själen helt ärligt. Såg fram emot att få spela detta igen. Får vänta och se nu på ett utfallande från Blizzard. Det lär komma...

Medlem

Det är långt mycket värre än bara "levde inte upp till förväntningarna". Reforged är en nedgraderad version av Warcraft 3. Det finns hur mycket som helst som är kapat bort eller ändrat till det värre. Kolla bara denna lista ur Arstechnicas recension:

Campaign weirdness

  • Previously, the separate "Reign of Chaos" and "Frozen Throne" campaigns could be launched as solo players saw fit. Now, the entire Frozen Throne campaign is locked until you beat the entirety of Reign of Chaos. I was hoping we'd at least have campaign-launching parity compared to the last version, if not a full unlock of every lengthy chapter as a nice "Reforged" tweak.

  • Every element of the Reign of Chaos campaign is newly saddled with the Frozen Throne expansion pack's balance and unit changes, with no option to revert.

  • Whatever graphics setting you toggle, it comes with its own save file. Meaning, you can't freely switch from old visuals to new, or vice versa; you currently have to beat each campaign mission twice to fully compare the two versions (despite the graphics modes having apparent gameplay parity). Until someone builds a guide for manually editing the new game's save files, at least—though that may never happen, since campaign progress is now linked to unlockable portrait icons in multiplayer lobbies.

  • I can't measure this for certain, but I'm pretty convinced that AI pathfinding has been hobbled compared to the original game. Getting my units to move together takes even more babysitting than it used to.

Online and lobby weirdness

  • Speaking of lobbies: Every launch of the game boots players into a live public chat room, with no option to disable this. Upon my first boot of the game, I was greeted with walls of repeating text from a single user who referenced Nazism, Islamophobia, and an ASCII rendering of male genitalia. (Meaning, content that flew right past the game's included "profanity filter.") There is currently no way to report or mute individuals in this default chat feed, or any other.

  • Should you load a custom map, its chat interface combines with the aforementioned default open-chat channel, and you cannot mute or stop the general slew of messages that interrupts your attempts to coordinate play with friends or strangers.

  • The original WC3 chat interface, which would only load when players began searching for automatic matchmaking or manual custom-map sessions, is long gone. Your ability to join a variety of IRC-styled chat channels, grouped by interests, has been removed, and so has the ability to type IRC-style commands (/help, /set-email, etc.).

  • If the game fails to connect to Blizzard's servers for any reason, you're still allowed to boot into the single-player campaign... but your progress is not saved, despite the game clearly writing your single-player progress to local, editable text files.

  • My attempts to scan and refresh the public "custom games" list of multiplayer sessions regularly fail without an error message. I simply see an empty list, as if nobody else is online. This requires a full reboot of the game client to correct.

Missing-feature weirdness

  • Custom campaigns can no longer be loaded—thus wiping out access to a ton of player-made content over the past 17+ years.

  • The custom map browser (different from custom campaigns) no longer includes players from outside regions.

  • Players can no longer expect prior beloved custom maps to load by default, whether because of asset conflicts or other unexplained reasons.

  • Clan support has been removed.

  • Competitive, ranked-matchmaking ladders have been removed.

  • Player profiles have been removed (with the exception of custom player icons, which have to be earned by winning matches in the new random-connection matchmaking system).

  • Native LAN support has been removed.

Ytterligare:

Main Menu är en webapp som körs i Chrome: https://twitter.com/colincornaby/status/1223073101312753664

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Exakt min poäng i en annan tråd här. Hade inte tänkt köpa spelet, men kanske ska göra det nu för att testa om det verkligen är så dåligt.

Det handlar inte om att det är dåligt, Warcraft III är ett bra spel och kommer alltid att vara. Det handlar om att de bröt alla löften och släppte ett ofärdigt spel, givetvis är folk missnöjda med att de inte fick produkten de betalar för. Inte så svårt att förstå.

Medlem

Känns mer och mer som att Reforged är ett medvetet exempel på hur Blizzard är efter Activision. Nu har man liksom något att jämföra. Blizzard before och Blizzard after typ.

Medlem

Eller så väntar folk en dag med att köpa så de kan se vad de köper....... fast vänta i dagens samhälle är väl inte gångbart. 😉

123
Skriv svar